تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 20 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

چراغ خطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1828019985




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«زیبایی شناسی در قرن بیستم» چاپ شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
«زیبایی شناسی در قرن بیستم» چاپ شد

زیبایی شناسی در قرن بیستم


شناسهٔ خبر: 3821020 - جمعه ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴
فرهنگ > کتاب

.jwplayer{ display: inline-block; } کتاب «زیبایی شناسی در قرن بیستم» نوشته پل گایر با ترجمه پدرام حیدری توسط نشر ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شد. به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «زیبایی شناسی در قرن بیستم» نوشته پل گایر به تازگی با ترجمه پدرام حیدری توسط نشر ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شده است. نسخه اصلی این کتاب در سال ۲۰۱۰ چاپ شده که در واقع ترجمه فصل بیست و دوم کتاب «The Routledge Companion to Twentieth Century Philosophy» است. زیبایی‌شناسی غربی از موضعی سلبی آغاز شد، یعنی با تلاش افلاطون برای اعمال محدودیت بر نقش موسیقی، شعر و نمایش در تعلیم و تربیت سرپرستان و محافظان جامعه آرمانی مورد نظر وی. در قرن بیستم، هنرها به لحاظ ابداع و نوآوری دستخوش تکانه ها و دگرگونی های متعددی در صورت و محتوا، هر دو شدند، طوری که به نظر می رسید در پیوندهای بنیادی هنرها با برخی از سنن و قراردادهای هنری ای که قدمتشان به رنسانس یا حتی دوره باستان می رسید، نوعی گسستگی ایجاد شده است. به طور قطع، انقلابی که در قرن بیستم در عرصه هنرها رخ داد باعث سر برآوردن نظریه پردازی های فراوانی در زیبایی شناسی شده است. کتاب «زیبایی شناسی در قرن بیستم» شرحی فشرده از جریان های مهم و نحله های فکری عمده در زیبایی شناسی و همچنین ماندگارترین و اثرگذارترین آثاری است که در قرن بیستم به رشته تحریر درآمده اند. پل گایر عقیده دارد به رغم انقلاب مذکور که در عرصه هنرها و نظریه پردازی های هنری رخ داده، مساله اساسی زیبایی شناسی در قرن بیستم، یعنی تلاش برای ارائه تعریفی تازه از مفهوم هنر، یکی از دغدغه های اصلی زیبایی شناسی سنتی از جمله نزد کانت و هگل نیز بوده است. از طرف دیگر، تلاش برای فهم تجربه ما از هنر و زیبایی و والایی در طبیعت که در کانون نظریات سنتی زیبایی شناختی جا داشت، همچنان طرح و برنامه اصلی بخش اعظم زیبایی شناسی قرن بیستم به جا مانده است. در کتاب «زیبایی شناسی در قرن بیستم» تاریخ زیبایی شناسی قرن بیستم بر مبنای همین فرض، روایت می شود. این کتاب ۴ بخش اصلی دارد که به ترتیب عبارتند از: زیبایی شناسی در آستانه قرن بیستم، زیبایی شناسی در میانه دو جنگ، زیبایی شناسی پس از جنگ، دستاوردهای بعدی. در قسمتی از این کتاب می خوانیم: دیویی معتقد است که امر زیبایی شناختی «بسط و بالندگی روشن و پرشدت و حدت خصوصیاتی است که به هر تجربه کامل عادی و متعارفی تعلق دارند.» نظریه وی مبنی‌بر این که تجربه روندی تکوینی از تعامل با محیط است که شامل دقایق یا لحظات عاطفی سرشار از آگاهی ارتقایافته نسبت به این تعامل و موازنه های موجود در آن می شود، به وی امکان می دهد تا به سخن خویش محتوایی ببخشد که به راحتی ممکن بود بوزانکت یا کروچه چنین سخنی را اظهار کرده باشد. چون جریان موجود تجربه، تجربه نسبت‌های بین اشیاست، لحظات تعادل آن تجربه و حالت عاطفی این اشیا را می‌توان در سطحی از انتزاع و از طریق نسبت‌های حسی در بین اشیا ضبط، بازنمایی، و دوباره تجربه کرد. بنابراین، برای مثال، در عین حال، «موضوع نهایی نقاشی طبیعت بی جان بسیار "واقع گرایانه" است _ دستمال سفره ها، تابه ها، سیب ها، کاسه ها... تابلویی از نوع طبیعت بی جان که شاردَن یا سزان کشیده اند، این مواد را بر حسب روابط خطوط، سطوح و رنگ ها نشان می دهد که وقتی به ادراک در می آیند ذاتا خوشایندند». این کتاب با ۱۲۷ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۹۰ هزار ریال منتشر شده است.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن