تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن زود خشنود و دير ناراحت مى شود و منافق زود ناراحت و دير خشنود مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812849428




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزارت خارجه فرانسه: بر اساس برجام توسعه برنامه مسالمت آمیز اتمی ایران امکان پذیر است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: وزارت خارجه فرانسه: بر اساس برجام توسعه برنامه مسالمت آمیز اتمی ایران امکان پذیر است
خبرگزاری فارس: وزارت خارجه فرانسه: بر اساس برجام توسعه برنامه مسالمت آمیز اتمی ایران امکان پذیر است
وزارت خارجه فرانسه همکارهایی اتمی با ایران در راستای توافق سال 2015 در وین را تایید کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه فرانسه در پاسخ به دو سئوال در زمینه همکاری اتمی با ایران‌، واکنش مثبت نشان داد. به نوشته وبگاه «وزارت خارجه فرانسه» کارشناسان امور ایران سئوال‌هایی را از وزارت خارجه فرانسه در زمینه همکاری اتمی تهران-پاریس پرسیدند. سئوال‌های کارشناسان عبارت بودند از: آیا گزارش منابع ایرانی در ارتباط با از سرگیری همکاری با فرانسه و نیز تصمیم به ساخت تاسیسات عظیم گداخت-هسته‌ای با کمک فرانسه را تایید می‌نمایید؟ همچنین آیا تماس‌هایی در آینده جهت از سرگیری اجرای پروژه‌های دیگر چون ساخت راکتور گداخت هسته‌ای آزمایشی بین‌المللی (ITER project) که به دلیل اختلاف بابت برنامه هسته‌ای ایران به تعویق افتاده بود، وجود دارد؟  وزارت خارجه فرانسه در پاسخ به این سئوال‌ها اظهار داشته است: «فرانسه از اجرای کامل و دقیق برجام منعقد شده در 14 جولای 2015 در وین حمایت می‌کند. این توافق امکان توسعه همکاری اتمی مسالمت آمیز با ایران را مسیر می‌سازد.» «بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی روز گذشته دوشنبه از همکاری مشترک و تفاهم کلی با فرانسوی‌ها در ارتباط با پروژه بین‌المللی گداخت هسته‌ای معروف به «ایتر» خبر داده بود و گفت: «قرار است تا سال 2030 برای نخستین بار انرژی گداخت به صورت آزمایشی به میزان پانصد مگاوات برق انجام شود.» کمالوندی در پاسخ به این سوال که پس از سفر ریاست و سخنگوی سازمان انرژی اتمی به فرانسه چه تصمیماتی در زمینه توافق فرانسه و ایران در گداخت هسته ای انجام گرفت؟ گفت: «مسئولان ایران در ارتباط با پروژه بین‌المللی گداخت هسته‌ای معروف به ایتر با فرانسه به همکاری مشترک و تفاهم کلی رسیدند.»
وی افزود: «این طرح از 10 سال پیش آغاز و قرار است تا سال 2030 برای نخستین بار انرژی گداخت به صورت آزمایشی به میزان پانصد مگاوات برق انجام شود و تا سال 2040 نخستین راکتور مدل پانصد مگاواتی به بهره برداری خواهد رسید».
کمالوندی تصریح کرد: «مشارکت دانشمندان ایرانی در این طرح جهانی مطرح شده و همچنین پیشنهاد همکاری با ایران در بخش نیروی انسانی ارائه شد.»
وی تاکید کرد: «ایران همکاری خود را با "ایتر" گسترش می‌دهد». سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره مذاکرات ایران و چین در خصوص باز طراحی راکتور آب سنگین اراک گفت: مذاکره بر سر این مسئله که چه بخش‌هایی را چین با همکاری کشورهای 1+5 و به چه نحوی انجام دهند و چه بخش‌هایی را ایران بر عهده بگیرد، انجام شد.
وی با بیان اینکه بر سر مبانی حقوقی کار مذاکراتی صورت گرفت، افزود: «پیش‌نویسی درباره مباحث مربوط به باز طراحی راکتور اراک بین ایران و طرف چینی با همراهی "1+5" آماده شده و به طرف چینی ارائه شد که در حال بررسی است.»
وی در پایان تاکید کرد: «بخش‌هایی از باز طراحی اراک که بر عهده ایران بوده در حال انجام است.» انتهای پیام/

95/04/22 :: 22:24





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن