تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 25 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه نفس از لذتهاى دنيوى سودمندترين روزه‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806562423




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخستین هدف‌ توسعه فرهنگی محلات شهر تهران با محوریت شورایاران است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌ها:
نخستین هدف‌ توسعه فرهنگی محلات شهر تهران با محوریت شورایاران است

مرتضی طلایی


شناسهٔ خبر: 3817103 - یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸
جامعه > رفاه و آسیب های اجتماعی

.jwplayer{ display: inline-block; } رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌ها در نخستین جلسه هم‌اندیشی ستاد هماهنگی با محله تجریش بر محوری بودن نقش شهروندان گفت: نخستین هدف‌ توسعه فرهنگی محلات شهر تهران با محوریت شورایاران است. به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی طلایی رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌ها با اشاره به یوم الله ۱۳ آبان و روز دانش‌آموز از ماموریت آموزش و مشارکت شهروندان شمیرانات سخن به میان آورد و گفت: «هدف از این آموزش و مشارکت هم افزایی و تعامل اهالی روستای شمیرانات است. اگر این تعامل به وجود آید بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.» مرتضی طلایی هدف از برگزاری جلسه هم اندیشی ستاد هماهنگی در محلات مختلف را توسعه فرهنگی اجتماعی شهر تهران دانست و ادامه داد: «نخستین هدف‌مان توسعه فرهنگی اجتماعی محلات شهر تهران با محوریت شورایاران و هئیت امنا است. اگر شورایاران و هئیت امنا مجموعه‌ای مشترک و همکار را در قیاس محلی با مدیریت یکپارچه تشکیل دهند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. در حقیقت نمایندگان مردم و نمایندگان نهادهای محلی، با استفاده از منابع و اختیارات می‌توانند به مجموعه‌ای مستحکم و یکپارچه تبدیل شوند که تنها هدف‌شان حل مشکلات است.»

 رئیس ستاد هماهنگی شورایاری ‌ها در ادامه صحبت هایش بر شروع  و توسعه کار از کف جامعه تاکید کرد و گفت: «پیش نیاز توسعه در تمام عرصه‌ها فرهنگ توسعه است و توجه به این نکته ضروری است که که بدون داشتن فرهنگ توسعه هیچ مشکلی حل نخواهد شد. به همین دلیل است که معتقدم مردم یک محله برای توسعه یک منطقه و محله نقش محوری دارند.»

طلایی با اشاره به اینکه موضوع اصلی هم اندیشی مسئولیت‌پذیری و مشارکت و پشتیبانی مردم است تصریح کرد: «اگر چه مردم نشان داده‌اند که آمادگی مشارکت و همفکری دارند اما باید بگویم که ساختار اداری ما مشارکت‌پذیر نیست. به همین دلیل باید با برنامه‌ریزی مشارکت‌پذیری امور اداری را ارتقا داد. از سوی دیگر باید هوشیار بود و فریب پیشرفت‌ها و موفقیت‌ها را نخورد! هر پیشرفت و موفقیتی باید آسیب‌شناسی شود. وظیفه ماست که این آسیب‌ها را ارزیابی و شناسایی کنیم و ظرفیت موجود برای حل آنها را به کار ببندیم. به عبارت دیگر باید از بیماری جامعه  پیشگیری کنیم تا کار جامعه به تشخیص و درمان بیماری نرسد.»

طلایی در پایان به خون شهیدان این مرز و بوم اشاره کرد و گفت: «باید از دستاورد خون شهیدان دفاع کنیم. شهیدان برای محافظت از سلامت جامعه رفتند. جانشان را بر کف گرفتند و شهید شدند پس بر ما واجب است که راهشان را ادامه دهیم و این دستاورد را حفظ کنیم. باید با استفاده از هوش و ذکاوت ایرانیان و پایبندی به آداب و سنت به پیروزی و موفقیت برسیم. البته باید موانع این راه را شناخت و از آن ها دوری کرد. موانعی مانند وابستگی بیش از اندازه به دولت مرکزی، اعتماد به فعالیت های زودبازده و .... که تردید ندارم با شناخت و دوری از این موانع  راه رسیدن به موفقیت و توسعه محلات کوتاه خواهد بود. »

در ابتدای این نشست صمیمانه فرماندار شمیرانات پس از خوش‌آمدگویی به مهمان‌ها از مشکلات شمیرانات سخن به میان آورد و گفت: «اعتقاد دارم که در حق شمیرانات جفا شده است و هیچکس به فکر این محله نیست.»
خان محمدی با اشاره به پایین بودن سرانه های فرهنگی، آموزشی، تفریحی و  دیگر سرانه ها ادامه داد: «۵۶۰ هزار نفر در شهرستان شمیرانات زندگی می‌کنند اما سرانه‌های آنها کم است و این جفا در حق مردم محروم این شهرستان است.»

خان محمدی با اشاره به کمبود زمان و مشکلات روز افزون منطقه تصریح کرد: «کمبود زمان به این معناست که مردم شمیرانات از مشکلات خسته شده‌اند و چشم به راه حل مشکلات و رسیدن امکانات هستند. بارها گفته‌ام که زمان به سرعت در حال گذر است و اگر عجله نکنیم فرصت خدمت به مردم از دست می‌رود.»

فرماندار شمیرانات در ادامه از صداقت و اخلاص در حل مشکلات روایت کرد و با اشاره به سرلوحه قرار دادن این دو ویژگی در راس امور گفت: «مهم نیست چه کسی جای چه کسی آمده! چه کسی پیش از اینها مسئول بوده و این روزها چه کسی مسئول است! آنچه اهمیت دارد این است که همه دست به دست هم با همکاری و همیاری در مسیر حل مشکلات قدم برداریم و از خط کشی‌ها دوری کنیم؛ همان‌گونه که رهبری تاکید کردند خط کشی‌ها نباید مانع انجام کارها شود.»

خان محمدی در پایان صحبت‌هایش از تلفیق تفکر و تجربه برای حل مشکلات سخن گفت و افزود: «تردید نداشته باشید که حضور یک فکر جوان در کنار تجربه می‌تواند بسیاری از مشکلات محله تجریش را از میان بردارد. همیشه همین بوده، همفکری و مشورت اصل طلایی برای حل مشکلات بوده و هست. محله تجریش هم می‌تواند از این اصل طلایی استفاده کند و مشکلاتش را از میان بردارد.»

 









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن