تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مشورت با عاقلِ خيرخواه، خجستگى، بركت، رشد و توفيقى از سوى خداست. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819911534




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستگاه های اجرایی نسبت به حفظ و حراست آثار تاریخی استان سمنان مسئول هستند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: دستگاه های اجرایی نسبت به حفظ و حراست آثار تاریخی استان سمنان مسئول هستند
استاندار سمنان گفت: دستگاه های اجرایی نسبت به حفظ و حراست آثار تاریخی این استان به منظور انتقال این میراث ارزشمند به نسل های آینده مسئول هستند.
محمدرضا خباز در حاشیه بازدید از تپه های تاریخی میرک و دلازیان شهرستان سمنان در گفت وگو با ایرنا افزود: اعتبارات اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری به منظور حفظ و مرمت آثار تاریخی و باستانی استان به این اداره کل تا فردا سه شنبه پرداخت می شود.
وی اظهار داشت: استانداری سمنان تمام توان خود را برای نگهداری این آثار ارزشمند برای نسل های آینده انجام می دهد.
خباز با اشاره به ادامه کاوش باستانشناسان در تپه تاریخی میرک سمنان خاطرنشان کرد: گروه های کاوشگر از کشور فرانسه از همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان رضایت دارند که نشان دهنده انسجام همگانی برای کاوش در منطقه میرگ و دلازیان ، سمنان است.
استاندار سمنان یادآور شد : بر اساس کاوش های صورت گرفته ، حضور انسان های نئاندرتال در 63 هزار سال پیش در استان سمنان کشف شده است که نشان دهنده جریان داشتن زندگی در آن منطقه زمانی بوده است.
سرپرست هیأت دومین فصل از کاوش های باستان شناسی در محوطه پارینه سنگی میرک سمنان هم گفت : با توجه به نتایج به دست آمده از فصل نخست کاوش، فصل دوم کاوش با حضور متخصص های ایرانی و فرانسوی در زمینه های سنگ شناسی برای شناخت هرچه بهتر نحوه شکل گیری محوطه و چگونگی دسترسی ساکنان محوطه به ماده خام در حال انجام است.
حامد وحدتی نسب اظهار داشت: دومین فصل ازکاوش های باستان شناسی در محوطه پارینه سنگی میرک با حضور 14 کاوشگر فرانسوی و ایرانی
در این منطقه در حال انجام است.
وی اظهار داشت: نتایج سن سنجی قدمت این منطقه را به 36 هزار سال قبل تخمین می زند و انسان های نئاندرتال از شکارچیان ماهر در آن زمان بودند.
وحدتی نسب ادامه داد : روباز بودن تپه های تاریخی میرک و دلازیان ، این تپه ها را در سطح جهان منحصر به فرد کرده است.
فصل دوم کاوش در محوطه پارینه سنگی میرگ با هدف شناسایی منابع خام و ساخت دست افزار های سنگی انجام شده است.
بیش از هزار اثر تاریخی شناسایی شده در استان وجود دارد.




تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن