تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 14 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت ها فاسد باشد، بركت از ميان مى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799387978




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشاور ترامپ: بحران کنونی جهان نتیجه اقدامات اوباما و کلینتون است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مشاور ترامپ: بحران کنونی جهان نتیجه اقدامات اوباما و کلینتون است
مشاور نامزد جمهوری‌خواه انتخابات آتی آمریکا اذعان کرد بحران‌های کنونی جهان نتیجه سیاست‌های دولت واشینگتن است.

مشاور ترامپ: بحران کنونی جهان نتیجه اقدامات اوباما و کلینتون است
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ ولید فارِس، مشاور سیاست خارجی دونالد ترامپ، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گفت بحران‌های کنونی جهان نتیجه سیاست‌های اوباما و کلینتون است. 

وی اظهار داشت: ترامپ سیاستمداری سنتی نیست و از دنیای تجارت می‌آید، اما دنیای تجارت او بسیار بین المللی است. او مدیرعامل سازمانی بسیار بزرگ در جهان است. در نتیجه عادت دارد بتواند با بحران‌های مختلف روبرو شود. اکنون او نامزد انتخابات شده است. مشاوران زیادی نیز به او مشاوره می‌دهند و من تنها یکی از حدود دوازده مشاورش درباره مسائل امنیتی، دفاعی و سیاست بین الملل هستم. او سوالات زیادی دارد و همواره از مشاوران خود درباره پیشنهاد جایگزین می‌پرسد. این مورد مرا متقاعد کرده است که اگر به کاخ سفید راه پیدا کند، پروژه‌ایی ایدئولوژیک ندارد و از این منظر، بسیار عملگراست. 


مشاور سیاست خارجی ترامپ همچنین درباره بی‌تجربگی دونالد ترامپ نیز اضافه کرد: در واقع او به‌‌ همان اندازه و شاید هم بیشتر از اوباما قبل از نامزدیش در (انتخابات) سال دو هزار و هفت از جهان اطلاع دارد. این یعنی خودِ روند او را آموزش می‌دهد. او حدود دو سه دهه با شخصیت‌های بین المللی در ارتباط بوده است. اکنون مشاورانی او را احاطه کرده و تعداد زیادی از آنان در دولت بوش و همچنین برخی از آنان در دولت ریگان بوده‌اند. 


ولید فارس در بخش دیگری از سخنانش گفت: بحران‌های واقعی همچون کریمه و اوکراین و سوریه وجود دارند. ترامپ می‌گوید این بحران‌ها نتیجه سیاست اوباما و کلینتون هستند. او نه در دولت بوده است و نه در سنا و مجلس. در نتیجه ترامپ برای ایجاد تغییر در این سیاست‌ها می‌آید تا دیگر این مناقشات را نداشته باشیم. 


وی درباره مواضع جنجالی ترامپ نیز توضیح داد: ما شاهد این تفاوت بوده‌ایم میان وقتی که ترامپ در مقابل جمعیتی بزرگ سخنرانی می‌کند و وقتی که یک سخنرانی سیاسی راهبردی را می‌خواند. به طور مثال وقتی او از مسئله مهاجرت صحبت می‌کند و از «دیوار» سخن می‌آورد، در واقع از دولت مکزیک انتقاد می‌کند. اما دیدیم (به مکزیک) سفر کرد و با رئیس جمهور مکزیک درباره همکاری میان دو کشور بحث و گفتگو داشت. در نتیجه میان سخنرانی‌های عوام گرایانه و سیاست عادی میان حکومت‌ها و کشور‌ها تفاوت وجود دارد. 


مشاور ترامپ در بخش دیگری از اظهاراتش درباره مواضع جنجالی نامزد جمهوری خواهان در قبال مسلمانان نیز ادعا کرد: او این سخنان را (درباره مسلمانان) در دسامبر سال گذشته مطرح کرد. آنچه او می‌خواست بگوید به طور کلی در مورد (همه) مسلمانان نبود. وی می‌خواست از اخوان المسلمین، تندرو‌ها و سلفی‌ها صحبت کند. اما چون سیاستمداری قدیمی نبود و در آن زمان مشاورانش در کنارنش نبودند گفت تا زمانی که این حملات وجود داشته باشد، مهاجرت از این کشور‌ها را متوقف می‌کنم. یعنی کشورهایی که در آن‌ها کنترلی بر افراط گرایان وجود ندارد. 


ولید فارس درباره طرح ترامپ برای پایان دادن به گروه تروریستی داعش نیز گفت: طرح ترامپ بسیار راهبردی‌تر از طرح کلینتون است. جناح کلینتون نمی‌خواهد همراه با جامعه مدنی وارد جنگی ایدئولوژیک شود. آنچه ترامپ می‌خواهد انجام دهد در مرحله نخست تعیین و شناسایی ایدئولوژی افراط‌گرایی است. رئیس جمهور اوباما و خانم کلینتون حاضر به این کار نیستند. مرحله دوم اتحاد با کشورهای عرب مثلا در حاشیه خلیج (فارس) یا مصر و اردن است. مرحله سوم اتحاد با جامعه مدنی در میدان مبارزه است تا بتوان بر روی داعش یا هر سازمان تروریستی دیگری در آینده تمرکز کرد. آنچه او می‌خواهد انجام دهد، پایان کامل این مشکل است. این مناقشه‌ای نظامی نیست بلکه مناقشه‌ای ایدئولوژیک است. 


او در این زمینه بیشتر توضیح داد و گفت: نخست باید سرزمین‌های تحت کنترل داعش پس گرفته شود. اما مسئله بزرگ آزادسازی این سرزمین‌ها مثلا در موصل یا رقه نیست بلکه مسئله این است که چه حاکمیتی کنترل آن را به دست می‌گیرد. 


او درباره رفتار احتمالی ترامپ در نپذیرفتن نتایج انتخابات نیز این توضیح را داد: او نگفته است که اگر شکست بخورد نتیجه انتخابات را نمی‌پذیرد. (بلکه منظورش این است که) اگر اقدامات غیرقانونی وجود داشته باشد و بازنمود نتایج شمارش آرا وجود نداشته نباشد، بیکار نمی‌نشیند. 


ولید فارس در پایان افزود: شبهاتی وجود دارد. مطالبی هست که نشریات نزدیک به ترامپ منتشر نکرده‌اند. این، در مورد کلرادو، فلوریدا و دیگر جاهاست. این هشداری به این شبکه است که به مواضع جمهوری خواهان مثلاً در کارولینای جنوبی یا دیگر ایالت‌ها حمله کرده است. همچنین این تحقیقات نیز وجود داشته که هنوز محدود است. در نتیجه همه آنچه ترامپ می‌گوید این است که اگر شما با کارهای غیرقانونی تلاش کنید انتخابات را به هم بزنید، نتیجه آن را به رسمیت نخواهم شناخت. یعنی به دادگاه رجوع می‌کنم.






۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن