تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسادت نمى ورزد، منافق حسادت مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805324401




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رونمايي از‌گزينه‌هاي قطعي۳وزارتخانه


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: رونمايي از‌گزينه‌هاي قطعي۳وزارتخانه
فصل تغييركابينه فرارسيد. دولت چند روز پيش با استعفاي وزراي ارشاد، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان موافقت‌كرد. البته به نظر مي‌رسد درميان ۳ وزير مستعفي، تنها علی جنتي است كه درمعني واقعي، استعفا داده است.
به گزارش نامه نیوز، به اعتقاد برخي، ۲ وزير ديگر يعني وزراي آموزش و پرورش و همچنين ورزش وجوانان به علت نوع عملكردشان نتوانسته بودند آنگونه كه لازم بود برنامه‌هاي مدنظر دولت را اجرايي كنند. در نتيجه اين شائبه به وجود مي‌آيد كه از وزير آموزش و پرورش و ورزش وجوانان خواسته شده كه استعفا دهند. نوع استعفاي وزيرآموزش و پرورش در لحظات آخر به نوعي تاييدكننده اين ادعا است. اما جدا از اين موارد، با استعفاي اين سه وزير برخي اين اقدام را درجهت افزايش راندمان دولت دانسته و برخي نيز انتخاباتي بودن تغييرات را مدنظر قرار دادند و عنوان مي‌كنند روحاني براي به دست آوردن آراي بيشتر درانتخابات پيش رو قصد بازسازي كابينه را دارد.
 
نامه روحاني به ۳ وزير مستعفي
 
بعد از اعلام استعفاي ۳ وزير، رئيس‌جمهور در پاسخ به نامه محمود گودرزي، با اشاره به پيروزي‌هاي فراوان ورزشكاران ايراني در ميدان‌هاي ورزشي، از تلاش‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي وي و همكارانش در تحقق سياست‌هاي دولت در وزارت ورزش و جوانان و كوشش‌هاي افتخارآفرين ورزشكاران غيورمان در اين دوره، تقدير و سپاسگزاري كرد. همچنين حسن روحاني براي فاني نوشت:«از تلاش‌هاي صميمانه جنابعالي و مجموعه وزارت آموزش و پرورش در اجراي سياست‌هاي دولت در سه سال گذشته، تشكر مي‌نمايم. ترميم كابينه در حوزه فرهنگي و اجتماعي براي تحقق اهداف بلند نظام اسلامي و خدمت شايسته‌تر به مردم با تواني بيشتر و سرعتي افزون‌‌تر در همين مسير خواهد بود. بي‌شك همكاري جمع عظيم معلمان و فرهنگيان عزيز كشور، سرمايه اصلي دولت در اين راه است. دوام توفيق شما را در خدمت به نظام اسلامي و مردم شريف ايران از خداوند بزرگ مسألت دارم.» البته رئيس‌جمهور براي وزير ارشاد متفاوت از دو وزير ديگر نوشت و به نوعي به آنچه او در متن استعفايش نوشته بود چنين پاسخ داد: «تلاش‌هاي جنابعالي در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي كه سابقه‌اي طولاني در خدمت به فرهنگ و انقلاب اسلامي داشته‌ايد، شايسته تقدير و تشكر است. با وجود اين واقعيت كه اختيارات و امكانات آن وزارتخانه در حوزه فرهنگ تناسبي با مسئوليت و توقعات جامعه از آن ندارد، ليكن حركت سه سال اخير آن در مسير درست گسترش آگاهي مردم، ايجاد فضاي احساس امنيت و آزادي براي اهل فرهنگ، و شكوفايي خلاقيت‌ها در تبيين ارزش‌هاي اسلامي- ايراني بوده است؛ و دولت با قوتِ تمام و با سرعتي بيشتر در اين مسير حركت خواهد كرد. اينك كه جنابعالي به دلايلي كه ذكر كرده‌ايد تصميم به استعفا گرفته‌ايد، ضمن قبول استعفاي شما، تداوم توفيقتان را در خدمت به آرمان‌هاي بلند نظام اسلامي و مردم شريف ايران، از خداوند بزرگ مسألت مي‌نمايم.»
 
نجفي گزينه‌هاي پيشنهادي را معرفي كرد
 
مشـاور رئيس‌جمهور ديروز درباره گزينه‌هاي رئيس‌جمهور براي وزارتخانه‌هاي وزرش، ارشاد و آموزش و پرورش گفت: رئيس‌جمهور در نظر دارند روز يكشنبه فرد مورد نظر را براي اين وزارتخانه‌ها به مجلس معرفي كنند. محمد علي نجفي از معرفي صالحي‌اميري و سلطاني‌فر به عنوان وزراي ارشاد و ورزش خبر داد. وي ضمن تاكيد بر قطعي شدن دو گزينه فوق اذعان داشت كه درباره وزارت آموزش پرورش گزينه‌ها هنوز قطعي نيست اما در ميان گزينه‌هاي رئيس‌جمهور نام خودش و آقاي دانش آشتياني ديده مي‌شود. او اظهار داشت كه من براي بررسي‌هاي بيشتر مشكلات وزارتخانه از رئيس‌جمهور وقت گرفته ام؛ اما تا فردا بعد از ظهر تصميمات نهايي گرفته مي‌شود.
 
پيشينه گزينه‌هاي وزارت
 
سيدرضا صالحي‌اميري سياستمدار و فعال علمي و فرهنگي ايراني و رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران است. انتخاب نوشت؛ او در آغاز كار دولت حسن روحاني، هفتاد روز سرپرست وزارت ورزش و جوانان جمهوري اسلامي ايران بود. وي از حلقه و نزديكان حسن روحاني در ايام رياست بر مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص بوده و بعد از انتخابات نيز، از همراهان رئيس‌جمهور بوده است. مسعود سلطاني‌فر، سياستمدار اصلاح‌طلب، معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، عضو غيرموظف هيات‌مديره سازمان منطقه آزاد كيش، عضو سابق فراكسيون اصلاح‌طلبان چهارمين دوره‌شوراي اسلامي شهر تهران و از اعضاي‌حزب اعتماد ملي است. وي معاون اسبق سازمان تربيت‌بدني، قائم‌مقام مصطفي هاشمي‌طبا در زمان رياست وي بر سازمان تربيت‌بدني به مدت دو سال (در سال‌هاي ۱۳۷۴ و ۱۳۷۵) و همزمان معاونت اداري و مالي اين سازمان، عضو هيات علمي مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام بوده است. وي عضو هيات علمي مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام بوده و سابقه همكاري با حسن روحاني را داراست و به عنوان مسئول كميته ورزش روحاني فعاليت كرده است. سلطاني‌فر به عنوان نماينده مردم تهران در شوراي شهر نيز انتخاب شده بود كه پس از رفتن به ميراث فرهنگي از شوراي شهر تهران استعفا كرد. وي در دوره‌اي كه تيم ملي فوتبال ايران به جام جهاني ۱۹۹۸ راه يافت و هنگامي كه دولت اصلاحات تازه روي كار آمده بود، قائم‌مقام مصطفي هاشمي طبا شد. نجفي نيز وزيرپيشنهادی دولت يازدهم براي وزارت آموزش و پرورش بود كه موفق نشد از مجلس نهم راي اعتماد كسب كند. او در حال حاضر مشاور امور اقتصادي رئيس‌جمهور ايران، عضو شوراي عالي ميراث فرهنگي و گردشگري و عضو شوراي سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي جمهوري اسلامي ايران است
 
گزينه‌هاي روحاني و توئيت آشنا:
 
در حالي نجفي اقدام به معرفي گزينه‌هاي دولت كرد را يك روز قبل از آن، حسام الدين آشنا مشاور رئيس‌جمهور درتوئيتي نوشت: «لطفا براي وزارتخانه‌هاي فرهنگ و ارشاد اسلامي، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش افرادي را كه مناسب مي‌دانيد با ذكر دليلي مختصر معرفي فرماييد. » آشنا تا پيش از اين ازگزينه‌هاي مطرح شده براي وزارت ارشاد بود. انتشار اين توئيت نشان داد كه وي از ليست افراد مدنظر دولت براي جايگزیني جنتي خط خورده است.
 
تشريح دلايل تغيير از سوي سخنگو
 
سخنگوي دولت هم درباره تغييرات صحبت كرده است. محمدباقر نوبخت اظهار داشت: وقتي آقاي روحاني به اين نتيجه رسيد كه با تغيير وزير وزارتخانه و كل حوزه فرهنگ از كارآيي بهتري برخوردار مي‌شود در اين راستا اقدام كرد. سخنگوي دولت يادآور شد: ‌مطالبات فرهنگي را مي‌توان در وزارت ورزش و جوانان با يك تغيير در سطح مديريت عالي فعال‌تر كرد. نوبخت همچنين در رابطه با فاني افزود: ضمن توجه به توانايي‌هاي آقاي فاني تصميم بر اين بود كه نيروي هماهنگ‌تر بيايد. وي ادامه داد: بحث استيضاح وي مطرح بود كه در همين مجلس نيز دو بار مطرح شد، علاوه بر اين همه جامعه به نوعي با اين وزارتخانه در ارتباطند و به نظر مي‌رسد اين جمع‌بندي به مصلحت كل وزارتخانه و جامعه باشد.




منبع: روزنامه آرمان


۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن