تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز كليد همه خوبی هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817152839




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیش‌نمایشی بر Dishonored 2


واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:

پیش‌نمایشی بر Dishonored 2 "به قلم علیرضا رمضانی‌مقدم" اکنون که روزشمار برای انتشار "Dishonored 2" آغاز گردیده، مهمترین سوال این است که آیا قسمت دوم خواهد توانست عناصر نوظهور در نسخه ابتدایی را به گونه‌ای به ادامه آن تعمیم دهد که از یک طرف اصالت بازی کاسته نشود و از طرف دیگر همچنان رنگی از ابداع و تازگی در آن دیده شود؟ پاسخ این سوال، مهمترین مصالحه‌ای است که پیروزی یا شکست نسخه دوم به آن وابسته می‌باشد. "دیس‌آنرد 2" اثری‌ست که از همان ابتدای معرفی قسمت دومش، نوید بازگشت به اتمسفر هنری و عجیب غریب قسمت اول را به مخاطبان داد، اتمسفری که آبستن دسیسه‌هایی بود که گریبان گیر کروو شد. اتمسفری که قرار است در قسمت دوم با جاه طلبی هر چه بیشتر، آزادی عمل در گیم‌پلی یک بازی خطی را به نمایش بگذارد.  امروزه در صنعت گیم، "جهان‌باز" بودن به استانداری نا‌موجه تبدیل شده که گویی همه ملزم به رعایت آن هستند و هر سال شاهد تعداد زیادی بازی هستیم که تنها نام "جهان‌با"ز را یدک می‌کشند درحالی که بسیاری از آن‌ها در ارائه و انتقال مکانیزم‌های آن ناموفق هستند. در همین حال و هوا است که "دیس­‌آنرد" که جنبه جدیدی از مکانیزم های آزادی عمل در روند بازی را به نمایش می‌گذارد روانه بازار می‌شود. مهمترین موفقیت بازی قطعا در بخش گیم پلی است؛ موفقیتی که قسمت دوم هم برای کسب آن تلاش می‌کند و البته به نظر می‌رسد این تلاش‌ها قرار است به ثمر بنشیند.

قسمت دوم 15 سال بعد از وقایع قسمت اول در شهر کارنیکا در جریان است، شهری که "امیلی" و "کوروو" مجبور می‌شوند به آن عزیمت کنند. بعد از اینکه بیگانه‌ای از دنیایی دیگر تاج وتخت پادشاهی را غصب می‌کند امیلی و پدرش در جستجویی راهی برای بازگردانی تخت، به کارنیکا سفر می‌کنند. علاوه بر جلوه های بصری و گرافیک خوش رنگ و لعابی که باعث می شود شهر هرچه بیشتر شگفت‌انگیز در نظر آید، وسعت این منطقه نیز به صورت چشم‌گیری نسبت به نسخه اول افزایش داشته. همچنین عناصر یک دنیای پویا نیز به این شهر آورده شده است از جمله گردبادهایی که هر از چند گاهی شهر را در می‌نوردد و باعث اغتشاش در دید گیمر و همچنین دشمنان می‌شود. نسخه اول بازی با قابلیت های جذاب و جدیدی که پروتاگونیست آن در اختیار داشت در دل گیمر‌ها جا باز کرد. تجربه قابلیت هایی همچون" بلینک" (گونه ای از تلپورت) و ترکیب آن با قابلیت های مخفی کاری، گیم پلی " دیس‌­آنرد " را منحصر به فرد ساخته بود. در قسمت جدید نیز سازندگان در قرار دادن قابلیت های جدید خِسَت به خرج نداده‌اند تا بار دیگر گیمر‌ها را سورپرایز کنند. قرار نیست تنها همان قابلیت های قسمت قبل را در بازی ببینیم. این بخش دقیقا همان جایی است که سازندگان می‌توانند طعم های جدید و مبدعانه‌ای به بازی اضافه کنند درحالی که به پیشینه بازی لطمه ای وارد نشود. از جمله این ابداعات می‌توان به قابلیت دومینو اشاره کرد که در نمایش بازی در E3 2016 نشان داده شد. دومینو به گیمر اجازه می‌دهد چند دشمن را به هم لینک کند و سپس هر بلایی سر یکی از آن‌ها بیاورد، بقیه نیز دچار همان بلا می‌شود.  همچنین قابلیت های تغییر زمان، هیپنوتیزم و گام سایه به اندازه کافی خلاقانه به نظر می‌رسند. از طرفی هر کدام از دو شخصیت در بازی استعدادهای منحصر به فردی دارند که باعث می‌شود انجام آن در دفعات مختلف حس تکرار را در ذهن گیمر جای نگذارد.

از دیگر بخش هایی که بازی مانور زیادی در آن داده است قسمت مخفی کاری است. بازی قطعا در این قسمت به عنوان یک بازی اول شخص چالش زیادی در به تصویر کشیدن صحیح عناصر مخفی کاری پیش رو دارد. کاملا مشخص است که سازندگان وسواس زیادی در این بخش به خرج داده‌اند تا مخفی کاری بازی بیشتر به چشم گیمرها بیاید. در قسمت اول بسیاری از گیمرها ممکن بود بیخیال بخش مخفی کاری شوند و بی مهابا به دل دشمنان بزنند. برای جلوگیری از چنین عملکردی سازندگان دست به کار شده اند و تعداد بیشتری از قابلیت‌ها را در اختیار بخش مخفی کاری درآورند تا جذابیت های این بخش، گیمر را مجاب کند بیشتر از مخفی کاری استفاده کند. بهترین نمونه استفاده از این قابلیت ها، ویژگی گام سایه در امیلی است که به وسیله آن امیلی با استفاده از چنگال‌های سایه‌مانند خود دشمنان را از پشت در هوا به حالتی معلق نگه می‌دارد و سپس ضربه نهایی را به آن‌ها وارد می‌کند.    هوش مصنوعی قسمت اول بازی چندان جایی برای گلایه و شکایت نگذاشت اما همچنان انتظار می‌رود که حتی همین هوش مصنوعی نیز ارتقا پیدا کند. به خصوص اینکه با مشاهده تریلرهای بازی و با وجود قابلیت های متنوع به نظر می رسد دشمنان نیز به همین میزان پیشرفت داشته باشند. دشمنان ماشینی که در تریلرها مشاهده شدند آماده استفاده از انواع تجهیزات مخرب در مقابل کروو و امیلی هستند. با این وجود باز هم این تریلرها به این نگرانی که شخصیت بازی در برابر دشمنان بسیار قدرتمندتر است، دامن می‌زند. غنی‌تر شدن دنیای بازی از یک طرف و بالارفتن هوش مصنوعی از طرف دیگر خبر از ایجاد لایه های جدیدی در گیم پلی می‌دهد که به بالابردن چالش بازی و به تبع آن آدرنالین خون گیمر منجر می‌شود. ضمن اینکه به فراخور تغییرات محیطی با دشمنان جدید تر و پیچیده تری مواجه شویم که توجیهی هستند بر استفاده از قابلیت های جدید شخصیت ها؛ قابلیت هایی که بی استفاده ماندنشان بزرگترین تهدید برای گیم پلی بازی است.

نکته قابل توجه در مورد گرافیک قسمت دوم، وفادار ماندن بازی به نسخه اول است. قسمت ابتدایی دارای گرافیک هنری مختص خود بود که نه تنها در جلوه های بصری محیط بلکه در طراحی شخصیت‌ها هم صاحب سبک شناخته می‌شد. احتمالا مشهودترین نکته در نمایش های بازی، ارتقای گرافیکی درخور نسل در عین حفظ سبک و سیاق آن است.  اینکه بگوییم فلان بازی فوق العاده است یک حرف است و اینکه همان بازی فوق العاده بماند حرف دیگریست. کم نیستند شاهکارهایی که گیمر و سازنده‌شان از ساخت ادامه آن پشیمان‌اند. "دیس‌­آنرد" بدون تردید شاهکار است ولی اینکه آیا در همین حد باقی می‌ماند سوالی است که جوابش طی چند وقت آینده مشخص می‌شود. باید بگویم مشاهداتمان خبر از اتفاقی خوش یمن در صنعت گیم طی یک ماه آینده می‌دهد. آرشیو اخبار و مقالات بازی آرشیو‌ تریلر‌های بازی در نهایت، شما می‌توانید عنوان Dishonored 2 را در تاریخ 21 آبان‌ماه تجربه کنید. این بازی بر روی PS4، PC و Xbox One منتشر می‌شود.



20 مهر 1395





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن