تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817162124




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علائم سرطان دهان


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: علائم سرطان دهان
دندانپزشک با اشاره به علائم سرطان دهان گفت: دندانپزشکان عمومی در مطب‌ها و کلینیک‌ها باید بیماران خود را از لحاظ علائم و نشانه های انواع سرطان های دهانی بررسی کنند تا در صورت لزوم به متخصصان دیگر ارجاع داده شوند.
آرزو علائی با اشاره به علائم سرطان دهان افزود: دندانپزشکان عمومی در مطب ها و کلینیک ها باید بیماران خود را از لحاظ علائم و نشانه های انواع سرطان های دهانی بررسی کنند تا در صورت لزوم به متخصصان دیگر ارجاع داده شوند. به همین منظور دندانپزشکان عمومی باید باید با علائم بیماری‌های دهان به خصوص سرطان‌های سر و گردن آشنایی داشته باشند. وی با بیان اینکه سرطان می تواند به شکل های متعددی بروز یابد، افزود: هر نوع زخم مزمنی که به درمان‌های مختلف جواب نداده باشد، یا هرگونه تغییر رنگ یا قرمزی که بی‌دلیل باشد، یا ضایع‌ای که بصورت یک پلاک سفید در مخاط دهان باشد که اگر با گاز استریل آن را پاک کنیم پاک نشود، یا برجستگی در دهان که به درمان‌های مختلف پاسخ ندهد یا برعکس یک ضایعه فرو رفته در بافت نرم یا سخت باشد که حتی ممکن است دندانپزشکان در لمس متوجه آن نشوند می‌توانند نشانه‌ای از سرطان دهان باشد. دبیر مشاور علمی تخصصی  بیماری های دهان و دندان یازدهمین کنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران گفت: بنابراین دندانپزشکان موظفند تمام بیماران خود را در نور کافی از این لحاظ بررسی کنند. وی افزود: متاسفانه در کشور ما سن بروز سرطان نسبت به کشورهای دیگر پایین تر آمده که مقداری از آن به دلیل تغییرات ژنتیکی و مقداری نیز به دلیل استعمال دخانیات است. علائی به نقش دخانیات در بروز سرطان های دهانی اشاره کرد و گفت : مطالعات نشان می دهد سیگار و قلیان که متاسفانه در بین جوانان شیوع زیادی یافته ، تاثیر زیادی در بروز سرطان ها به ویژه سرطان دهان دارد. وی ادامه داد: بنابراین معاینه دوره ای بیماران توسط دندانپزشکانی که دوره کافی برای این کار دیده باشند ، بسیار کمک کننده است تا بتوان غربالگری کنیم تا بیماران را در مراحل اولیه درمان کرده و یا به متخصصان بیماری های دهان ارجاع دهیم تا درمان بیماری در مراحل اولیه و بدون اتلاف وقت انجام شود. این دندانپزشک خاطرنشان کرد: بسیاری از بیماران پس از متوجه شدن بیماری خود نمی دانند که باید به چه تخصصی مراجعه کنند و دچار سردرگمی می شوند و از مطبی به مطب دیگر می روند و به همین دلیل زمان طلائی برای درمان را از دست می‌دهند. وی بر لزوم اطلاع رسانی در مورد رشته تخصصی بیماری های دهان و دندان را در سطح رسانه ها اشاره کرد و گفت : علاوه بر عموم مردم برخی پزشکان نیز اطلاع کافی در مورد این رشته و خدمات آن ندارند که باید در این زمینه اطلاع رسانی شود. علائی در مورد شایعترین سرطان های دهان گفت : در افراد سیگاری شایعترین سرطان ها در لب و کف دهان بروز می کند اما در افراد غیرسیگاری در گونه، مخاط زبان و کام نرم بیشتر شایع است. وی با تاکید بر افزایش آگاهی پزشکان در مورد سرطان‌های دهان گفت : وزارت بهداشت برای این منظور می تواند دوره های بازآموزی در این زمینه راه اندازی کند و یا یک واحد درسی برای دانشجویان پزشکی قرار دهد تا این خلا برطرف شود. دبیر مشاور علمی بخش بیماری های دهانی این کنگره گفت: در این کنگره تلاش می شود سطح آگاهی دندانپزشکان در این زمینه افزایش یابد به همین منظور پنلی با عنوان پانل بیماری های دهان شامل سرطان های سر و گردن، تکنیک های بیوپسی و ضایعات برجسته شایع برگزار می‌شود.

منبع : فارس



تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن