تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در روز جمعه هيچ عملى برتر از صلوات بر محمد و خاندان او (ع) نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812828259




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سالانه حدود 16 میلیون تْن پسماند تولید می‌کنیم/با محصولات تراريخته باید با احتیاط برخورد کرد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: سالانه حدود 16 میلیون تْن پسماند تولید می‌کنیم/با محصولات تراريخته باید با احتیاط برخورد کرد
سیاست های کلی محیط زیست پس از گذشت یک سال امشب در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور مسؤلان مربوطه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گفتگو ويژه
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شاعری رییس کمیسیون کشاورزی مجلس و مجابی معاون سازمان حفاظت محیط زیست امشب 15 آبان در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی سیاست های کلی محیط زیست پرداختند.

 مجابی در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه پیرامون سیاستهای کلی محیط زیست گفت: بحران محیط زیست تنها مختص کشور ما نیست، کشورهای دیگر هم با این موضوع دست و پنجه نرم می کنند.


وی با بیان اینکه، در نشست پاريس 195 کشور جهان برای تغییر اقلیم دور هم جمع شدند تا جلوی گرم شدن زمین را بگیرند افزود: شاخص های 26 گانه ای برای اندازه گیری وضعیت محیط زیست مشخص شده و از قوای سه گانه خواسته شده است تا نقشه راه را ترسیم کنند.


معاون سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه، سیاست های کلی محیط زیست15 ماده دارد لذا دولت لوایح مختلفی را تهیه کرده است که یکی از آنها در دستور کار صحن علنی قرار دارد.


وی با بیان اینکه، 15 تفاهم نامه با کشورهای مختلف پیرامون محیط زیست منعقد شده است ادامه داد: دستگاه قضایی برخورد قاطعی نسبت به مخربین محیط زیست خواهد داشت.


مجابی معان توسعه و مدیریت حقوقی سازمان محیط زیست در بخش دیگری از اظهاراتش ضمن تشکر از قوه قضاییه به جهت برخورد قاطع با متخلفین محیط زیست اظهار داشت: طی یکسال گذشته شاهد برخوردهای قاطع این دستگاه در حوزه شکار و صید و در حوزه آلودگی بوده ایم که محکومیت های مختلفی از جمله حبس نیز برای متخلفین در نظر گرفته شده است.


در ادامه این بحث شاعری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه قوانین در حوزه جرم های محیط زیست مقداری به روز شده اند اما این میزان به هیچ عنوان کافی نیست گفت: سالانه ده هزار تغییر کاربری داریم و علی رغم اینکه از قانون حفظ کاربری برخورداریم ولی آنقدر مجازات های سبک است که تخلف برای مجرم صرف دارد.


سالانه حدود شانزده میلیون تن پسماند تولید می کنیم


وی همچنین با اعلام اینکه سالانه در کشور حدود شانزده میلیون تن پسماند تولید می کنیم، اظهار داشت: تنها ده درصد پسماندها تفکیک می شوند و بقیه آن تفکیک نشده در اطراف شهرها و دره ها رها می شوند در حالیکه رهاساری پسماند در دنیا منسوخ شده است.


رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید براینکه در بحث حفاظت از محیط زیست تنها وجود قانون کافی نیست گفت: فرهنگ سازی درحوزه محیط زیست، اجرای دقیق قانون و برخورد بدون اغماض با متخلفین باید خورد توجه جدی قرار گیرد.


از هشتاد هزار واحد صنعتی تنها چهارصد واحد پایش می شود


شاعری همچنین در بحث پایش مستمر محیط زیست نیز بیان داشت: از هشتاد هزار واحد صنعتی تنها سیصد،چهارصد واحد صنعتی پایش می شوند و سعی ما این است که این میزان را در برنامه ششم توسعه به حدود ده هزار واحد صنعتی برسانیم.


مجابی نیز در بحث پایش مستمر محیط زیست بیان داشت: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری این است که پیوست محیط زیست برای تمام طرح ها ایجاد شود و برای اینکه این اتفاق بیافتد لایحه ای تحت عنوان لایحه ارزیابی محیط زیست توسط دولت تهیه و تقدیم مجلس شد که با توجه به پایان مجلس نهم این لایحه مجددا در مجلس دهم مطرح خواهد شد.


شاعری مجدد در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به میزان تصفیه فاضلاب های کشور بیان داشت: حدود چهل درصد از فاضلاب ها تصفیه و بازچرخانده می شود و بقیه رها می شوند که آبهای زیر زمینی، مزارع و محصولات ما را آلوده می کند که این مسئله برای سلامتی مردم تهدید آمیز است که اگر بتوانیم بخش عمده ای از این فاضلابها را تصفیه کنیم ضمن مقابله با بحران آب می توانیم آلاینده‌های محیط زیست را نیز مهار کنیم.





۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن