تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ساعتى عدالت بهتر از هفتاد سال عبادت است كه شب‏هايش به نماز و روزهايش به روزه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816801205




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اوباما بعد از ریاست جمهوری چه کار خواهد کرد؟ (+عکس)


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: اوباما بعد از ریاست جمهوری چه کار خواهد کرد؟ (+عکس)
در حالی که دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون کاندیداهای اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وارد فاز نهایی این انتخابات می‌شوند، بسیاری این پرسش را مطرح می‌کنند که باراک اوباما به عنوان رئیس جمهوری فعلی آمریکا در دوران پسا ریاست جمهوری چه کار خواهد کرد.


به گزارش ایسنا، به نقل از اکسپرس، در همین راستا در ذیل به پرسش‌هایی درباره این دوران پاسخ داده شده است:


اوباما چه زمانی کاخ سفید را ترک خواهد کرد؟




با وجود آنکه کمتر از یک هفته تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ 8 نوامبر باقی مانده اما اوباما به ریاست جمهوری تا زمان آغاز به کار رئیس جمهور جدید در تاریخ 20 ژانویه 2017 ادامه خواهد داد.


اوباما بعد از ریاست جمهوری چه کار خواهد کرد؟




اوبامای 55 ساله پیش از این گفته که بخش زیادی از زمانش در دوره پس از ریاست جمهوری را صرف همکاری با یک ابتکار عمل تحت حمایت دولت آمریکا به منظور حمایت از سیاهپوستان و لاتین تبارهای فقیر موسوم به "ائتلاف حافظ برادر من" خواهد کرد.


اوباما سال گذشته در سخنرانی در یک مراسم ناهار این سازمان اظهار کرد که این ائتلاف برای من و میشل (همسرش) نه فقط در دوره باقی مانده از ریاست جمهوری من بلکه برای مابقی عمر من یک ماموریت خواهد بود.


همچنین چهل و سومین رئیس جمهوری‌ آمریکا احتمالا کتابی را درباره دوران حیاتش در کاخ سفید خواهد نوشت. دو کتاب خاطرات قبلی او تحت عنوان "رویاهای از جانب پدرم" و "جسارت امید" هر دو تبدیل به پرفروش‌ترین کتاب‌ها در سطح بین‌المللی شدند.


بنابه اعلام هاروی کلینگر، یک کارشناس بازار کتاب انتظار می‌رود که اوباما برای کتابش پیش پرداختی حدود 10 تا 15 میلیون دلار کسب کند.


روسای جمهور قبل از او یعنی جورج دبلیو بوش و بیل کلینتون برای کتاب‌های زندگی‌نامه‌ای که از خود نوشته بودند به ترتیب 15 میلیون دلار و 7 میلیون دلار به دست آوردند.


اوباما بعد از ریاست جمهوری چه درآمد و مزایای خواهد داشت؟




اگرچه اوباما دیگر رئیس جمهور نخواهد بود اما از یک مستمری مادام العمر که در حال حاضر برای سال 2016 مبلغ 205 هزار و 700 دلار تعیین شده، استفاده خواهد کرد.


این در حالی است که رهبران سابق آمریکا نیز از مستمری‌ها و مزایای دیگر استفاده می‌کنند تا "شأن دفتر ریاست جمهوری آمریکا حفظ شود". اوباما و همسرش میشل همچنین درآمدی را به سبب کمک به آنها برای پاسخ به درخواست‌های دریافت شده از طریق پست و تلفن و همچنین فعال نگه داشتن یک دفتر به دست خواهند آورد.


در عین حال یکسری اعتبارات فدرال نیز برای محافظان آنها از سازمان سرویس مخفی و هزینه‌های سفر وبهداشت و درمان آنها پرداخت خواهد شد.


در سال 2015 چهار رئیس جمهور سابق آمریکا که در حیات هستند شامل جورج دبلیو بوش، بیل کلینتون، جورج اچ دبلیو بوش و جیمی کارتر مجموعا سه میلیون و 246 هزار دلار مستمری از سوی دولت آمریکا دریافت کردند.


روسای جمهوری قبلی آمریکا بعد از ریاست جمهوری چه کار کرده‌اند؟




بوش پدر و پسر هر دو از زمان ترک ریاست جمهوری تا چند سال از انظار عمومی خارج بوده و عمدتا با سخنرانی در یکسری مراسم‌ها درآمد کسب می‌کردند.


جورج دبلیو بوش براساس گزارش‌ها گفته که وی و پدرش از سیاست کناره گرفته‌اند تا اجازه به دورنمای برادر کوچکتر او یعنی جب بوش برای کاندیداتوری ریاست جمهوری دهند.


گزارش شده که جورج دبلیو بوش گفته که آمریکا حکوت خاندانی را دوست ندارد.


اوایل سال جاری میلادی برادر جوانتر بوش یعنی جب کاندیدای ریاست جمهوری شد اما در زمان انتخابات مقدماتی در حزب جمهوی خواه از کاندیداتوری انصراف داد.


در عین حال بیل کلینتون و جیمی کارتر در عرصه سیاست جهانی حضور داشته‌اند و بیل کلینتون در سال جاری میلادی زمان زیادی را صرف تبلیغ برای ریاست جمهوری همسرش هیلاری کرده است.


با این حال یکسری انتقادها درباره فعالیت‌های پساریاست جمهوری بیل کلینتون مطرح شده چرا که فاش شده او در زمان تصدی وزارت خارجه از سوی همسرش هیلاری، از سازمان‌های غیرانتفاعی متعلق به دولت‌های خارجی پول دریافت کرده است.


در عین حال جیمی کارتر پس از ریاست جمهوری به عنوان یک فرستاده دیپلماتیک ویژه فعالیت داشته و در سال 2002 جایزه صلح نوبل را به دلیل چندین دهه "تلاش خستگی ناپذیر" به منظور یافتن راه حل‌های صلح آمیز برای درگیری‌های بین‌المللی، پیشبرد دموکراسی و حقوق بشر و حمایت از توسعه اقتصادی و اجتماعی دریافت کرد.


اوباما بعد از رئیس جمهوری کجا زندگی خواهد کرد؟




اوباما گفته قصد دارد بعد از ریاست جمهوری همچنان در شهر واشنگتن دی‌سی ساکن باشد تا دختر کوچکش ساشا بتواند بدون مزاحمت دوره دبیرستان را به پایان برساند.


در ماه مه گذشته نشریه پولتیکو گزارش داد که خانواده اوباما یک امارت پنج میلیون دلاری را در منطقه کالوراما در واشنگتن دی‌سی اجاره کرده‌اند؛ این خانه حدود 760 متر مربعی دارای 9 اتاق خواب و 8 سرویس بهداشتی است.


تاریخ انتشار: ۱۸:۱۲ - ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - 03 November 2016





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن