تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817536733




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

غرق شدن زن غواص در دو زندگی


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: روزنامه ایران: از کودکی در آب بود. انگار توی استخر بزرگ شده باشد. حالا پس از سال‌ها تلاش و زحمت برای خودش غواص قابلی بود و غرق شدن برایش معنی نداشت. اما انگار پیگیری دو پرونده مهریه و یک دادخواست طلاق، زن جوان را داشت در مشکلات زندگی غرق می‌کرد.
 

«آذر» از آن دخترهایی بود که ناخـواسته زن پسرخاله‌اش شده بود. «ناف بر» نبود، اما از آنجا که مادر و خاله‌اش بشدت به هم وابسته بودند، شرط کرده بودند هر طور شده، دختر و پسرشان را به‌عقد هم درآورند. برای همین هنوز 16 سالش تمام نشده بود که رخت عروسی به‌تن کرد و با «امیر» رفتند زیر یک سقف.
 

در دوران مدرسه تمام حواسش به این بود که راز ازدواجش را پوشیده نگه دارد. در سال‌های نوجوانی هم تمام سرگرمی‌اش بزرگ کردن پسرشان «آرش» بود. اما در تمام 15 سال زندگی، آذر به شوهرش مانند برادر نگاه می‌کرد و هیچ حس عاشقانه‌ای در میان آنها وجود نداشت. انگار امیر هم دل به تقدیر سپرده‌بود تا مادر و خاله‌اش به آرزوهای کاغذی خودشان جامه عمل بپوشانند ولی انگار سردی رابطه زن و شوهر جوان تأثیرش را گذاشت و آنها بالاخره به این نتیجه رسیدند که پنهان از مادرهایشان طلاق بگیرند.
 
از همان روز هم گرفتاری‌های آذر شروع شد.صبح یک روز پاییزی «آذر» در صف مراجعان به بایگانی شعبه 244 دادگاه خانواده – مستقر در میدان ونک- ایستاده بود تا لایحه‌ای را به پرونده‌اش اضافه کند. دلش می‌خواست هر چه زودتر مهریه‌اش را از همسر اولش دریافت‌کند و هرچه زودتر از همسر دومش طلاق بگیرد.
 

آذر چند ماه بعد از جدایی و درست در روزهایی که به‌دنبال مطالبه مهریه 550سکه‌طلایش از امیر بود، متوجه نگاه‌های یکی از هم دانشگاهی‌هایش شد. در دوران تحصیل چند باری جواد به او پیشنهاد ازدواج داده بود، اما او دست رد به سینه‌اش زده بود. با این حال پسر سمج از زیر زبان دوستان آذر بیرون کشیده بود که او طلاق گرفته است. جواد که هفت سال کوچک‌تر از زن جوان و حسابی دلباخته شده بود گاهی تا در خانه دنبالش می‌رفت و سعی می‌کرد به بهانه‌های مختلف سر حرف را باز کند، اما آذر اهل چنین روابطی نبود و ترجیح می‌داد با دریافت مهریه شوهر اولش سرپناهی برای خودش و پسرش آرش فراهم کند.
 
چرا که پسرش حالا دیگر قد کشیده و 14 ساله شده بود. دانشگاه هم که تمام شد، باز هم جواد دست بردار نبود. گاهی از شب تا صبح سر کوچه کشیک می‌کشید و حتی یک‌بار تا پشت در آپارتمان‌شان هم رفته بود. جواد یک سال زودتر فارغ‌التحصیل شده‌بود، اما شغل درست و حسابی نداشت و زیر نفوذ پدر بساز بفروشش بود. از طرف دیگر رفتارش غیر طبیعی به نظر می‌رسید و برخی‌ها هم می‌گفتند گاهی، تفریحی تریاک می‌کشد. سرانجام یک روز آذر آب پاکی را روی دست جواد ریخت و گفت که با خانواده‌اش حرف زده و همه مخالف ازدواجشان هستند. با این حال جواد دست بردار نبود.
 
در آن روزها جواد به شیشه هم اعتیاد پیدا کرده و کسی جلودارش نبود. گاهی به مجتمع محل سکونت آذر یا استخر محل کارش می‌رفت و آبروریزی می‌کرد. حتی یک روز در آپارتمان آذر را شکست و یک روز هم رگ دستش را جلوی استخر زد. اما وقتی به نتیجه نرسید آذر و پسرش را تهدید کرد. زن جوان برادری نداشت که از او حمایت کند. پدرش را یک سال پیش از دست داده بود. همسر سابقش هم که انگار از جدایی خوشحال باشد، خودش را به کلی کنار کشیده بود.
 
پس آذر مانده بود و یک دنیا مشکل! امیر که مهریه‌اش را نداده بود، مادرش هم که بابت طلاق دلخور بود، کارش را به‌خاطر دردسرهای جواد از دست داده بود و از طرف دیگر آرش هم نیاز به آرامش داشت. پس با خودش فکر کرد سنگی جلوی پای جواد بیندازد که نتواند بیش از این مزاحمت ایجاد کند. بعد هم پیشنهاد کرد در صورت ترک اعتیادش با او ازدواج می‌کند. همین هم شد. جواد دو ماه ترک کرد اما بعد از عقد دوباره سراغ مواد رفت. حالا کتک خوردن هم به دیگر مصائب آذر اضافه شده بود. ناچار شد آرش را بفرستد به خانه مادرش و خودش بیفتد دنبال جلب امیر برای مهریه شوهر اولش و طلاق از جواد.
 

آذر از کودکی اهل ورزش بود و شنا می‌کرد، بارها در مسابقات دانش‌آموزی مدال گرفته بود. در دوره متأهلی هم توانسته بود مدرک نجات غریقی و غواصی را از اروپا بگیرد. او از زمان جدایی از امیر تا همین یک ماه پیش در مشکلاتش غرق شده بود و از این اتاق به آن اتاق، از این شعبه به آن شعبه می‌رفت تا پرونده‌هایش را پیگیری کند. تازه چند ماه پیش موفق شده بود امیر را به‌خاطر نپرداختن مهریه به زندان بیندازد و تازه یک ماه قبل موفق شده بود از مهریه‌اش 50 سکه پیش‌و هر ماه نیم سکه بگیرد؛ آن‌هم نیمی نقد و نیمی چک. از طرف دیگر در شعبه244 دادخواست دریافت مهریه از جواد را داده بود؛ هر چند طلاق گرفتن از او برایش مهم‌تر بود و مدارک لازم برای ناتوانی او در اداره زندگی مشترک و نداشتن صلاحیتش به خاطر اعتیاد را به دادگاه تحویل داده بود.
 

در آن صبح نمناک پاییزی، هیچ چیز برای آذر مهم‌تر از پسرش و آینده‌اش نبود. دو، سه سالی می‌شد که آب خوش از گلویش پایین نرفته بود، انگار شیرینی زندگی در نظر او مانند گوهری در قعر دریا گم شده و او در لباس غواصی ناچار بود وجب به وجب خوشبختی‌اش را در عمق تاریکی جست‌وجو کند.




۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن