تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نگاه مؤمن عبرت آميز و نگاه منافق سرگرمى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817120416




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیش نمایشی بر Resident Evil 7


واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:

پیش نمایشی بر Resident Evil 7 "به قلم محمد حیدری" هنوز زمان چندان زیادی از زادروز بیست سالگی این جوان نگذشته است. جوانی که از همان ابتدای تولد بسان همدمی در کنارمان رشد پیدا کرد، وجودش تبدیل به بخشی از بهترین و فراموش‌نشدنی‌ترین خاطرات زندگیمان شد و توانستیم شانه به شانه‌ همچون یک دوستِ واقعی و همیشگی پستی‌ها، بلندی‌ها و ماجراجوی‌های بزرگی را پشت سر بگذاریم... جوانی که در هنگامه‌ی 9 سالگی به زیر سایه‌ی پدر خود بازگشت اما ... امان از زیاده‌روی‌ها، شیطنت‌ها، سرکشی‌ها و خامی‌های بهارِ زندگی ... جوانی بظاهر پشیمان از اشتباهات گذشته‌ ... جوانی که هم خود و هم دوستانِ همیشگی اَش، دلتنگ روزهای شکوه و خاطرات شیرینشان هستند ... جوانی که همه‌ی ما گیمر‌ها، او را سال‌هاست بخوبی می‌شناسیم ...

بی شک یکی از غیرمنتظره‌ترین اتفاقات "E3" سال 2016، نمایش و معرفی نسخه‌ی هفتم از سری بسیار محبوب و خاطره‌انگیز "رزیدنت اویل" بود. بعد از ساخت نسخه‌ی چهارم این بازی توسط کارگردان نسخه‌ی اول، "شینجی میکامی" و تغییرات بسیار بزرگِ این نسخه نسبت به عناوین شماره‌دار پیشین، "کپکام" سیاست و برنامه‌های کلی خود در مورد آینده‌ی سبک و سیاق این سری‌بازی را بر روی فرمول ارائه شده توسط این کارگردانِ نامی (در نسخه‌ی چهارم) متمرکز کرد. از آنجا که "رزیدنت اویل 4" در زمان خود توانست نظر اکثریت هواداران سری و منتقدین را به خود جلب کند این تصمیم چندان غیرعاقلانه به نظر نمی‌رسید، اما متاسفانه شباهت‌ نسخه‌های پنجم و ششم به نسخه‌ی چهارم تنها در ظاهر خلاصه می‌شدند و زیاده‌روی و افراط در برخی عناصر و همزمان دور شدن از بعضی ریشه‌های معنویِ سری، این بازی‌ها را هرچه بیشتر از روح اصلی این سری‌بازی دور می‌کرد. شاید نسخه‌های پنجم و ششم "بازی‌های" خوبی بودند، اما نکته‌ی اصلی اینجاست که آن‌ها هرگز "رزیدنت اویل" های خوبی نبودند. دیدگاهی که اکثریت قریب به اتفاق هواداران قدیمی این سری و حتی هوادارانِ تازه‌ترِ نسخه‌ی چهارم در آن متفق‌القول بودند. حکایت مقایسه‌ی ساخته‌ی میکامی با دو نسخه‌ی پنجم و ششم، مرا به یاد شعری از "مولوی" می‌اندازد که هردو بظاهر "شیر" اند اما : این یکی شیر است که آدم می‌خورد *** آن یکی شیر است که آدم، می‌خورد بگذریم... همانطور که گفته شد بعد از معرفی غیره‌منتظره‌ی این عنوان در E3، بلافاصله شوک دیگری بر هواداران وارد شد: این شماره از "رزیدنت اویل" در نگاه اول تقریبا هیچ شباهتی به عناوین شماره دار پیشین نداشت. هوادارانِ چشم انتظاری که بعد از تجربه‌ی نسخه‌های پنجم و ششم مکررا خواستار بازگشت این سری به ریشه‌های خود شده بودند هرگز انتظار چنین پاسخی از سوی "کپکام" را نداشتند. پاسخی که نمایانگر عزمِ کاملا جدی سازندگان، برای بازگشت به ریشه‌های ترسناکِ این سری‌بازی بود. استودیوی سازنده نیز برای هرچه تاثیرگذار‌تر کردن روند و مسیرِ مشخص شده ، تصمیم به انتخاب "مجدد" نمای‌ اول شخص (اما اینبار در قالب یک نسخه‌ی اصلی) گرفته بود. اتفاقی بی‌‌سابقه در تاریخ سری. دلیل استفاده از لفظ "مجدد"، این است که بر خلاف نظر عده‌ای از مخالفین "تازه وارد!" نسخه‌ی هفتم‌، این اولین باری نیست که قرار است دنیای "رزیدنت اویل" را از زاویه‌ی دوربین "اول شخص" ببینیم. نگاهی به تصویر زیر (از بالا به پایین) بیندازید: 


همانطور که از توضیحات تقویم‌‌گونه‌ی تصویر بالا هم می‌توانید متوجه شوید بازی "رزیدنت اویل 7" با احتساب عناوین بازسازی شده و همچنین نسخه‌های فرعی (که نام چند نسخه‌ی انگشت شمار آن حتی در بعضی "ویکی"‌های این عنوان نیز از قلم افتاده!)، فی‌الواقع "چهل و یکمین" عنوان منتشر شده تا به امروز از خانواده‌ی "رزیدنت اویل" به حساب می‌آید و رسما "پنجمین" نسخه‌ایست که به شکلی (در قالب‌های ژانری خاص) از نمای "اول شخص" در طول خود استفاده خواهد کرد.

پس در واقع این تغییر برای کسانی که سال‌هاست با جزییات این سری آشنایی دارند یک موضوع تازه نیست اما اینکه یک نسخه‌ی شماره‌دار و اصلی از سری به این شکل (و بنظر با رعایت کامل استانداردای ژانر اول شخص) مسیر خود را اینگونه تغییر دهد تحولی بسیار بزرگ در تاریخ سری محسوب می‌شود. حال به بررسی چراییِ تغییرات این نسخه، اهداف و چشم‌انداز‌های احتمالی سازندگان و بررسی هر‌آنچه که تا به امروز از این عنوان می‌دانیم خواهیم پرداخت.

  صحبت در مورد داستان و برخی جنبه‌های دیگر "رزیدنت اویل 7" در حال حاضر بسیار دشوار است. تقریبا با اطمینان می‌توان گفت این اولین بار است که پیش از انتشار یک نسخه از سری "رزیدنت اویل"، هواداران تا این اندازه با سیل سوال‌های بی‌جواب دست به گریبان شده‌اند. با اینحال با توجه به برخی اطلاعات ریز و درشت منتشر ‌شده می‌توانیم تصویری حداقلی از آنچه در این نسخه انتظارمان را می‌کشد بدست آوریم. داستان شماره‌ی هفتم از سری "رزیدنت اویل" روایتگر وقایع پیشِ روی مرد جوانی به نام "ایتِن" (Ethan) است که در مسیرجستجوی همسر گمشده‌ی خود، از خانه‌ی روستایی خانواده‌ای با نام "بــِــیکر" سردرمی‌آورد. تقریبا هیچ اطلاعاتی دقیقی جز چند اسم از گذشته‌ی این خانواده (فعلا) در دسترس نیست اما با اطمینان می‌توان گفت که آنچه "ایتِن" در مسیر خود با آن روبرو شده هیچ شباهتی به یک خانواده‌ی معمولی ندارد. چندی پیش یکی از مجموعه ویدئو‌های منتشر شده در کانال یوتیوب رسمی "رزیدنت اویل"، با نام "ده بِیکرز" (که مطمئنا اکثر هواداران سری آن را دیده‌اند) تصاویرِ واضحِ یبشتری از این خانواده‌ی بسیارعجیب در اختیار ما قرار داد، تصاویری حاکی از وجود قدرت‌های جسمانی فرابشری، میز شامی مملو از اعضای داخلی بدن انسان (انسان‌خواری به سبک زامبی‌های دوست‌دوست داشتنی سری!)، حالات روانپریشانه‌ و بسیار غیرعادی اعضای این خانواده و غیره... اما براستی، چه حقایق ترسناکی در پسِ پرده‌ی این خانواده‌ی هولناک پنهان شده‌اند؟ آن‌ها از کجا آمده‌اند؟ ارتباطشان با همسر گمشده‌ی ایتِن چیست؟ بلاشک افرادی، در جایی بیرون از این خانه وجود دارند که از حقایق مطلع‌ بوده و پیوسته با تماس‌هایی مرموز از طریق تلفن سعی دارند بزرگی‌ خطر پیش رو را به "ایتِن" گوشزد کنند اما خودِ این افراد چه کسانی هستند؟ با توجه به یک قطعه‌ عکس موجود در دموی قابل بازی "بگینیگ آوِر" که در آن هلیکوپتری با نشان "آمبرلا کُرپس" دیده می‌شود (و صد البته سخنان خود سازندگان) می‌توان با اطمینان گفت که وقایع نسخه‌ی هفتم در دنیایی مرتبط با دنیای نسخه‌های پیشین اتفاق می‌افتاد اما آیا افرادی شناخته شده از دیگر نسخه‌های سری، در میان کسانی که سعی در ارتباط با "نیثن" دارند وجود خواهند داشت؟ دشمنانِ دیگر "نیثن" و موجوداتی که سازندگان از آنها به عنوان موجودات جهش یافته و زامبی‌مانند یاد می‌کنند چطور؟ آن‌ها چه ارتباطی با وقایع داستانِ پیش‌رو دارند؟

همه‌ی این‌ها تنها بخشی از سوالات بی‌جواب ما در مورد ابهامات داستانی سری است. با یک جمع‌بندی "خوش‌بینانه" و کلی، بنظر می‌رسد داستان نسخه‌ی هفتم پیش‌زمینه و روند روایی قویتری نسبت به دیگر نسخه‌های سری داشته باشد. اما، فعلا همه‌ی این ابهامات و سوال‌ها تنها یک پاسخ قطعی دارند ... ... ... "صبر" !

از نظر ساختار گیم‌پلی بنظر می‌رسد سازندگان سعی در ادغام بعضی از قدیمی‌ترین و خاطره‌انگیز‌ترین عناصر عناوین قدیمی، با اِلِمان‌های تازه برای خلق تجربه‌ای نو و در عین حال پیوسته و مرتبط به ریشه‌های سری داشته‌اند. در کنار زاویه‌ی دید اول شخص، تغییرات ایجاد شده در راستای آن و تفاوت‌های سبک روایی این نسخه، شاهد بازگشت عناصر بسیار بسیار نوستالژیکی همچون "اسپری‌های سلامتی"، "گرین هِربز"، "جعبه‌ی نگهداری آیتم‌ها"، "محل نگهداری آیتم با سیستم تتریسی و محدود"، پازل‌هایی با حال و هوای "رزیدنت اویل‌های" کلاسیک (اشاره به پازل و معمای موجود در دموی منتشر شده با عنوان "لنترن") و موارد مشابه هستیم که بشدت به نزدیک تر شدنِ هر‌چه بیشتر حال و هوا و روحِ این نسخه به عناوین قدیمی سری کمک کرده‌اند.

"نمایی از صفحه‌ی انتقال آیتم‌ها از جعبه" طبق گفته‌ی سازندگان در این نسخه همانند نسخه‌های پنجم و ششم، خبری از اکشن بی‌وقفه و شخصیت اصلی‌ای که همچون ماشین قتل و کشتار دشمنان خود را سلاخی می‌کند نبوده و مخاطب، کنترل شخصیتی بسیار آسیب‌پذیر‌ و معمولی را در دست خواهد گرفت. البته این موضوع بمعنای نبود عناصر اکشن و تیراندازی در این شماره نیست اما این اِلِمان‌ها بهیچ عنوان حالتی افسارگسیخته مانند دو نسخه‌ی پیشین به خود نخواهند گرفت. بتازگی "موساچیکا کاواتا" تهیه‌کننده‌ی بازی نیز در اظهاراتی بر وجود موقعیت‌های بسیاری درون بازی، که درآن بر علیه چندین دشمن به شکل همزمان خواهیم جنگید، تاکید کرده که خود نشان‌دهنده‌ی این حقیقت است که هرآنچه تاکنون از این نسخه به ما نشان داده شده، تنها بخش کوچکی از تجربه‌ی اصلی خواهد بود و به هیچ عنوان نمی‌تواند دید کاملی از آنچه در بازی نهایی تجربه خواهیم کرد به ما بدهد. همچنین طبق جزییاتی که مدتی پیش از طرف سازمان رده‌بندی سنی "ای اس آر بی" منتشر شده (و البته بلافاصله به درخواست "کپکام" از دید عموم حذف شد!) در این نسخه شاهد بعضی صحنه‌های بسیار خشن شامل قطع عضو و متشابهات، صحنه‌های خونین بسیار زیاد، فریاد‌های ناشی از درد، ‌تیراندازی‌های واقع‌گرایانه، استفاده از اره‌برقی، اسلحه‌ی شعله افکن، شات‌گان، اسلحه‌های دستی، وسایل انفجاری و غیره خواهیم بود. اطلاعاتی که تا حد زیادی می‌تواند خیال‌ بسیاری از هواداران را که نگران‌ بخش اکشن بازی بودند آسوده کند.   از طرف دیگر، فراموش نکنیم که حتی تصور تجربه‌ی صحنه‌های ذکر شده با تکنولوژی واقعیت مجازی هم (که در واقع انتخاب‌های اصلیِ گیمرهای مرفه تر برای انجام این نسخه خواهد بود!) هولناک، هیجان‌انگیز و لذت‌بخش است.  ذخیره‌ی بازی نیز بشکل دستی و به وسیله‌ی یک دستگاه ضبط صدا که در جای‌ جایِ نقشه‌ی بازی یافت خواهد شد انجام خواهد شد. از آنجا که ویدئوی منتشر شده در این رابطه، ذخیره‌ی بازی را در یک اتاق به تصویر می‌کشد اصلا بعید نیست که مجددا شاهد سیستم کلاسیک اتاق‌های سیو با آن موسیقی‌های بیادماندنی باشیم. حتی فکر کردن به این موضوع هم بشکل ناخودآگاه لبخند شیرینی بر لب هواداران قدیمی می‌نشاند. اینطور نیست؟ (در این رابطه مطالب "تایید نشده‌ای" در وب سایت یوتیوب موجود است. لینک)

روز 24 ژانویه سال 2017 ... تنها حدود سه ماه تا انتشار "رزیدنت اویل 7" زمان باقی مانده است. شخصا متقارن شدن تاریخ تولدم با روز انتشار این عنوان را به فال نیک گرفته و از صمیم قلب امیدوارم که سازندگان یکبار دیگر بتوانند نام "رزیدنت اویل" را به جایگاه بلند و رفیعی که سال‌ها پیش ثابت کرده لیاقت آن را دارد، برسانند. این بزرگترین هدیه به من و همه‌ی هوادارانی خواهد بود که از صمیم قلب و بشکلی دلسوزانه از دور شدن این سری از ریشه‌های خود گله‌مند بودند. آیا حرکت به سمت نمای اول شخص و جزییات ذکر شده در طول متن، آنگونه که سازندگان انتظار دارند ریشه‌های ترسناک و کلاسیک سری را به بهترین شکل ممکن زنده خواهد کرد؟ یا اینبار نیز شاهد زیاده‌روی بیش از حد و یا به اصطلاح، افتادن از لبه‌ی دیگر پرتگاه خواهیم بود؟ زمان زیادی تا مشخص شدن پاسخ نهایی باقی نمانده است ...

افزون بر هرآنچه که گفته شد، طی یک آینده‌نگری شکاکانه، امیدوارم در صورت موفقیت این نسخه، نسخه‌های هشتم و نهم به سرنوشت مشابهِ نسخه‌های پنجم و ششم (پس از موفقیت نسخه‌ی چهارم) دچار نشده و شما عزیزان (خدای ناکرده!) در آینده تصمیم نگیرید که به عناصر همین نسخه‌ چاشنی اکشن و سلاح‌های بیشتری اضافه کرده و ماحصل را به عنوان شماره‌ی تازه از سری منتشر کنید. ما بر اساس تجربه‌ی تلخ خود از دو نسخه‌ی آخر، به توانایی شما در زمینه‌ی تبدیل "رزیدنت اویل 8" به "بتلفید" و "رزیدنت اویل 9" به "کال آو دیوتی:زامبیز وارفِیر" ایمانِ کامل داریم. هیچ نیازی به اثبات مجدد این موضوع نیست و نخواهد بود . "یکی از دلسوزانِ این سری" با تشکر ... ... ... پـــایـــان.



23 آبان 1395





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن