تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820094092




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرداخت۱۰ هزار ميليارد تومان از بدهي صنعت برق


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: پرداخت۱۰ هزار ميليارد تومان از بدهي صنعت برق
وزير نيرو با بيان اينكه از ۳۷ هزار مگاوات مجوز احداث نيروگاه برق تنها ۱۱ هزار مگاوات آن احداث شده است، گفت: مجموع بدهي‌هاي صنعت برق كه در ابتداي امسال ۳۲ هزار ميليارد تومان بوده است، با مكانيسم‌هاي اوراق تسويه خزانه، اسناد خزانه اسلامي و اوراق مشاركت به ۲۲ هزار ميلياردتومان رسيده است.
حميد چيت‌چيان در حاشيه شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي صنعت برق در پاسخ به سؤال فارس مبني بر اينكه مديرعامل يكي از شركت‌هاي بزرگ سازنده نيروگاه در ايران اعلام كرده است كه ما نيازمند سرمايه‌گذار خارجي در ايران نيستيم بلكه ما نگران بازگشت سرمايه هستيم، گفت: اگر اينگونه است، چرا در 10 سال گذشته 37 هزار مگاوات از سوي وزارت نيرو به بخش خصوصي مجوز و پروانه داده شده كه نيروگاه احداث كند، تنها در اين مدت 11 هزار مگاوات نيروگاه احداث شده است؟

وي افزود: علت عمده عقب‌ماندگي در ساخت نيروگاه از سوي بخش خصوصي اين بوده كه امكان تأمين سرمايه و منابع مالي در داخل كشور ميسر نبوده است. چيت‌چيان تأكيد كرد: حال آن فردي كه اين ادعا را دارد، بايد پاسخگوي اين سؤال باشد كه چرا قراردادهايي كه با بخش خصوصي براي احداث بخش بخار نيروگاه‌هاي گازي بسته شده و براي كشور بسيار ضروري است، براي امضاي قرارداد مراجعه نمي‌كند؟ جواب اين است كه محدوديت مالي باعث اين كار شده است.

وزير نيرو اضافه كرد: تمام كشورهايي كه در مسير توسعه حركت كرده‌اند و توانسته‌اند موفق شوند، اين كشورها كشورهايي بودند كه منابع خارجي را نيز وارد چرخه اقتصاد ملي خود كرده‌اند و از اين طريق توانسته‌اند گام‌هاي توسعه را سريع‌تر بردارند. چيت‌چيان خاطرنشان كرد: ما هيچ تفاوتي بين اتكا و توانمندي‌هاي داخلي و استفاده از منابع خارجي نمي‌بينيم، اينها مكمل همديگر هستند و اينگونه نيست كه اگر يكي را انتخاب كرديم، عليه يكديگر هستند بلكه مي‌توانيم از هر دو به عنوان مكمل استفاده كنيم تا گام‌هاي توسعه را قوي‌تر برداريم.

وزير نيرو در پاسخ به اين سؤال كه برخي شركت‌هاي خصوصي صنعت برق از بابت طلب‌هاي خود نگران هستند، گفت: در حاشيه نمايشگاه بين‌المللي صنعت برق، وقتي از صاحبان شركت‌ها سؤال كردم كه چقدر عقب‌ماندگي پرداخت‌ها وجود دارد، گفت اعلام كردند كه اندازه سه تا چهار ماه يا حداكثر شش ماه عقب‌افتادگي پرداخت‌ها وجود دارد كه در شرايط مالي كشور، اين خيلي دور از انتظار نيست.
وي افزود: خوشبختانه هم صنعتگران و هم مديران صنعت برق توانسته‌اند با يكديگر به مكانيسم‌هايي برسند كه بر اين مشكلات فائق بيايند تا بر اين مشكلات غلبه كنند. از جمله اقداماتي كه وزارت نيرو براي اين موضوع انجام داد اين بوده است كه ما از برخي كارخانجات توليدكننده آلومينيوم و فولاد و شركت‌هاي مشابه به دليل فروش برق طلب‌هايي داريم، به همين دليل بايد شركت‌هاي توليدكننده تجهيزات برق كه نيازمند همين مواد اوليه هستند را به جمع‌بندي برسانيم كه مكانيسم تهاتر را بين آنها برگزار كنيم.




تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن