تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دنيا سراى بلا و گرفتارى و محل گذران زندگى و زحمت است خوشبختان از آن دل كنده‏اند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817057542




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سودآوری خرمای بوشهر نیازمند رونق صادرات/ خرما مشتری‌پسندتر شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش مهر؛
سودآوری خرمای بوشهر نیازمند رونق صادرات/ خرما مشتری‌پسندتر شود

نخلستان برداشت خرما استان بوشهر


شناسهٔ خبر: 3817295 - دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
استانها > بوشهر

.jwplayer{ display: inline-block; } بوشهر - خرمای بوشهر علی‌رغم کیفیت بالایی که دارد، راه خود را در مسیر کالاهای صادراتی به خوبی نیافته و نیاز است که برای رونق صادرات این محصول مهم، برنامه‌ریزی و تلاش ویژه‌ای انجام شود. خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: استان بوشهر به عنوان یکی از مهمترین تولیدکنندگان خرمای کشور شناخته می شود و حدود ۱۵ درصد از کل خرمای تولیدی ایران در این استان برداشت می‌شود. در استان بوشهر حدود شش میلیون اصله نخل وجود دارد که سالانه بیش از ۱۵۰ هزار تن خرما، رطب و خارک تولید می‌کند؛ مهم‌ترین گونه خرمای استان بوشهر، کبکاب است که بیشتر در شهرستان دشتستان وجود دارد. تعداد زیادی از مردم استان بوشهر به ویژه در شهرستان‌های دشتستان، دشتی، تنگستان و جم از طریق فعالیت در عرصه نخیلات امرار معاش می‌کنند که در سال‌های اخیر شاهد سخت‌تر شدن کار در این عرصه برای مردم بوده‌ایم. علی‌رغم زحمات زیادی که نخلداران برای تولید خرما متحمل می‌شوند، خرما مشتری خوبی ندارد و سود آنچنانی نصیب نخلداران نمی‌شود؛ هر چند دلالان در سال‌های اخبر بازار را به دست گرفته‌اند و سود اصلی را آنها می‌برند.

برداشت ۱۵۰ هزار تن خرما معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امسال بیش از ۱۵۰ هزار تن خرما از حدود شش میلیون اصله نخل در در عرصه ۳۳ هزار هکتار اراضی استان بوشهر برداشت شد. خسرو عمرانی خاطرنشان کرد: امسال دانه‌های خرما نسبت به سال گذشته از کیفیت بهتری به دلیل غبار آلود نبودن هوای استان در فصل تابستان، برخوردار هستند. معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی بوشهر گفت: برداشت خرما هر ساله از اول شهریور شروع می‌شود و تا اواسط آبان ماه ادامه می‌یابد.

لزوم توسعه صادرات خرما میزان خرمای تولیدی در استان بوشهر علاوه بر اینکه نیاز استان را تامین می‌کند، بخش عمده آن به بازارهای داخلی و بخش کمی از ان نیز به بازارهای خارجی می‌رود. با توجه به میزان بالای تولید خرما در سطح کشور، نیاز است که بازارهای جهانی برای خرمای کشور و به‌ویژه استان بوشهر رونق یابد و زمینه‌های لازم برای توسعه صادرات این محصولات فراهم شود. استاندار بوشهر از تلاش ویژه برای توسعه صادرات خرمای استان خبر داد و اظهار داشت: خرما یکی از محصولات استراتژیک استان بوشهر است که تعداد زیادی از مردم استان در این عرصه مشغول به فعالیت هستند. مصطفی سالاری به کیفیت مناسب خرمای استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: باید تلاش شود که درب بازارهای جهانی بر روی محصولات خرمای استان بوشهر باز شود و در داخل نیز باید برای ارائه خرمای باکیفیت بیشتر تلاش شود. وی توسعه صنایع فرآوری و بسته‌بندی خرما را یکی از ضروریات دانست و تصریح کرد: کیفیت بسته‌بندی‌های صادراتی باید مشتری‌پسند باشد تا راه بهتری در بازارهای جهانی پیدا کند.

صنایع فرآوری و بسته‌بندی توسعه یابد به منظور استفاده مناسب از ظرفیت‌های خرمای استان بوشهر باید صنایع بسته‌بندی و فرآوری خرمای استان توسعه یابد تا خرما در قالب‌های مناسبی به صورت مشتری‌پسند برای مشتریان خارجی ارائه شود. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شاهد افزایش صادرات محصول خرمای استان بوشهر در بازارهای جهانی هستیم و تلاش داریم که این روند افزایش مستمر باشد. سیدمهدی صفوی با اشاره به حضور ۱۶ واحد صنعتی استان بوشهر در نمایشگاه‌های بین‌المللی و خارجی، خاطرنشان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر حمایت مناسبی از صنایع فرآوری خرما را در دستور کار دارد. وی بر لزوم توسعه تکنولوژی صنایع فرآوری خرما در سطح استان تاکید کرد و گفت: شرکت‌شهرک‌های صنعتی استان بوشهر در زمینه خرید ماشین‌آلات جدید از واحدهای صنایع فرآوری خرما حمایت می‌کند. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر افزود: از جمله این حمایت‌ها می‌توان به خرید تجهیزات نوین بسته‌بندی و فرآوری خرما از جمله ماشین آلات جدید شستشو، بسته‌بندی و ضد عفونی اشاره کرد.

حمایت مسئولان از فعالان عرصه خرما یک ضرورت است ولی کشاورزان و نخلداران نیز باید با تشکیل تعاونی‌های متعدد، تولید و بسته‌بندی و صادرات محصولات خود را در دست بگیرند تا بیشترین میزان سود نصیب خودشان شود.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن