تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند اِبا دارد از اين كه باطلى را حق معرفى نمايد، خداوند اِبا دارد از اين كه حق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816978093




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کتابخانه تخصصی خوشنویسی در قزوین افتتاح می شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مدیرکل کتابخانه های استان قزوین:
کتابخانه تخصصی خوشنویسی در قزوین افتتاح می شود

اسماعیلی


شناسهٔ خبر: 3819038 - سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷
استانها > قزوین

.jwplayer{ display: inline-block; } قزوین- مدیرکل کتابخانه های استان قزوین گفت: همزمان با هفته کتاب، اولین کتابخانه تخصصی خوشنویسی در سرای سعدالسلطنه قزوین افتتاح می شود. به گزارش خبرنگار مهر، رویا اسماعیلی به مناسبت فرارسیدن هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار روز سه شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان در محل کتابخانه علامه رفیعی قزوین گفت: توانستن مستلزم دانایی است که با مطالعه این مهم محقق می شود و نقش کتاب در مسیر سبک زندگی نقش مهمی دارد. وی تصریح کرد: کتاب گنجینه با ارزش یک ملت است و اگر مطالعه به دغدغه عمومی تبدیل شود شاهد کاهش آسیب های اجتماعی خواهیم بود و تهدیدهای فضای مجازی نیز کمتر می شود. اسماعیلی یادآورشد: مدیریت زمان با مطالعه کتاب محقق می شود و نگرانی خانواده در فضای مجازی نیز با ترویج فرهنگ مطالعه میسر می شود.

مدیرکل کتابخانه های استان قزوین تصریح کرد: رسانه های گروهی در فرهنگ سازی نقش مهمی دارند و انتظار داریم با تداوم همکاری ها، کتاب در سبد زندگی مردم قرار گیرد. وی بیان کرد: سلامت جامعه در گرو سلامت روانی مردم است و با مطالعه و کتاب خوانی می توان در مسیر آرامش روانی عمومی گام برداشت. اسماعیلی یادآورشد: در هفته کتاب خوانی که از ۱۶ تا ۲۷ آبان ماه تعیین شده برنامه های فرهنگی متنوع و با نشاطی در تمامی کتابخانه های شهری و روستایی استان پیش بینی شده که امیدواریم با حضور مردم و همه علاقمندان این برنامه ها پربارتر شود. وی بیان کرد: دیدار با امام جمعه، خانواده شهدا و جانبازان، تکریم از کتابداران، افتتاح کتابخانه در چند نقطه استان، عضویت رایگان در کتابخانه ها، حضور کتابداران در مهد کودک ها و مدارس، دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، رونمایی از کتاب، نشست ویژه نابینایان، مسابقات ورزشی، نقاشی، عکاسی، نشست با نویسندگان، مسابقه پیامکی از دیگر برنامه های هفته کتاب خوانی در استان است.   مدیرکل کتابخانه های استان یادآورشد: دو کتابدار برتر کشور نیز از استان انتخاب شده اند که در هفته کتاب مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

برگزاری مسابقه کتابخوانی «معلم شهر» وی اضافه کرد: مسابقه بزرگ کتاب خوانی «معلم شهر» با یاد شهید قدرت الله چگینی در هفته کتاب برگزار خواهد شد. ۶۳ کتابخانه فعال در استان قزوین اسماعیلی گفت: در استان قزوین ۶۳ کتابخانه مشارکتی و نهادی داریم که در شهرستان البرز ۱۲ کتابخانه، در بویین زهرا ۹ باب، در تاکستان ۷ باب، در آبیک سه باب و در آوج سه باب کتابخانه فعال شده است. وی اضافه کرد: در حوزه توسعه کتابخانه های روستایی نیز در بویین زهرا در روستای خوزنین یک باب، در تاکستان دوباب در فارسجین و یحیی آباد، در الونددر روستای کمال آباد و در روستاهای کلج و آلتین کش نیز کتابخانه ها فعال شده است. اسماعیلی تصریح کرد: در کتابخانه های استان ۸۸۲ هزار جلد کتاب با ۶۱۷ هزار عنوان موجود است و در سال جاری ۵۰۰ هزار نسخه کتاب به امانت داده شده است.

وی گفت: فضای کتابخانه های استان ۳۱ هزار مترمربع و تعداد اعضا نیز در حال حاضر ۶۶ هزار نفر است که ۴۳ درصد مرد و ۵۷ درصد زن هستند. اسماعیلی اضافه کرد: همچنین ۲۰ درصد اعضای کتابخانه ها کودک و ۵۵ درصد دانش آموز، ۱۰ درصد دانشجو و ۱۵ درصد متفرقه هستند. کتابخانه روستایی کلج نمونه کشوری است اسماعیلی اظهارداشت: یکی از کارهای ارزشمندی که در حوزه کتابخانه های روستایی صورت گرفته در روستای کلج است که به عنوان نمونه کشوری انتخاب شده است. وی بیان کرد: در این کتابخانه روستایی بیش از ۱۴ هزار جلد کتاب تامین شده و ۱۰۰۰ نفر عضو آن شده اند که با استقبال گسترده جوانان و نوجوانان و بانوان گام ارزشمندی در فرهنگ سازی مطالعه و کتاب خوانی برداشته شده است. اسماعیلی گفت: خانم کهن دار از کتابداران شاخص در این روستا توانسته زمینه جذب علاقمندان زیادی را فراهم کند و این کتابخانه روستایی الگوی بسیار ارزشمندی در حوزه کتاب است.

مناطق بدون کتابخانه استان در اولویت برنامه ریزی است وی اضافه کرد: در استان قزوین در مناطق خاکعلی، قشلاق، زیاران از توابع آبیک، ناحیه شهری مهرگان، کتابخانه نداریم و کتابخانه سگزآباد در بویین زهرا در مرحله فنداسیون و در نرجه تاکستان در مرحله اسکلت است که از خیرین انتظار داریم برای مشارکت در این کار فرهنگی همکاری لازم را انجام دهند. اسماعیلی تصریح کرد: توسعه و تجهیز کتابخانه های شهری و روستایی از دیگر اولویت های نهاد کتابخانه هاست که امیدواریم با مشارکت خیرین و علاقمندان عملیاتی شود. وی اضافه کرد: در شهر شریفیه دو هزار مترمربع زمین برای ساخت کتابخانه از سوی شهرداری واگذار شده که اگر خیری مشارکت کند می توانیم ان را بسازیم و مورد استفاده علاقمندان به کتاب قرار دهیم. کتابخانه تخصصی خوشنویسی قزوین افتتاح می شود اسماعیلی گفت: برای اولین بار به دلیل انتخاب قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی ایران اولین کتابخانه تخصصی در رشته خوشنویسی با نام میرعماد در سرای سعدالسلطنه قزوین افتتاح خواهد شد. وی افزود: این کتابخانه با مشارکت و همکاری شهرداری قزوین فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

فعالیت ۱۰۲ کتابدار در استان قزوین مدیرکل کتابخانه هایذ استان قزوین بیان کرد: در استان قزوین در حال حاضر ۱۰۲ کتابدار فعالیت می کنند که ۸۰ درصد آنها زن هستند و با عشق و علاقه در اداره کتابخانه ها و ترویج فرهنگ مطالعه تلاش می کنند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن