تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خوبى و بدى در روز جمعه چند برابر (حساب) مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821253982




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حوادث رانندگی عامل اصلی مرگ‌های زیر ۷۰سال


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
حوادث رانندگی عامل اصلی مرگ‌های زیر ۷۰سال
حوادث رانندگی عامل اصلی مرگ‌های زیر ۷۰سال سخنگوی وزرات بهداشت با بیان این که بیشترین علت مرگ و میر در افراد بالای ۷۰ سال ناشی از بیماری های قلبی و عروقی است، گفت: در سنین زیر ۷۰ سال نیز بیشترین علت مرگ و میر در اثر حوادث جاده‌ای است.


به گزارش فرهنگ نیوز، دکتر ایرج حریرچی در نشست خبری دو هفتگی خود با بیان این که در سال ١٣٩٤ یک میلیون و پانصد هزار تولد ثبت شده است، گفت: در این سال افزایش جمعیت یک میلیون و ۱۹۵ هزار و۳۹۲ و میزان مرگ هم374 هزار و 827 بوده است.
 
سخنگوی وزارت بهداشت افزود: از ٣٨٥ هزار مرگ در سال ٩٤ تعداد مرگ زیر ٧٠ سال ٢١٢هزار یعنی ٥٥درصد و تعداد مرگهای زیر ٥٠سال ٩٨هزار یعنی ٢٥درصد این مرگها را تشکیل می‌دهند.
 
دکتر حریرچی با اشاره به این که از کل تعداد مرگ های سال ٩٤، 46 درصد به دلیل بیماریهای قلبی عروقی بوده است، افزود: دومین عامل مرگ،به ترتیب بیماریهای سرطان با ١٣درصد ،مرگ ناشی از تصادفات ٩درصد، بیماریهای مزمن تنفسی ٤درصد، دیابت 3درصد و دیگر بیماریها با ١٨ درصد از کل تعدادمرگهای سال ٩٤ بوده اند.
 
وی با بیان این که در سنین زیر ٧٠ سال علت مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی و عروقی کمتر می شود و بیشتر در اثر حوادث جاده ای صورت می گیرد، افزود: 91 درصد مرگ ها در سنین زیر ۷۰ سال به دلیل حوادث جاده ای و 68 درصد مر گ ها در سنین زیر ٥٠ سال بوده است.
 
دکتر حریرچی حریرچی خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود در سال ٢٠٣٠بار بیماریها تغییر کند و ایدز، افسردگیهای تک قطبی، بیماریهای قلبی عروقی، حوادث ترافیکی، بیماریهای هنگام تولد، سکته های قلبی عروقی، بیماریهای مزمن ریوی، عفونتهای دستگاههای تنفسی، از دست دادن شنوایی در سنین بالاو آب مروارید به ترتیب بار بیماریها را تشکیل دهند.
 
وی افزود: در مقایسه بار بیماریها در سال ٢٠١٠نسبت به سال٢٠٣٠ HIVاز رتبه سه به یک و حوادث رانندگی از رتبه 8 به 4 و خشونت از رتبه پانزده به سیزده و اختلالات افسردگی از رتبه 4 به 2 تغییر کند این در حالیست که در کشورهای توسعه یافته افسردگی رتبه یک و در کشورهای در حال توسعه بعد از ایدز افسردگی دومین رتبه بار بیماریها را در سال٢٠٣٠ تشکیل میدهند و حوادث رانندگی در جاده ها از رتبه ۸ به رتبه ۴ و خشونت از رتبه ۱۵ به رتبه ۱۳ تغییر می کند.
 
قائم مقام وزیر بهداشت افزود: بیماری های روانی در ایران 14 درصد بار کلی بیماری ها را به خود اختصاص می دهند.
 
دکتر حریرچی با اشاره به انتشار رتبه بندی بار بیماری ها در ایران برای سال 2010 که در سال 2014 منتشر شده است، افزود: حوادث جاده ای، درد کمری، اختلالات افسردگی اساسی، بیماری های ایسکمیک قلبی، اختلالات مصرف دارو، خشونت بین فردی، آسیب رساندن به خود، ایدز، اختلالات اضطرابی، درد گردنی، دیابت و سقوط به ترتیب بار بیماری ها برای مردان در سال 2010 بوده است.
 
وی اختلالات افسردگی اساسی، درد کمری، حوادث جاده ای اختلالات اضطرابی، سایر اختلالات عضلانی اسکلتی، آنمی فقر آهن، بیماری ایسکمیک قلبی، درد گردنی، میگرن، دیابت، اختلالات مصرف دارو و اختلال دو قطبی را از بار بیماری های زنان ایران در سال 2010 عنوان کرد و گفت: میانگین بیماریها در ایران نسبت به میانگین جهانی در سال 2010 برای حوادث جاده ای، ۳ در قیاس با ۱۰ جهانی، اختلالات اضطرابی ۱۰ در قیاس ۲۶ جهانی، اختلال افسردگی ۴ در قیاس با ۱۱ جهانی، اختلالات مصرف دارو ۱۲ در قیاس با ۳۱ جهانی و دیابت ۹ در قیاس با ۱۴ جهانی است
 


منبع: نسیم


95/8/3 - 19:50 - 2016-10-24 19:50:26





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن