تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816991636




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فضای گردشگری در ایران نشاط ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: فضای گردشگری در ایران نشاط ندارد
یک راهنمای تور گفت: فضای گردشگری در ایران نشاط ندارد زیرا هنوز تقابل میان مردم و توریست‌ها به درستی درک نشده است.
آفتاب‌‌نیوز : شهگام قلعه بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: رکود گردشگری با رکود اقتصادی ارتباط مستقیم دارد چون رکود اقتصاد کلان و رکود برنامه‌ریزی بر روی گردشگری نیز مؤثر است. کشور ما عملاً در سال بیش‌تر از چند هزار توریست ندارد و اکثر توریست‌ها توریست‌های زیارتی هستند که مشهد مقدس و قم را به عنوان مقصد و صرفاً برای زیارت انتخاب می‌کنند و آنچه بررسی‌ها نشان می‌دهد آمار توریست ما در سال به اندازه چند هفته یک شهر توریست پذیر رده چهارم و پنجم اروپا است.


این راهنمای تورهای گردشگری ادامه داد: در زمینه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری با رکود مواجه هستیم که این خود یک مشکلی اصلی است و در واقع به دلیل نبود امنیت سرمایه‌گذاری و همچنین تبلیغات بد کشورهای غربی علیه ایران این مهم نمی‌تواند نواقصش را رفع کند و به همین منظور هنگامی که یک توریست به ایران سفر می‌کند از امنیت اینجا شگفت‌زده می‌شود چون تبلیغات بی‌مهابا علیه کشور امنیت حاکم را برای آن‌ها شگفت‌انگیز می‌کند.


قلعه بیگی با اشاره به اینکه گردشگری حساس‌ترین صنعت دنیاست، ادامه داد: تعداد توریست‌ها در ایران همواره در نوسان بوده در واقع هنگام کاهش جنگ‌های لفظی بین‌المللی و بحران‌های امنیتی هجوم گردشگر را می‌بینیم ولی در این زمان ورود سرمایه‌گذاران را نمی‌بینیم چرا چون همان تبلیغات هنوز نمی‌گذارد سرمایه‌گذار برای ورود به ایران راغب شود.


وی اضافه کرد: توریسم در کشورهای توریست پذیر دنیا نهادینه شده است و این موضوع هم جنبه مثبت و هم جنبه منفی دارد. بافت سنتی کشور و شهرهای معروف توریست پذیر یکنواخت شده و این موضوع بد است چون اصالت شهرها از بین رفته این در حالی است که در یک کشور اروپایی از بناهای خود به خوبی مواظبت می‌کنند و مردم به علت عادت کردن به حضور مداوم توریست‌ها راه‌های درآمدی خود را نیز پیدا کرده‌اند.


این راهنمای تورهای گردشگری تاکید کرد: گردشگری با خود رونق و نشاط می‌آورد، توریست‌هایی که به ایران می‌آیند از زیبایی‌ها لذت می‌برند ولی ما نشاط و پویایی را در آن‌ها نمی‌بینیم چراکه فضای گردشگری در ایران نشاط ندارد چون ما هنوز نتوانسته‌ایم تقابل بین مردم و توریست‌ها را درک کنیم. موضوع دیگری که در کشور ما باید جدی گرفته شود بحث‌های زیربنایی و روبنایی گردشگری، سرویس‌دهی با استانداردهای بین‌المللی و خدمت انبوه به توریست‌ها است.


وی ادامه داد: چرا غذاهای ایرانی به توریست‌ها شناسانده نمی‌شود ما در زمینه گردشگری غذا می‌توانیم در دنیا بی‌نظیر عمل کنیم ولی از آن غافل هستیم. زیرا نیروی تعلیم دیده و کافی برای سرویس‌دهی نداریم و نمی‌توانیم بوفه‌های غذای ایرانی به توریست ارایه کنیم.


قلعه بیگی با تاکید بر این موضوع که انسان‌ها به جز مواد تجاری و درمانی زمانی به سمت گردشگری می‌روند که می‌خواهند اوقات فراغت بسیار بهتری داشته باشند، گفت: نیازهای مختلف مثل رفع خستگی، آشنایی با فرهنگ‌های مختلف، آشنایی با تاریخ، مکان‌های دیدنی و ... باعث گردشگری می‌شود اگر انتظار داریم توریست‌های کشورهای سازمان یافته تر با پول بیش‌تر به ایران بیایند باید استانداردمان را شبیه آن‌ها کرده و از لحاظ زیر بنا و هم از لحاظ احساس امنیت کشور را ارتقا دهیم.


وی تاکید کرد: متاسفانه تبلیغات منفی علیه کشور باعث شده تا گردشگران خارجی، ایران را به عنوان آخرین مقصدها برای گردشگری انتخاب کنند این موضوع در کنار برخی اختلافات حضور یا عدم حضور گردشگر در کشور باعث می‌شود تا ما جایگاه اصلی خود در گردشگری را درست پیدا نکنیم.


این راهنمای تور با اشاره به اینکه با ارتقا زیرساخت‌های گردشگری می‌توان چندین برابر این گردشگر را در کشور داشت، گفت: گاهی برای گردشگری در کشور برنامه‌ریزی‌های خوبی می‌شود، اما حاشیه‌های زیاد این صنعت و نبود یک اتحاد در میان ارگان‌های ذی‌ربط باعث شده تا برنامه‌ریزی‌ها برای گردشگری مطلوب پیش نرود و این صنعت حساس و زود رنج درست پا نگیرد البته به این موضوع باید مشکلات کشورهای همسایه و موقعیت ایران در خاورمیانه را هم اضافه کنیم.


قلعه بیگی با تاکید بر اینکه پرورش نیروی انسانی در زمینه گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: تبلیغات برای ایران در خارج از کشور هزینه بالایی دارد اما همان‌طور که روزگاری جاده ابریشم از کشور عبور و اروپا را به خاور دور متصل می‌کرد امروز هم می‌توانیم در دنیای مدرن یک چنین نقشی داشته باشیم. تمام خطوط هوایی علاقه دارند از آسمان ایران استفاده کنند چون مسیر نزدیک‌تر است. اگر در کشور مشکلات فرودگاهی را رفع کنیم و از لحاظ سخت‌افزاری تلاش کنیم قطعاً موفق‌تر از امروز در زمینه گردشگری خواهیم شد و با احیای صنعت توریسم می‌توانیم فرهنگ‌های گذشته را احیا کنیم.


وی به دلالی در بحث راهنمایان تور اشاره و اظهار کرد: در هر صنفی دلال وجود دارد. در بین تور لیدرهای تمام دنیا هم شاهد این قضیه هستیم. بازاری به عنوان توریست وجود دارد که تقاضا برای آن زیاد است. ولی بحث سر این است که آیا ما آن قدر صداقت داریم که آن حق دلالی را پرداخت کنیم؟ در هر کاری وقتی بتوانید عرضه و تقاضا را به هم ربط دهید، پاداش دریافت می‌کنید ولی این پاداش نباید طوفانی باشد




۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن