تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816853173




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همراهی مردم قزوین در میزبانی بهتر زائران/ غرفه ای برای رفع نیاز


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نگاهی به کمکهای مردمی پیاده روی اربعین
همراهی مردم قزوین در میزبانی بهتر زائران/ غرفه ای برای رفع نیاز

قزوین


شناسهٔ خبر: 3817525 - دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷
استانها > قزوین

.jwplayer{ display: inline-block; } قزوین- با نزدیک شدن به اربعین حسینی میلیون ها شیعه از سراسر جهان برای شرکت در حماسه عاشورایی به میزبانی مردم عراق راهی کربلای حسینی می شوند که در این میان کمک های مردمی نقش آفرین است. خبرگزاری مهر: گروه استانها، وحید فکوری: غوغایی در شهر به پا شده است، همه مهیای سفری معنوی هستند که نه تنها دل تاریخ را به لرزه درآورده بلکه زمین و زمان را مبهوت ابهت خود ساخته است، چه غوغایی است در شهر غوغایی که حسین (ع) به پا کرده است، قلب شهر در سوگ امام بزرگوار نه تنها سرد نمی شود بلکه روز به روز بر داغ این مصیبت فزون می گردد، پیاده روی اربعین حسینی شاهدی بر این مدعاست که همه دنیا را با نام حسین(ع) آشنا کرده است.

میلیون ها نفر درحال آماده شدن برای رفتن به کربلا برای پیمانی دوباره با امام خویش هستند. شیعیان از سرتاسر جهان آماده می شوند تا در بزرگترین پیاده روی جهان شرکت کنند و ایرانی ها نیز جمعی از این عاشقان هستند که سختی های زیاد و ازدحام جمعیت را به جان دل می خرند و با پای پیاده راهی حرم امام مهربانی ها می شوند. مردم عراق در میزبانی سنگ تمام گذاشتند مردم عراق میهمان نوازی خود را سالهاست با شرکت گسترده در پذیرایی و اسکان رایگان شیعیان سراسر دنیا به اثبات رسانده اند، مردمی که اگرچه داغ فقر و جنگ زدگی را بر پیشانی خود دارند اما در پذیرایی از زائران حسینی سنگ تمام گذاشته اند. میهمان نوازی مردم و مسئولان عراق به ویژه در ایام اربعین حسینی این روزها زبانزد مردم زیادی از سراسر دنیاست.

عشرت محمدی از زائرانی است که سال گذشته در پیاده روی اربعین حسینی(ع) در کشور عراق شرکت داشته است  می گوید: میهمان نوازی عراقی ها برای من غیر قابل باور بود، شاید مردم عراق با آن چه که ما از آنها می شناسیم بسیار تفاوت داشته باشند اما این شیعیان خود را خادم واقعی امام حسین(ع) می دانند و با جان و دل از زائرین پذیرایی می کنند. وی بیان کرد: بسیاری از کشورهای دنیا در مراسمی که با حضور میلیونی مردم سراسر دنیا برگزار می شود هزینه های هتل و مواد غذایی خود را چندین و چند برابر می کنند و هر کس به دنبال سودجویی است اما مردم عراق با سخاوت میلیون ها شیعه را به رایگان اسکان می دهند و پذیرایی می کنند. همراهی مردم قزوین برای میزبانی بهتر عراقی ها اما با وجود میهمان نوازی خوب عراقی ها باز مشکلاتی برای خدمت رسانی به زائران شرکت کننده در این حماسه میلیونی وجود دارد که به گفته شاهدان عینی وسایل گرمایشی و بویژه پتو از جمله اقلامی است که کمبود آن در کشور عراق برای اسکان بیش از ۲۵ میلیون شیعه احساس می شود.

حامد رمضانی که سال گذشته در این پیاده روی حضور داشت در این باره به خبرنگار مهر گفت: عراقی ها استقبال خوبی از زائران امام حسین داشتند ولی به دلیل ازدحام جمعیت و کمبود فضای مناسب و طولانی بودن این مسیر زائران برای استراحت به موکب هایی که تعبیه شده بود می رفتند ولی آنجا هم کمبود پتو وجود داشت. امسال اربعین عراق سردتر از سال گذشته خواهد بود بر اساس پیش بینی های اعلام شده ازطرف سازمان هواشناسی عراقیها امسال اربعین سردی را تجربه خواهند کرد از این رو نیاز است با برنامه ریزی درست مسیر کمک های مردمی به سمت نیازهای واقعی هدایت شود. مردم ایران همیشه در برپایی مراسم عزاداری و فراهم کردن مقدمات آن پیشقدم بوده اند، درمراسم پیاده روی بزرگ اربعین نیز نذورات نقدی و غیر نقدی فراوانی از استان قزوین به عراق ارسال می شود، تا جایی که به گفته رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین سال گذشته مردم قزوین نزدیک به ۶۰۰ میلیون تومان کمک غیر نقدی برای پذیرایی از زائرین اربعین اهدا کردند. سهراب احمدی گفت: بخش قابل توجهی از این کمک های غیر نقدی شامل برنج و سایر مواد غذایی است، اما به اذعان بسیاری از شاهدان کمبود مواد غذایی دربازه زمانی اربعین به همت مردم میهمان نواز عراق مشکل خاصی به وجودنیاورده و لازم است خیرین در حوزه های جدید و متناسب با نیاز روز وارد عمل شوند.

سهم من یک پتو مردم قزوین اما امسال با ورود به عرصه خیرات جدید سعی دررفع نیازهای موجود در این مراسم بزرگ دارند، جمع آوری پتو در غرفه ای با عنوان «سهم من، یک پتو» در شهر قزوین نشان از این همدلی و همراهی دارد.
 
مهدی گرامی مسئول غرفه «سهم من، یک پتو» در این باره به خبرنگار مهر گفت: این غرفه در قزوین به همت امام جمعه و هیئت رزمندان اسلام برپا شده و از مردم دوستدار حسینی قزوین برای خدمت رسانی هر چه بهتر به زائران پتوی نذری جمع اوری می شود. وی افزود: این پتوها در موکب قزوین به زائرانی که پتو به همراه خود ندارند تحویل داده می شود و در آخر نیز پس گرفته می شود تا برای سال بعد مورد استفاده قرار گیرد. گرامی درادامه گفت: در این غرفه نمایشگاه عکس هم برگزار شده و از مردم فهیم قزوین دعوت می شود تا از این نمایشگاه بازدید کنند و در کنار نمایشگاه نیز کمک های نقدی مردم جمع آوری می شود.

با رفع نیاز زائرین هم ثواب این کاروان شویم اگرچه شرکت در این حماسه بزرگ از سوی بسیاری از بزرگان سفارش شده اما شرایط خاص و مسیر پیاده روی سبب شده تا بسیاری از افراد توان حضور و شرکت در این مراسم را نداشته باشند، اما رفع نیاز زائرین می تواند بهانه ای باشد تا در ثواب این حرکت عظیم سهمی داشته باشیم. بگفته مسئولان غرفه «سهم من یک پتو» تاکنون تعدادی پتو جمع آوری شده ولی هنوز تا نقطه مطلوب و خدمت رسانی برتر به زائرین فاصله زیادی وجود دارد، فاصله ای که شاید هر قدمش تا رفع مشکلات یک گام پیاده روی محسوب شود. در ثواب زیارت امام حسین(ع) و پیاده روی اربعین حسینی می توانیم حتی با اهدا یک پتو سهیم شویم.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن