تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، انسان را خوش اخلاق، با سخاوت و پاكيزه جان مى‏نمايد و روزى را زياد مى‏كند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817082934




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مصرف زیاد نمک احتمال ابتلا به پوکی استخوان را افزایش می دهد


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: مصرف زیاد نمک احتمال ابتلا به پوکی استخوان را افزایش می دهد
کارشناس مرکز اطلاع رسانی غذا، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: مصرف نمک زیاد، کلسیم را از استخوان جدا و آن از ادرار دفع می کند و این باعث نازک شدن استخوان و ایجاد زمینه در جهت ابتلا به پوکی استخوان می شود.
آفتاب‌‌نیوز : فرناز جزء دائمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: غذاهایی مانند سوسیس، کالباس، کنسرو گوشت، ماهی دودی یا کنسرو شده، همبرگرهای آماده و محصولات مشابه سرشار از سدیم (نمک) هستند.
وی اظهار کرد: با توجه به نقش سدیم در افزایش و شدت فشار خون بالا و ابتلا به پوکی استخوان، مصرف مداوم و خارج از اعتدال این مواد غذایی منجر به ابتلا یا تشدید این بیماری ها در افراد مبتلا می شود که برای پیشگیری و درمان، کاهش مصرف نمک عمده ترین نقش را دارد.
جزء دائمی افزود: مصرف پنیرهای شور نیز به دلیل میزان نمک بالا، یکی دیگر از عواملی است که به ابتلای تدریجی افراد به فشار خون یا تشدید این بیماری در افراد منجر می شود.
وی بیان کرد: در اغلب فرآورده‌های گوشتی نظیر سوسیس و کالباس مواد مغذی همچون پروتئین با ارزش تغذیه ای بالا وجود نداشته ولی موادی مانند فسفات، نیترات، نمک، چربی و غیره که برای سلامت بدن و افزایش فشار خون مضر است به وفور در آنها یافت می‌شود. 
این کارشناس ادامه داد: میزان نمک موجود در این نوع فرآورده‌های گوشتی یک تا سه درصد است و به همین دلیل با مصرف این اقلام ضمن ایجاد فشار خون بالا سلامت افراد تهدید می شود.


*** غذاهای کنسرو شده دارای مقادیر زیاد نمک هستند
وی با بیان اینکه مصرف زیاد نمک، غذاهای شور، روغن و انواع چربی ها از عوامل موثر در افزایش فشارخون و بروز بیماری های قلبی و عروقی است ادامه داد: افراد باید دقت داشته باشند که به هنگام تهیه و طبخ غذا مقدار نمک را کاهش دهند و از نمکدان هنگام صرف غذا و سرسفره استفاده نکنند.
جزء دائمی افزود: غذاهای کنسرو شده و بسیاری از مواد غذایی بسته بندی شده آماده دارای مقادیر زیادی نمک هستند به همین دلیل بهتر است از مصرف آن ها اجتناب شود و مصرف غذاهای شور مثل ماهی دودی، آجیل شور، چیپس، پفک، انواع شوریجات و سوسیس و کالباس محدود را کرده و برای بهبود طعم غذا و کاهش مصرف نمک در تهیه غذاها از سبزی های تازه، سیر، لیمو ترش تازه، آب نارنج، آویشن، شوید و ...بجای نمک استفاده شود.
کارشناس مرکز اطلاع رسانی غذا، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد:انواع سس های مایونز، سس های گوجه فرنگی، کچاپ و غیره نیز به سبب داشتن میزان بالایی از نمک در فرمولاسیون خود برای بیماران مبتلا به فشار خون مضر و خطرناک است.
به گفته وی، این محصولات شامل انواع سوپ های آماده، انواع سالادها، ساندویچ های آماده و غیره است که به دلیل داشتن میزان بالایی از نمک در بیماران مبتلا به فشار خون بالا توصیه نمی شود.
جزء دائمی افزود: انواع تنقلات پرنمک شامل پفک، چیپس سیب زمینی، ذرت بو داده، آجیل و مغزهای شور، بیسکوئیت های نمکی، چوب شور و.... بوده و علاوه بر آن محصولات کنسروی مانند انواع زیتون، خیار شور و انواع مختلف ترشی، کنسروهای نخود فرنگی، ذرت، کنسرو انواع سبزی و غیره حاوی میزان بالایی نمک هستند و بنابراین مصرف این محصولات برای بیماران مبتلا به فشار خون بالا مناسب نیست.


***تغذیه نادرست در کودکان به اختلال رشد منجر می شود
وی ادامه داد: براساس آمار و تحقیقات انجام گرفته، کودکان گروه سنی 1 تا 2 سال نیز در کشور چیپس و پفک می خورند و این در حالی است که مصرف این نوع خوراکی ها برای کودکان زیر 2 سال به هیچ وجه توصیه نمی شود.
جزء دائمی افزود: این روش تغذیه نادرست به مرور زمان کودک را دچار اختلال رشد می کند، سیری کاذب و ذائقه او را تغییر می دهد که موجب می شود به مرور زمان فقط به مصرف غذاهای چرب و شور تمایل نشان دهد.
کارشناس مرکز اطلاع رسانی غذا، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان خاطرنشان کرد: این روش تغذیه نادرست در سنین بالاتر نیز مشکلات قلبی و فشارخون را به دنبال خواهد داشت.




۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن