تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه هاى عنكبوتى كه در اتاق هاى شماست، لانه شياطين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818762258




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چيني‌ها ۸۵ درصد از هزينه ساخت شناورهاي ايراني را تأمين مي‌كنند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: چيني‌ها ۸۵ درصد از هزينه ساخت شناورهاي ايراني را تأمين مي‌كنند
مدير عامل صندوق توسعه صنايع دريايي اعلام كرد شركت ملي ماشين‌سازي چين به عامليت بانك توسعه اين كشور تا 85 درصد پروژه‌هاي ساخت شناورهايي را تأمين مالي مي‌كند كه اين صندوق معرفي كرده باشد.
مهرداد مظفري در نشست خبري خود با بيان اينكه واژه اقتصاد دريا بايد به عنوان پنج واژه كليدي، اقتصادي در ادبيات مسئولان و قانونگذاران جا بيفتد، گفت: صنايع دريايي را مي‌توان با تعريف سه موضوع دارندگان، متقاضيان و تأمين‌كنندگان مالي شناخت و اين در حالي است كه ما تمركز خود را روي يكي از اضلاع اين مثلث يعني تأمين‌كنندگان مالي قرار داده‌ايم.

وي همچنين با اشاره به قراردادهايي كه در حوزه صنايع دريايي عقد شده است، گفت: در حال حاضر صندوق توسعه صنايع دريايي اقدام به عقد قرارداد عامليت با سه بانك توسعه تعاون، صادرات و رفاه كرده تا بتواند با ۲۱۰ ميليارد تومان سرمايه، بخشي از تأمين مالي حوزه دريا را به عهده بگيرد. همچنين در كنار قراردادهاي عامليت بانكي، قراردادي نيز با شيلات منعقد شده است كه طي هماهنگي‌هاي صورت گرفته با رئيس اين سازمان قرار شد پروژه‌هايي كه جهت نوسازي ناوگان به اين صندوق معرفي مي‌شود، تأمين اعتبار شود. مظفري در ادامه با تأكيد بر اينكه جذب سرمايه‌گذاري خارجي از اهميت بالايي برخوردار است، افزود: شايد بهترين قراردادي كه منعقد شده است مربوط به جذب سرمايه خارجي باشد كه در همين رابطه با شركت ملي ماشين‌سازي چين قراردادي عقد شده كه اين شركت با عامليتي كه بانك توسعه چين دارد ۸۵ درصد از هزينه پروژه ساخت شناورهايي را كه از طريق صندوق توسعه صنايع دريايي ايران معرفي مي‌شود متقبل شود. وي با اشاره به ديگر قرارداد اين صندوق توسعه صنايع دريايي در خصوص تأمين مالي اين حوزه اظهار كرد: در راستاي تأمين ضمانتنامه‌هاي مالي براي صنايع دريايي قرارداد ديگري با صندوق ضمانت سرمايه‌گذاري آبان امضا شده است كه بر اساس آن بتوانيم از مزيت‌ها و قابليت‌هاي قانوني اين صندوق كه در ارتباط با بانك توسعه تعاون دارد جهت صدور ضمانتنامه‌هاي ساخت تا سقف ۷ ميليارد تومان استفاده كنيم.

مدير عامل صندوق توسعه صنايع دريايي ادامه داد: در مرحله صدور ضمانتنامه‌هايي كه توسط صندوق ضمانت سرمايه‌گذاري تعاون صورت مي‌گيرد ۵۰ درصد از كارمزد هزينه صدور را صندوق توسعه دريايي پرداخت مي‌كند و اين در حالي است كه بانك توسعه تعاون بابت ماهيتي كه دارد تخفيفي را نيز براي تعاوني‌هاي فعال در حوزه دريا نيز در نظر مي‌گيرد.
مظفري در خصوص تسهيلات اعطايي در شش ماهه اول امسال به واحدهاي صنايع دريايي گفت: در سال 95 پرداخت تسهيلات تا سقف 2 هزار ميليارد ريال به فعالان صنايع دريايي در برنامه صندوق قرار داشته كه تاكنون يك هزار ميليارد ريال از اين تسهيلات را به بانك‌هاي عامل معرفي كرده‌ايم. وي گفت: تاكنون 40 تا 50 درصد از اين يك هزار ميليارد ريال تسهيلات معرفي شده به بانك‌هاي عامل پرداخت شده است و مراحل پرداخت بقيه مبالغ ادامه دارد. وي از برگزاري «نشست تخصصي اقتصاد مقاومتي، توسعه دريا محور و چالش‌هاي تأمين مالي» در تاريخ 26 مهرماه و در حاشيه هجدهمين نمايشگاه و همايش صنايع دريايي خبر داد و گفت: اين نمايشگاه در روزهاي 27 تا 30 مهرماه در جزيره كيش برگزار مي‌شود.





تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن