تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كاغذى را كه روى آن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم نوشته شده است از روى زمين برد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817093712




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیا مک بوک پروهای جدید ارزش خرید دارند؟


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: وب‌سایت سخت افزار - امیرحسین آریایی: مک بوک های اپل (MacBook) به تازگی و در جریان کنفرانس خبری Apple رونمایی شده و مشخصات فنی آنها به همراه قیمت نهایی نیز به طور رسمی اعلام شده است. مک بوک کامپیوتری همراه است که همواره به عنوان تنها انتخاب بسیاری از کاربران در سراسر جهان شناخته شده است.
 
 
تحلیل سخت افزار: آیا مک بوک پروهای جدید ارزش خرید دارند؟ رقبای آنها چه هستند؟

 

این کامپیوتر به دلیل استفاده از سیستم عامل غیر ویندوزی (Mac OS)، پشتیبانی از نرم افزارهایی خاص مانند تولید محتواهای موسیقی و 3D، کیفیت بالای ساخت، ظرافیت در طراحی، پشتیبانی اپل و البته پرستیژ بالا، به این عنوان دست یافته اند.
 
اما به واقع ارزش خرید مک بوک پروهای 2016 چقدر است؟ شانس رقابت آنها با دیگر نوت بوک و به بیان دیگر الترا بوک های موجود در بازار چقدر است؟ آیا بهترین انتخاب شما همچنان مک بوک پرو ها هستند؟
 

طراحی

برای تسلط بیشتر بر روی این تحلیل، تصمیم به تقسیم بندی تمامی قسمت های مهم یک کامپیوتر همراه گرفتیم. قسمت هایی که در بررسی (Review) ها نیز به همین ترتیب دنبال شده و در نهایت امتیاز کلی بر اساس یک جمع بندی از موارد موجود داده می شود.
 
نخست، از طراحی محصول آغاز می کنیم. مک بوک پروهای اپل در دو سایز 13 و 15 اینچ به بازار معرفی خواهند شد. متریال بدنه آنها از آلومینیوم است و در مدل 13 اینچی ضخامت بدنه به 14.9 میلی متر می رسد. در قیاس با نسل پیشین مک بوک پروهای 13 اینچی، شاهد کاهش ضخامت تا 17% درصد هستیم.
 
این در حالی است که وزن این محصول نیز 1.35 کیلوگرم بوده و فضای اشغال شده توسط تمام مک بوک، تا 23% درصد کاهش یافته است. اما در نسخه ی 15 اینچی شاهد ضخامت 15.5 میلی متر در کنار وزن 1.8 کیلوگرمی هستیم. ظاهر کلی و نمای محصول همچنان طراحی سنتی اپل را یدک می کشد که البته نه تنها ایرادی ندارد، بلکه بسیار زیبا و مدرن است. هر چند که از التربوک های امروزی مانند Acer Swift و رویای HP یک قدم عقب تر باشد.

 
 
تحلیل سخت افزار: آیا مک بوک پروهای جدید ارزش خرید دارند؟ رقبای آنها چه هستند؟


تاچ پد (Touch Pad) مک بوک ها همچنان بسیار بزرگ بوده و قسمت بزرگی از استراحت گاه محصول را به خود اختصاص داده است. تاچ پدهای بزرگ می تواند در کنترل مک بوک بسیار موثر واقع شده و انعطاف کارایی آن را افزایش دهد. در عین حال مک پرو های جدید به قابلیت Touch Bar نیز مجهز شده اند که یک نوار از نوع OLED و لمسی است که در بالای صفحه کلید و به عنوان بخش فرمان نصب شده است. Touch Bar اپل ابزار و ابزارک هایی خاص را در اختیار کاربران قرار می دهد و افزون بر آن، نمایش برخی از اطلاعات مهم حین کار را بر عهده دارد که در نهایت سهولت در استفاده را به همراه دارد. Touch Bar با بسیاری از نرم افزارهای مک سازگار بوده و عملکرد آن در برخی از آنها بسیار هوشمندانه است.
 
Touch Bar می تواند در مرورگر Safari وب سایت و تب های باز شده را نمایش دهد و یا به عنوان یک نوار کنترل در بخش ایمیل ظاهر شود. دومین ویژگی این قسمت، شخصی سازی Touch Bar به سلیقه کاربران است که می توان کارایی دیگر را برای آن تعریف کرد.

Touch Bar نمونه ی مشابهی در هیچ از یک الترابوک های جهان ندارد. شبیه ترین نوار ابزاری که در محصولات دیگر دیده شده است، Tools هایی است که به صورت نوار در پایین و یا اطراف نمایشگرهای آنها تعبیه شده و می تواند در سوئیچ بین تنظیمات با سرعت بالا مفید باشد.
 
شاید بتوان تاچ پد های بزرگ با حساسیت بالا و حتی قابلیت استفاده از قلم را در الترابوک های رقیب مشاهده کرد، اما استفاده از یک نوار لمسی OLED تنها به مک بوک پروهای اپل محدود می شود. در نتیجه شاید بتوان آن را یک ویژگی منحصر به فرد توصیف کرد. اما در زمینه طراحی بدنه، اپل به هیچ وجه بدون رقیب نخواهد بود.

سخت افزار

بر خلاف آنچه که در اخبار پیشین (البته بدون تائید اپل) بدان اشاره شده بود، مک بوک پروهای اپل از پردازنده های نسل هفتم اینتل، موسوم به Kabylake استفاده نکرده و اپل به پردازنده های نسل ششم این کمپانی (Skylake) رضایت داده است. هر دو معماری از لیتوگرافی های 14 نانومتری هستند؛ با این حال آخرین بنچمارکهای موجود حاکی از آن است که پردازنده های کابی لیک بین 10 الی 15 درصد سریعتر از اسکای لیک خواهند بود. اپل از پردازنده های Core i5,i7 در مک پروهای جدید استفاده کرده است که البته نمی توان انتظار کاریی پایین و یا حتی خیلی بالایی از آنها داشت.
 
با توجه به ضخامت و عدم استفاده از خنک کننده های قدرتمند، طبیعی است که مک پروهای اپل نیز از پردازنده های Ultra Low Voltage بهره می برند. پردازش های گرافیکی در مک بوک پروهای 13 اینچی بر عهده گرافیک مجتمع بوده و مدل های 15 اینچی از پردازنده گرافیکی مجزا بهره می برند. کارت گرافیک های AMD Radeon 400 پردازش های گرافیکی را در مک پروهای 15 اینچی بر عهده دارند.

 
به دلیل اشاره به آخرین داده های موجود از کارت گرافیک های AMD Radeon 400 در مطلب هایپر لینک، از تکرار آنها در این مطلب پرهیز می کنیم. در حال حاضر بنچمارکهایی AMD Radeon 400 منتشر نشده و اطلاعاتی از توانایی های آنها در دست نیست؛ با این حال پیشبینی می گردد که 3 کارت گرافیک در این حوزه تولید و در مک بوک پروها مورد استفاده قرار گیرد. پردازنده های مورد استفاده در مک بوک های اپل شامل مدل های Core i5 6267U,6360U و تنها در یک مدل، Core i7-6700HQ است.

 
 
تحلیل سخت افزار: آیا مک بوک پروهای جدید ارزش خرید دارند؟ رقبای آنها چه هستند؟

 
در زمینه ذخیره سازی، پیکربندی های متفاوتی وجود دارد؛ با این وجود مک بوک های اپل از حداکثر 2 ترابایت فضای SSD پشتیبانی خواهند کرد که بهترین کانفیگ آنها به شمار می رود. در حال حاضر اطلاعات ریز و مشخصات دقیق این درایو ها اعلام نشده است. حداکثر 16 گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR3 در فرکانس موثر 2133 مگاهرتز در مک پروها جای گرفته است که البته بالاترین پیکربندی این ظرفیت را به خود اختصاص داده است. در لیست مشخصات پایه، تنها 256 گیگابایت فضای SSD به ثبت رسیده است. این SSD ها از مسیر PCIe استفاده می کنند.

پورتهای I/O و صفحه نمایش

اپل از جمله بانیان اینترفیس های پر سرعت، مانند Thunderbolt 3 است. حداکثر 4 پورت Thunderbolt 3 در این مدل ها استفاده شده است و ویژگی شارژ دستگاه های جانبی نیز برای آنها لحاظ شده است. اپل همچنان از نمایشگرهای رتینا استفاده کرده است. این نمایشگرها با بهره گیری از پنل های IPS، رزولوشن های 1800×2880 و 1600×2560 را ارائه می دهند. افزایش روشنایی تا 67% و پوشش گستره ی رنگ ها نیز تا 25% به نسبت گذشته افزایش داشته است. کاهش مصرف انرژی آنها نیز بین 25% الی 30% نیز به تائید اپل رسیده است که می تواند در افزایش طول عمر باتری موفق باشد.

 
 
تحلیل سخت افزار: آیا مک بوک پروهای جدید ارزش خرید دارند؟ رقبای آنها چه هستند؟


ویژگی های امنیتی

اپل برای افزایش امنیت مک بوک پروهای جدید، از فناوری Touch ID با افزایش قابلیت ها به نسبت قبل کمک گرفته است. بدین ترتیب که Touch ID بر روی دکمه پاور قرار گرفته و می تواند حتی روشن شدن سیستم را منوط به تشخیص اثر انگشت صاحب مک بوک نماید. این در حالی است که با تعریف پروفایل های مختلف برای آن، چند کاربر قادر به استفاده از محیط هایی متفاوت خواهند بود. علاوه بر آن، اگر از دنبال کنندگان اخبار دنیای دیجیتال باشید، به طور حتم می دانید که در آمریکا و اروپا رمزهای کاراکتری جای خود را به اثر انگشت و رمزهای بیومتریک می دهند.
 
به عنوان مثال پس از یک خرید ساده، مشتری تنها با اثر انگشت خود می تواند رمز کارت بانکی را وارد کرده و یا حتی بدون کارت های الکترونیکی نیز می تواند هزینه ی خرید خود را تنها از طریق اثر انگشت پرداخت نماید. اپل اعلام کرده است که این قابلیت نیز توسط Touch ID پشتیبانی می گردد و برای شروع می توان از فروشگاه آنلاین اپل بدین طریق خرید کرد.

آیا مک پروهای جدید بدون رقیب هستند؟

بدون شک پاسخ خیر است! این وعده را به شما می دهیم که رقبای تایوانی و انگلیسی اپل اینبار بر خلاف گذشته قادر به شکست آن در برخی از موارد خواهند بود. با این حال این رقبا از سیستم عامل های لینوکس و ویندوز پشتیبانی کرده و نرم افزارهای اختصاصی اپل را به همراه ندارند. در ادامه سری خواهیم زد به برخی از رقبای این کمپانی در الترابوک های 2016.

کمپانی چند ملیتی ایسر که تا همین چند سال پیش بیشتر تمرکز خود را در زمینه لپ تاپ های میان قیمت اما خوش ساخت گذاشته بود، هم اینک رقیبی قدرتمند برای الترابوک های فوق باریک در جهان به شمار می رود. این کمپانی به تازگی الترابوک هایی نظیر Acer Swift 7 را به بازار معرفی کرده است که به واقع امکانات سخت افزاری مناسب در کنار کیفیت بالای بدنه را به همراه دارند. Acer Swift 7 تنها 9.98 میلی متر، یعنی تقریبا 1 سانتی متر ضخامت دارد! متریال بدنه این محصول نیز از آلومینیوم است.
 
این محصول از یک نمایشگر IPS در سایز 13.3 اینچ بهره می برد که دقت FHD را تحت پوشش خود دارد. این نمایشگر به پوشش گوریلا گلس 4 نیز مجهز شده است. ایسر از عمر باتری سویفت 7 تا 9 ساعت خبر داده است.
 
دو عدد پورت USB-C،مقدار 8 گیگابایت حافظه LPDDR3،مقدار 256 گیگابایت حافظه سالید از جمله دیگر مشخصات فنی این الترابوک 13.3 اینچی به شمار می رود. این محصول از پردازنده های نسل هفتم اینتل، موسوم به Kabylake بهره برده و مدل دقیق آن نیز i5-7300U است. نمایشگر مورد استفاده در آن از فناوری Acer Color Intelligence برای بهبود رنگ های نمایش داده شده بدون دخالت اضافی پردازنده گرافیکی بهره می برد.

 
 
تحلیل سخت افزار: آیا مک بوک پروهای جدید ارزش خرید دارند؟ رقبای آنها چه هستند؟


سویفت 7 ایسر تنها 1.1 کیلوگرم وزن دارد و در کانفیگ یاد شده با قیمت 999 دلار عرضه می گردد. این محصول می تواند رقیبی بسیار قدرتمند برای مک بوک پرو 13 اینچی در مدل فاقد Touch Bar باشد. نسخه ی فاقد Touch Bar از مک پروی 13 اینچی اپل با قیمت 1500 دلار عرضه می گردد که 500 دلار بیشتر از مدل ایسر سویفت 7 بوده و نه تنها برتری خاصب به نسبت آن ندارد، بلکه از پردازنده های نسل ششم بهره می برد.
 
دومین رقیب اپل در این زمینه، HP Spectre 13-v111dx است که در سراسر جهان عرضه خواهد شد. یک الترابوک بسیار باریک است که بدنه آن با متریال فیبرکربن تولید شده است. نمایشگر 13.3 اینچی آن می تواند از دقت FHD پشتیبانی کرده و پوشش Gorilla Glass نیز آن را در بر گرفته است.
 
نسل هفتم پردازنده های اینتل، موسوم به کابی لیک به تازگی در نسخه های لپ تاپ عرضه شده اند. الترابوک جدید HP نیز از پردازنده Intel Core i7-7500U استفاده می کند که یک پردازنده فوق کم مصرف است. پردازنده گرافیکی مجتمع آن تحت عنوان HD 620 پردازش های گرافیکی را در اختیار دارد. در بخش حافظه، 8 گیگابایت رم از نوع DDR3 به همراه یک درایو سالید با ظرفیت 256 گیگابایت نصب شده است. در قسمت پورت های I/O بسیاری از موارد مدرن و مورد نیاز تعبیه شده است.
 
از جمله آنها می توان به 6 عدد پورت USB شامل 3 رابط C و 3 پورت USB 3.0 و  یک رابط HDMI اشاره کرد. وب کم TrueVision،  یک باتری لیتیوم پلیمر 4 سلولی و اسپیکرهای Bang & Olufsen نیز از دیگر مشخصات این الماس زیبا است. این محصول در کنار ویندوز 10، با قیمت 1249 دلار عرضه می گردد. این محصول نیز رقیبی به مراتب ارزان تر از مک پروهای اپل است و البته زیبایی آن بسیار چشم نواز.

سومین رقیب جدی اپل در 2 سال گذشته، Dell XPS ها هستند که در مدل های 2016 به اوج کیفیت در طراحی دست یافتند. سری XPS مدل های قابل رقابت با نمونه های 13 و 15 اینچی اپل را در سبد کالای خود دارا هستند؛ با این حال سری به یک نمونه 15 اینچی آن می زنیم که از مدتی قبل در بازار های جهانی موجود شده است.
 
به عنوان مثال در یکی از پیکربندی های XPX 15 که از جمله پر فروش ترین های این محصولات نیز به شمار می رود، شاهد استفاده از پردازنده ی قدرتمند و 4 هسته ای i5-6300HQ هستیم. همچنین 8 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 در فرکانس 2133 مگاهرتز، حافظه ذخیره سازی ترکیبی شامل 32 گیگابایت SSD و 1 ترابایت HDD نیز از جمله مشخصات فنی آن به حساب می آیند.
 
سیستم عامل ویندوز 10 و کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 960M در کنار یک نمایشگر 15.6 اینچی از نوع IPS و با پشتیبانی از دقت FHD با فناوری InfinityEdge نیز این محصول را همراهی می کنند. این الترابوک با قیمت 1190 دلار عرضه می گردد و با افزایش تا 1600 دلار، امکانات سخت افزاری به مراتب بالاتری را دریافت خواهیم کرد که کاملا برابر با مک بوک پرو 15 اینچی اپل است که شروع قیمت آن 2400 دلار است.

 
 
تحلیل سخت افزار: آیا مک بوک پروهای جدید ارزش خرید دارند؟ رقبای آنها چه هستند؟


در نهایت چهارمین رقیب مک بوک های اپل را می توان یک تازه وارد بسیار باریک از ریزر دانست. Razer Blade Pro غول پردازشی این شرکت، در روزهای پیشین به طور کامل رونمایی شده است. این محصول به یک نمایشگر 17.3 اینچی با قابلیت پشتیبانی از دقت 4K تجهیز گشته و می تواند 100% از گستره ی رنگ SRGB را نمایش دهد. این نمایشگر از نوعی لمسی بوده و البته قابلیت دریافت چند لمس همزمان نیز برای آن تعریف شده است. NVIDIA G-SYNC دومین ویژگی این نمایشگر است.
 
این محصول از بدنه باریک شده به نسبت نسخه پیشین خود و وزن کمتر از 8 پوند بهره می برد. بدنه آلومینیومی آن در فرآیند CNC تولید شده است. ریزر از سیستم خنک کننده اختصاصی خود استفاده کرده است. این خنک کننده دارای سنسورهایی در مادربرد است که گردش فن ها را بر اساس حرارت ایجاد شده در آن ناحیه کنترل می کنند. طراحی فن ها نیز به طور سفارشی تغییر کرده و حجم هوای قابل جا به جایی آنها بیش از پیش افزایش یافته است.

 
 
تحلیل سخت افزار: آیا مک بوک پروهای جدید ارزش خرید دارند؟ رقبای آنها چه هستند؟


این لپ تاپ از یک پردازنده Intel Core i7-6700HQ بهره می برد که در بیشینه فرکانس خود به 3.5 گیگاهرتز دست پیدا می کند. پردازش های گرافیکی در آن بر عهده کارت گرافیک GTX1080 به همراه 8 گیگابایت حافظه اختصاصی است.
 
این کارت گرافیک نسخه دسکتاپ است که به لطف انویدیا در دل لپ تاپ ها جای گرفته و پرفورمنس آنها نیز نزدیک به یکدیگر است. در بهترین پیکربندی ذخیره سازی در لپ تاپ Razer Blade Pro دو ترابایت حافظه SSD نصب است که از نوع M.2 PCIe هستند در آرایش RAID 0 قرار دارند. در هیچ یک از کانفیگ های این محصول، خبری از HDD نیست.
 
در ادامه ی بخش حافظه شاهد استفاده از 32 گیگابایت حافظه ی رم از نوع DDR4 با فرکانس 2133 مگاهرتز هستیم.کنترل شبکه در این غول پردازشی بر عهده خانواده Killer DoubleShot Pro و تراشه هایی مانند Killer Wireless-AC 1535 است که توانایی طبقه بندی ترافیک را دارا هستند.
 
تعداد 3 عدد پورت USB 3.0 در مدل SuperSpeed، یک رابط HDMI 2.0، فناوری دالبی دیجیتال در تمامی خروجی ها، یک آداپتور 250 واتی و یک باتری با توان 99 وات در ساعت از جمله دیگر مشخصات فنی این لپ تاپ است. در قسمت Num Pad، ماوس پد و یک کلید اسکرول قرار گرفته است. لپ تاپ مورد بحث 3.54 کیلوگرم وزن دارد.

اپل به اعتراض کاربران در زمینه قیمت بالا واکنش نشان داد!

طی مصاحبه های برخی از مدیران اپل با مجموعه هایی همچون Cnet، سوالات بسیاری از آنها پرسیده شده است که یکی از مهمترین آنها قیمت گذاری مک بوک پروها است. "فیل شیلر" از جمله اشخاصی است که از سوی کمپانی اپل، قیمت گذاری آن را توجیه کرده و گفته است که در هنگام طراحی و تولید بیشتر پارامتر کیفیت را مد نظر قرار داده ایم.
 
به عنوان مثال نسخه 13 اینچی مجهز به تاچ بار، از 1799 دلار آغاز می گردد که 500 دلار بیش از نسخه پیشین است. فیل شیلر در ادامه اضافه کرده است که ما مک بوک ها را بر اساس کیفیت طراحی کردیم نه قیمت! اینک این سوال بزرگ پیش خواهد آمد که مک بوک پروهای 2016 توان رقابت در بازار الترابوک های مدرن را دارا هستند؟ در پایان این تحلیل، کدام محصول از ارزش خرید بیشتری برخوردار است؟




۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن