تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  بنر تستی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821233651




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایجاد 15هزار فرصت شغلی با پرورش قارچ


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
ایجاد 15هزار فرصت شغلی با پرورش قارچ
ایجاد 15هزار فرصت شغلی با پرورش قارچ پرورش قارچ به دلیل زود بازده بودن و امکان راه‌اندازی در منزل با هزینه اندک یکی از عرصه‌هایی است که در برنامه‌های اقتصاد مقاومتی با هدف اشتغالزایی و کمک به امنیت غذایی مورد حمایت قرار گرفته است.


به گزارش فرهنگ نیوز به نقل از بسیج سازندگی، طبق آمار سازمان خواربار کشاورزی ملل متحد (فائو)، تولید سالانه قارچ جهان در مجموع هفت میلیون و 700 هزار تن است که از این میزان، پنج میلیون تن مربوط به کشور چین، 761 هزار تن ایتالیا، 390 هزار تن آمریکا، 304 هزار تن هلند، 148 هزار تن اسپانیا، 115 هزار تن فرانسه است و ایران با تولید 90 هزار تن قارچ در سال، رتبه پنجم را در جهان دارد.
 
سرانه تولید قارچ در ایران 1.2 کیلوگرم است، در حالی که میانگین سرانه تولید جهان 1.1 کیلوگرم می باشد، بنابراین تولید قارچ ایران رقمی بالاتر از سرانه جهانی را نشان می دهد که دستاوردی ارزشمند است. در عین حال سرانه مصرف قارچ خوراکی در کشورهای چین و آمریکا پنج کیلوگرم، اروپا چهار کیلوگرم و ایران 1.2 کیلوگرم است.
 
در حال حاضر به طور رسمی حدود 1800 تن قارچ خوراکی صادر می شود، اما بخشی از صادرات از طریق بازارهای مشترک مرزی با کشورهای همسایه صورت می گیرد که آمار دقیقی در این خصوص در دست نیست. هم اکنون کشور چین با 688 هزار تن و هلند با 278 هزار تن کنسرو و تازه خوری قارچ خوراکی اولین و دومین صادرکننده این محصول در جهان به شمار می روند، در حالی که ایران در این زمینه صادرات ناچیزی دارد.
 
پرورش قارچ به دلیل زود بازده بودن و امکان راه اندازی در منزل با هزینه اندک یکی از عرصه هایی است که در برنامه های اقتصاد مقاومتی با هدف اشتغالزایی و کمک به امنیت غذایی مورد حمایت قرار گرفته است. 
 



 
بر اساس گزارش قرارگاه جهاد اقتصادی بسیج، طی سال های 92 تا 95 با پرداخت بیش از 190 میلیارد تومان، بیش از 11 هزار واحد پرورش قارچ در کشور راه اندازی شده است که 15 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است.
 
این گزارش خاطرنشان می کند که پرورش قارچ در شهرهای توریستی و نقاطی که مردم علاقه بیشتری به تهیه غذا از رستوران ها و فست فودها دارند، بازدهی اقتصادی بالاتری دارد. استان فارس بیشترین واحد پرورش قارچ را در اختیار دارد.
 
 سازمان بسیج سازندگی برای کمک به اشتغالزایی و حمایت از تولید در عرصه های اقتصاد مقاومتی، متعهد به ارائه آموزش های تخصصی در عرصه های تولیدی و پرداخت وام اقتصاد مقاومتی به داوطلبان واجد شرایط است.
 
 علاقه‌مندان به فعالیت در عرصه های تولیدی اقتصاد مقاومتی که نیازمند حمایت هستند، می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به رده های استانی بسیج سازندگی در سراسر کشور مراجعه کنند.
 









95/8/20 - 19:23 - 2016-11-10 19:23:09





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن