تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذير...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805815671




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شمارش معکوس برای افتتاح گران‌ترین طرح کشور


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: روزنامه ایران: شمارش معکوس برای اتمام بزرگ‌ترین طرح هزینه بر عمرانی کشور که بیش از 200 هزار میلیارد تومان از منابع کشور صرف ساخت آن شده، آغاز شده است و بنا بر این است که تا اوایل سال 96 تمامی 2 میلیون و  215 هزار واحد مسکن مهر هدف‌گذاری شده تحویل متقاضیان شود.
 
مسکن مهری که قرار بود بنا بر برنامه‌ریزی‌های انجام شده در دولت قبل 18 ماهه تمام شود، ساخت، تکمیل و بهره‌برداری از بیش از نیمی از واحد‌های آن برای دولت یازدهم به میراث گذاشته شد. دولت قبل از مجموع 2 میلیون و 215 هزار واحد متعهد شده تنها 1 میلیون واحد را مورد بهره‌برداری قرار داد.  یک‌میلیون واحدی که اکثر آنها دارای زیرساخت‌های اساسی زندگی مانند مدرسه، فضای سبز، مسجد، امکانات فرهنگی و...نبودند و تعهد ساخت این ملزومات اساسی زندگی هم به دوش دولت یازدهم گذاشته شد.
 

اکنون ساخت و تکمیل حدود 1 میلیون و 215 هزار واحد مسکن مهر در حالی برای دولت یازدهم به ارث گذاشته شده است که در طول سه سال اخیر با وجود تنگناهای شدید اعتباری، نبود نقدینگی، کاهش شدید درآمدهای نفتی و... دولت یازدهم بیش از 910 هزار واحد مسکن مهر را تاکنون تحویل داده است و ما بقی حدود 300 هزار واحد باقی مانده را نیز بر اساس برنامه‌ریزی‌ها تا پایان سال و اوایل سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌دهد. بر اساس آنچه احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر می‌گوید 86 درصد واحد‌های مسکن مهر، این بزرگ‌ترین طرح هزینه بر عمرانی کشور به متقاضیان تحویل شده است و از این پس نیز بسرعت تلاش بر این است که 14 درصد باقی مانده نیز تا اوایل 96 تکمیل وبه متقاضیان تحویل داده شود.
 

اینکه چه مقدار از مساکن مهر واگذار شده مورد استفاده متقاضیان قرار گرفته است همواره جای سؤال بوده است. با این حال قائم مقام وزیر راه می‌گوید بر اساس بررسی‌های انجام شده تاکنون یک میلیون و 772 هزار واحد مسکن مهر واگذار شده در کشور مورد بهره‌برداری متقاضیان قرار گرفته است. اصغری مهرآبادی یکی از علت‌های بهره‌برداری نشدن از 148 هزار واحد مسکن مهر واگذار شده را نبود خدمات زیرساختی مناسب می‌داند!
 

حاشیه نشینی مدرن
 

مشکلات مسکن مهر البته تنها مربوط به  تعبیه نشدن زیر ساخت‌ها و ملزومات اساسی زندگی بر اساس برنامه‌ریزی‌های اشتباه دولت قبل نیست بلکه این واحد‌ها اکثراً در بافت‌هایی جایابی شده‌اند که متناسب با زندگی امروزی نیست و بر معضلات حاشیه نشینی کنونی بافت‌های شهری کشور افزوده است.
 

در این رابطه محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مسکن مهر تبدیل به حاشیه ‌نشینی مدرن شده و این وضعیت را به لحاظ آسیب‌شناسی شهری بشدت تهدید می‌کند، گفت: در شهرسازی برنامه‌ها فقط فیزیکی نیست و نباید فقط مقاومت پی و فونداسیون را در نظر بگیریم، ما باید برنامه‌ریزی اجتماعی تدوین کنیم که شهر فقرا درست نکنیم. 
 
وی برخی مشکلات مسکن مهر را این گونه می‌داند: واگذاری اراضی نامناسب برای ساخت مسکن مهر، ضعف خدمات زیربنایی و روبنایی لازم از جمله آب، فاضلاب، بیمارستان، مدرسه و فضای سبز، ضعف فنی و اجرایی در عملکرد پیمانکاران و مجریان طرح مسکن مهر و گاهی پایین بودن کیفیت ساخت و سازها،  نصب نشدن انشعابات آب،برق، گاز و فاضلاب و همچنین توجه نشدن به ظرفیت جمعیت‌پذیری و جمعیت موجود شهرهایی که در آن مسکن مهر پیش‌بینی شد.




۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن