تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 1 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه اى كه در آن قرآن فراوان خوانده شود، خير آن بسيار گردد و به اهل آن وسعت داده ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801554040




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اتریش: پیروزی ترامپ زنگ خطری برای اروپاست


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: نامزد انتخابات ریاست جمهوری اتریش: پیروزی ترامپ زنگ خطری برای اروپاست
  الکساندر فاندر بیلن رهبر سابق حزب سبز اتریش و پیروز احتمالی انتخابات ریاست جمهوری این کشور روز پنجشنبه پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را زنگ خطری برای مردم اتریش دانست و گفت: مردم باید مانع پیروزی نامزد حزب راست افراطی در این انتخابات شوند.
 
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز از وین، هراس از افزایش بیکاری و موج مهاجران به حمایت مردم اتریش از حزب راست افراطی «آزادی» در این کشور دامن زده است.

در همین حال، فاندر بیلن که رقیب و مخالف نوبرت هوفر نامزد حزب آزادی اتریش است، گفت: انتخابات آمریکا، زنگ خطری نه فقط برای انتخابات ریاست جمهوری در اتریش، بلکه برای کل اروپا است.

هر چند نظرسنجی ها نشان داد که تنها 4 درصد از اتریشی ها موافق ترامپ و 90 درصد موافق هیلاری کلینتون نامزد دمکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بودند، تاثیر نتیجه انتخابات آمریکا بر رای دهندگان در اتریش هنوز مشخص نیست.
 
فاندر بیلن یادآور شد که در صورت پیروزی هوفر، در نهایت دولتی با رهبری حزب آزادی در اتریش روی کار می آید.

وی افزود: چنانچه مخالف من از حزب آزادی اکثریت آرا را از آن خود کند، این روند به ایجاد «جمهوری آبی» در کشور منتهی می شود.

جمهوری آبی به رنگ آبی اشاره دارد که حزب آزادی در جریان انتخابات ریاست جمهوری اتریش برای خود برگزیده است.

فاندر بیلن گفت: امیدوارم نتیجه انتخابات آمریکا، به مردم اتریش انگیزه بیشتری برای حضور در پای صندوق ها و رای به نفع من دهد.

حزب راست افراطی آزادی در اتریش پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تبریک گفته، اما در قیاس با دیگر احزاب راستگرای اروپایی همچون حزب جبهه ملی فرانسه، از شور و شوق کمتری در این زمینه برخوردار بوده است.

هربرت کیکل مدیر کارزار انتخاباتی هوفر پیشتر گفت که پیروزی فاندر بیلن در انتخابات ریاست جمهوری اتریش به منزله آغاز عصر یخبندان دیپلماتیک وین با واشنگتن است.

انتخابات ریاست جمهوری اتریش اردیبهشت سال جاری برگزار و به دور دوم کشیده شد و فاندر بیلن در جریان رقابت با هوفر با اختلاف تنها حدود 31 هزار رای پیروز شد. اما در پی شکایت حزب آزادی اتریش، دادگاه قانون اساسی این کشور نتایج دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را به علت برخی بی نظمی ها و تخلفات در شمارش آراء باطل اعلام کرد.



تاریخ انتشار: ۱۸:۴۶ - ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - 10 November 2016





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن