تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين اعمال، خداشناسى است، زيرا با وجود علم و معرفت، عمل، كم يا زياد تو را سود مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817610181




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا ترامپ پیروز شد؟


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: خبرگزاری فارس: «دونالد ترامپ» در حالى امروز در میان شگفتى رسانه‌ها به کاخ سفید راه یافت که تقریبا تمام نظرسنجى‌ها کلینتون را پیروز انتخابات پیش‌بینى کرده بودند.

در تحلیل چرایى پیروزى ترامپ قطعا مولفه‌هاى مختلفى را باید در نظر گرفت. برخى از جنبه‌هاى دخیل در برآمدن پدیده ترامپ را مى‌توان اینطور برشمرد:

١. در سطح داخلى رأى به ترامپ بیش از آنکه رأى به او و جمهورى‌خواهان باشد، رأى به تغییرى جدى بود. در انتخابات امسال «برنى سندرز» دموکرات و دونالد ترامپ جمهورى‌خواه بسیار فراتر از تصورات تحلیلگران جریان اصلى عمل کردند. این دو اگر در همه چیز اختلاف داشتند، در یک چیز مشترک بودند: به چالش کشیدن سیاست‌هایى که دهه‌هاست در آمریکا دنبال مى‌شود: توسعه‌طلبى خارجى و در عین حال وابستگى به وال استریت در داخل.

٢. دیگر مولفه مهم در سطح داخلى، این بود که رأى به ترامپ، نه به طبقه حاکم در آمریکا بود. هرچند ترامپ نماینده فقراى آمریکا نیست، اما توانست خود را به عنوان نماد به چالش کشیدن گروه‌هاى فشار و سیاستمداران سنتى به تصویر بکشد. کنار رفتن سندرز (که شاید تنها کسى بود که مى‌توانست ترامپ را شکست دهد)، ترامپ را به تنها گزینه اعتراض براى طبقه متوسط و متوسط رو به پائین آمریکا بدل کرد. حمایت همه جانبه رسانه‌ها، سیاستمداران داخلى و خارجى، هنرمندان و دیگر متنفذین جامعه از کلینتون نه فقط کمکى به وزیر خارجه سابق نکرد، که احساس دور از دسترس بودن او را در میان آمریکایى‌ها تشدید کرد. مهمترین جمله در طول انتخابات شاید جمله‌اى باشد که یک هوادار ترامپ به تد کروز بود: «به او رأى می‌دهیم، چون سیاستمدار نیست.»

٣. در سطح داخلى یک عامل دیگر هم مهم بود: «سندرم ویتنا»، که هرچند بوش‌ها تلاش کردند آن را از بین ببرند، اما همچنان در ضمیر آمریکایى‌ها پابرجاست. طولانى شدن درگیرى‌هاى خارجى آمریکا، مردم را خسته کرده و امروز آن‌ها بیش از هر زمان دنبال رییس‌جمهورى‌اند که به جاى ماجراجویى خارجى، بهبود اوضاع اقتصادى را در اولویت قرار دهد. کاهش حمایت از ناتو و دیگر متحدان آمریکا از یکسو و بازگرداندن شرکت‌هاى آمریکایى به داخل خاک آمریکا وعده‌اى هوشمندانه بود که ترامپ با علم به خستگى مردم از هزینه کردن در بیرون مرزها، مطرح کرد.

٤. در سطح بین‌المللى، ظهور پدیده بیگانه‌ستیزى چون ترامپ را مى‌توان در ادامه موج رشد هراس از خارجى‌ها در غرب تحلیل کرد. گسترش تروریسم در جهان از یکسو و نفرت طبقه متوسط سفیدپوست از مهاجرین (چه خاورمیانه‌اى و چه لاتین‌ها) از سوی دیگر موجب شد تا وعده بستن مرزها به روى خارجى‌ها با اقبال مواجه شود. شعار «آمریکا را پس خواهیم گرفت» نمود این تفکر بود.

در مجموع مى‌توان گفت برآمدن ترامپ بیش از آنکه حاصل صلاحیت‌هاى این میلیاردر آمریکایى باشد، نتیجه بى‌صلاحیتى سیاستمدارانى بود که مدت‌هاست به عنوان اجراکنندگان سیاست‌هاى لابى‌گران، غول‌هاى تجارى و سرمایه‌داران خارجى شناخته مى‌شوند. ترامپ گفته بود «مى‌خواهیم این کشور را از چنگ لابى‌ها درآوریم.»




۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن