تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نزديك‏ترين شما به من در قيامت: راستگوترين، امانتدارترين، وفادارترين به عهد و پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804268026




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بودجه‌ سیستان و بلوچستان پاسخگوی محرومیت های این استان نیست


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: بودجه‌ سیستان و بلوچستان پاسخگوی محرومیت های این استان نیست
سخنگوی کمیسیون بهداشت گفت: در طول دوره‌های مختلف بودجه‌های متفاوتی به استان سیستان و بلوچستان اختصاص پیدا کرده اما این میزان پاسخگوی عقب‌ماندگی‌های شدید این استان نیست.

///
محمدنعیم امینی فرد سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره چگونگی توزیع عادلانه امکانات استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در بازه‌ای مشخص اعتباری قابل توجه به استان سیستان بلوچستان تزریق شده است.
 
وی افزود: سرانه‌های استان سیستان و بلوچستان از جمله مسائل آموزشی و سایر شاخص‌ها از جمله امور بهداشتی، درمانی و اجتماعی با شاخص متوسط کشوری فاصله دارد حتی این میزان با آمار متوسط منطقه‌ای متفاوت است.
 
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان تصریح کرد: تزریق بودجه مقطعی نمی‌تواند مشکلات موجود را مرتفع کند لذا برای کاهش فواصل استانی باید بودجه‌ کامل آمایش سرزمین به این استان اختصاص داده شود.
 
امینی فرد یادآور شد: در طول دوره‌های مختلف بودجه‌های متفاوتی به استان سیستان و بلوچستان اختصاص پیدا کرده اما متاسفانه این میزان با عقب‌ماندگی‌های شدید استان هماهنگی ندارد.
 
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در ادامه با اشاره به مهم‌ترین مشکلات استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: متأسفانه با شاخص‌های کلی آموزش فاصله داریم و این یکی از مهم‌ترین مشکلات استان به شمار می‌آید.باید گفت کم‌ترین سرانه فضای آموزشی در کشور و بیشترین میزان بازمانده از تهدیدات به استان سیستان و بلوچستان تعلق دارد.
 
وی تصریح کرد: بخشی ازمشکلات سیستان و بلوچستان مربوط به زیرساخت‌های این استان است به طوری که یک کیلومتر آزاد راه در استان سیستان و بلوچستان وجود ندارد و درصد قابل توجهی از راه‌های روستایی هم غیرقابل دسترس است به طوری که این میزان 20 درصد از متوسط کشوری پایین‌تر است.
 
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان از نظر منابع آبی دچار مشکل است، افزود: ‌در حال حاضر تعدادی سد در استان سیستان بلوچستان احداث شده اما برای آب ذخیره شده پشت این سدها برنامه‌ای مشخص نشده در حالی که دسترسی به آب سالم و آشامیدنی در روستاها خصوصا در جنوب استان با مشکلات زیادی مواجه است.
 
امینی فرد درباره مشکلات زیست محیطی استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: مرگ تالاب جازموریان از جمله موارد در خور توجه است همچنین مسائل مربوط به معیشت مردم از دیگر مسائل و معضلات سیستان و بلوچستان به شمار می‌آید. در حال حاضر امتداد مرزها را اجرا کردیم اما نظارت خوبی در زمینه مدیریت مرزها وجود ندارد به طوری که باعث افزایش حاشیه‌نشینی در این استان شده است.
 
نماینده مردم سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به اینکه حاشیه نشینی ترانزیت مواد مخدر است، این موضوع منجر به بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود لذا شهرهای پیرانشهر، زاهدان و چابهار از مراکز عمده حاشیه‌نشینی به شمار می‌آید بر این اساس ضروری است توجهی جدی از سوی سازمان برنامه و بودجه صورت گیرد.
 
وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان اظهار داشت: روحانی در سفر خود وعده‌هایی از جمله اجرایی شدن پتروشیمی ایرانشهر به مردم  داد اما متأسفانه این طرح وارد فاز اجرایی نشد. به طور کلی نگاه دولت نگاهی مناسب است و امیدواریم به دلیل اهمیت استراتژیک این استان نگاهی جدی‌تر اعمال شود.




۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن