تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803583478




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضور 5 چهره اصلاح‌طلب در بررسی‌ها/ مطرح بودن نام 5 عضو شورای شهر در پرونده واگذاری املاک


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: حضور 5 چهره اصلاح‌طلب در بررسی‌ها/ مطرح بودن نام 5 عضو شورای شهر در پرونده واگذاری املاک
نشست رئیس سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت امروز 17 آبان ماه به منظور ارائه گزارش نهايی بررسی واگذاری املاك شهرداری تهران برگزار شد.



حضور 5 چهره اصلاح‌طلب در بررسی‌ها/ مطرح بودن نام 5 عضو شورای شهر در پرونده واگذاری املاک
به گزارش خبرنگار احزاب و تشكل های گروه سياسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست احمد توكلی رئیس سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت پيش از ظهر امروز 17 آبان ماه به منظور ارائه گزارش نهايی بررسی واگذاری املاك شهرداری تهران برگزار شد.


رئيس ديده‌بان شفافيت و عدالت در ابتدای این نشست با اشاره به بررسی  های انجام شده، گفت: ١٠٨ واگذاری برای ما محرز شد، ١١٠ ملك به ١٢٢ نَفَر منتقل شده كه فقط ٢ مورد اين واگذاری ها زمين بود. ٩٨ درصد باقی مانده واگذاری ها آپارتمان و خانه بوده كه تقريبا تمام املاك واگذار شده در مناطق شمالی و شمال غرب تهران است.


نماینده ادوار مجلس مدعی شد: در ماجرای حقوق های نجومی مقام معظم رهبری فرمودند كه اگر در اين زمينه قانونی هم وجود داشته باشد نامشروع است و كسی نبايد با قانون های من درآوردی كلاه شرعی ايجاد كند. در این مورد هم آنها بايد اموال و املاك را برگردانند و شايد برای اين اقدامشان جرم كيفری هم داشته باشند.


توكلی با اشاره به اینکه نام ٥ نَفَر از اعضای شورای شهر تهران هم جزء دريافت كنندگان املاك نجومی است، اعلام کرد: یک مورد از اين واگذاري ها در اسفند ماه برگشت داده شد، يك مورد هم در تير ٩٥ انصراف داده و برگشت داده شد.


وي گفت: از این سه مورد يك مورد واگذاري در اين بخش وقتي انجام شد كه آن فرد در ابتدا كارمند شهرداري اما هنگام دريافت عضو شوراي شهر بود. چهارمين واگذاري كه مربوط به شوراي شهر بود به كسي تعلق گرفت كه شوراي شهر اين واگذاري را به قصد تقدير از قهرماني وي تصويب كرده بود. در خصوص نَفَر پنجم هم بايد گفت كه هيچ دليلي براي واگذاري به اين فرد نيافته ايم.




توكلي با بیان اینکه متخلفان اين واگذاري ها مسئوليت مدني دارند و بايد اين تخلف جبران شود، گفت: با فساد نبايد برخورد سياسي كرد چرا كه در اين صورت بسياري از متخلفان خود را زير سايه جريان سياسي شان پنهان كرده و مصونيت مي يابند.


وي با اشاره به اینکه بنده به جهت آنكه معتقد به فراجناحي بودن فساد هستم در بررسي واگذاری اين املاك حداقل از ٥ شخصيت اصلاح طلب كمك گرفتم، معتقد است: شايد ما از لحاظ سياسي افكار متفاوتي داشته باشيم اما از لحاظ برخورد با جرم و فساد نظرات مشتركي داريم.


وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا قاليباف هم در اين زمينه جرمي مرتكب شده است، می‌گوید: در اين جريان مديراني تصميم گيري كرده اند اما قانون بايد تعيين كند كه آيا قاليباف، رئيس شوراي شهر و مديراني در اين سطح جرمي در واگذاري املاك مرتكب شده اند يا خير.



توكلي با بيان اينكه كودتا و جنگ جمهوري اسلامي را بر‌نمي اندازد، گفت: فساد تنها چيزي است كه جمهوري اسلامي را مي اندازد و وقتي انداخت سقف بر سر همه ما فرو مي ريزد.


نشست احمد توکلی با اصحاب رسانه امروز در حالی برگزار شد که بعد از طرح ماجرای واگذاری املاک در شهرداری تهران محمدباقر قالیباف در نامه‌ای از او خواست که به این موضوع رسیدگی کند. احمد توکلی نیز مدتی پیش در برنامه متن حاشیه شبکه سه اعلام کرد، شهرداری تهران در قرار دادن مدارک و اسناد در اختیار سازمان دیده بان شفافیت و عدالت نهایت همکاری را داشته است. با این وجود هنوز پرونده واگذاری املاک در دستگاه قضا باز است و بررسی ها ادامه دارد. پیش از این دادستان تهران از تمام مسئولان اعم از شهردار تهران و دیگر مدیران شهرداری  خواسته بود تا اتخاذ تصمیم نهایی از سوی دادستانی، از اظهارنظر پیرامون وقوع یا عدم وقوع جرم در این پرونده خودداری نمایند.







۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن