تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا را خالصانه ياد كنيد تا بهترين زندگى را داشته باشيد و با آن راه نجات و رستگارى را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803194983




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیش‌بینی بارش شدید در 7 استان


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: پیش‌بینی بارش شدید در 7 استان
مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وضعیت بارشی کشور طی روزهای آینده، از احتمال وقوع گرد و خاک در ایلام، خوزستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی و تهران در روز آینده خبر داد.


احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس تحلیل داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، با فعالیت سامانه بارشی طی دو روز آینده در شمال غرب کشور و سواحل غربی و مرکزی دریای خزر، ابرناکی، بارش باران، گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود. همچنین طی این مدت مناطقی از غرب کشور و دامنه‌های البرز مرکزی و غربی و استان گلستان و تهران بارش پراکنده و وزش باد و در ساعات بعدازظهر در پاره‌ای نقاط رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.


استان‌های پربارش


وی اظهار کرد: شدت بارش در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه 4 و 5 آبان، در استان‌های گیلان، غرب مازندران، اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و روز چهارشنبه در استان‌های زنجان و کردستان، پیش‌بینی می‌شود. همچنین در همین مدت شاهد ماندگاری هوای سرد در نیمه شمالی کشور خواهیم بود به همین سبب در استان اردبیل و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی بارش برف نیز پیش‌بینی می‌شود.


مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه دریای خزر طی دو روز آینده مواج پیش‌بینی می‌شود، افزود: طی روز چهارشنبه 5 آبان، در برخی مناطق غرب و جنوب غرب کشور وزش باد و گرد و خاک دور از انتظار نخواهد بود. همچنین روز پنجشنبه 6 آبان، تا پایان هفته دمای هوا در نوار شمالی کشور افزایش می‌یابد. در روز پنجشنبه بارش‌های خفیف در برخی مناطق استان‌های گیلان و غرب مازندران انتظار می‌رود.


وظیفه در مورد هوای استان تهران گفت: آسمان تهران در روز چهارشنبه 5 آبان، نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعات بارش پراکنده و وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 17 و 11 درجه سانتیگراد و در روز پنجشنبه 6 آبان، قسمتی ابری، همراه با غبار محلی، بتدریج کاهش ابر، گاهی وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 20 و 12 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.


مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به اطلاعیه اخیر این سازمان اظهار کرد: امروز و روز چهارشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر و مناطق شمالی آذربایجان شرقی، اردبیل و برخی نواحی شمال زنجان مه‌آلودگی و کاهش دید و در ارتفاعات و گردنه‌های کوهستانی به دلیل بارش باران و برف لغزندگی جاده و کاهش شدید دید پیش‌بینی می‌شود. طی این مدت در سواحل گیلان و حاشیه غربی سواحل مازندران گاهی به سبب رگبار باران آب گرفتگی معابر عمومی  پیش‌بینی می‌شود.


خیزش گرد و خاک از روی نوار شمال غربی عربستان، کویت و جنوب عراق




وی افزود:  بعد ازظهر امروز و چهارشنبه افزایش سرعت باد موجب خیزش گرد و خاک از روی نوار شمال غربی عربستان، کویت و جنوب عراق خواهد شد که سبب ایجاد گرد و خاک در این نواحی و سپس بعدازظهر امروز در خوزستان، ایلام و اواخر وقت در کرمانشاه و نواحی غربی لرستان خواهد شد.  فردا با افزایش مجدد سرعت باد در جنوب عراق خیزش گرد و خاک با شدت بیشتر خوزستان، ایلام، نواحی غربی لرستان، نواحی جنوبی کرمانشاه و سپس در بعدازظهر یا اوایل شب با غلظت کمتر به استان‌های همدان، مرکزی، جنوب البرز و تهران گسترش یابد. انتظار می‌رود که شدت گرد و خاک از اواخر چهارشنبه از غرب و اواسط پنجشنبه در مرکز و تهران کاهش یافته و شرایط هوای عادی حاکم شود.


 این کارشناس سازمان هواشناسی عنوان کرد: در روز سه‌شنبه 4 آبان، بارش باران و احتمال آب گرفتگی معابر در سواحل گیلان و سواحل غرب مازندران،  مه آلودگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی گیلان و مازندران، بارش برف در ارتفاعات البرز غربی در جنوب گیلان، اردبیل، شمال زنجان و شمال و نوار شرقی آذربایجان شرقی وجود دارد که موجب لغزندگی جاده در گردنه‌های کوهستانی می‌شود. همچنین از بعدازظهر گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا  درایلام، خوزستان و جنوب غرب کرمانشاه رخ خواهد داد. 


وظیفه در پایان خاطرنشان کرد: در روز چهارشنبه 5 آبان، بارش باران و کاهش دید بدلیل مه در دامنه‌های البرز در گیلان و غرب مازندران و بارش برف در ارتفاعات البرز غربی در جنوب گیلان، اردبیل، شمال زنجان و نوار شمالی و شرقی آذربایجان شرقی پیش‌بینی می‌شود که موجب لغزندگی جاده در گردنه‌های کوهستانی می‌شود. علاوه بر این، احتمال وقوع گرد و خاک در ایلام، خوزستان، کرمانشاه، لرستان و بتدریج با غلظت کمتر در اواخر وقت در همدان،  مرکزی و تهران وجود دارد. از این رو توصیه می شود، برای حفظ ایمنی بویژه در عبور از جاده های کوهستانی یاد شده و جلوگیری از آسیب‌های احتمالی، اقدامات و پیشگیری‌های لازم به عمل آید.   


تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - 25 October 2016





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن