تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 25 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حکمت را هر کجا که یافتی فراگیر، زیرا حکمت گمشده هر مومن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806580881




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشکیل کمیسیون زنان برخلاف نگاه اصلاح‌طلبانه نسبت به جامعه زنان است - ایسنا


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: رئیس مجمع مشورتی اصلاح‌طلبان خراسان رضوی با تاکید بر ضرورت فعالیت نمایندگان زن در تمام کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی گفت: تشکیل فراکسیون زنان در مجلس بر کمیسیونی تحت عنوان زن و خانواده اولویت دارد. بتول گندمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: ما فعالین حوزه زنان با هر تفکیک به منظور آنکه زنان و مردان را به دو صورت مجزا مورد بررسی قرار دهد مخالف هستیم.

وی با بیان اینکه وظیفه مجلس بررسی مسائل و مشکلات جامعه است، اظهار کرد: زنان در متن جامعه تعریف می‌شوند، پس لازم است تا مجلس برای کلیت جامعه برنامه‌ریزی کند و زمانی که این برنامه‌ریزی همه جانبه و در راستای توسعه پایدار باشد قطعا مطالبات زنان نیز دیده خواهد شد.

رئیس مجمع مشورتی اصلاح‌طلبان خراسان رضوی افزود: با توجه به این‌که تاکنون حضور نمایندگان زن در مجلس کم بوده و هم‌چنین نمایندگان ادوار مختلف با نگاه‌های متفاوت نسبت به مشکلات زنان در مجلس حضور داشتند حضور زنان در مجلس در برنامه‌هایی که تدوین شده تاثیر چشم گیری در طرح مسائل ومطالبات زنان نداشته است و نتوانسته حساسیت لازم را در مجموعه قانون‌گذار و مجلس در تدوین برنامه‌ها و تهیه آیین‌نامه‌ها و قوانین مربوط به آنها وجود آورد. 

گندمی خاطرنشان کرد: از برنامه‌هایی که تاکنون تدوین شده نمی‌توان انتظاری برای برطرف شدن مسائل و مشکلات داشت اما انتظار می‌رود اکنون که جهش تقریبا خوبی در انتخاب نمایندگان مجلس اتفاق افتاده نمایندگان زن منسجم‌تر و با هماهنگی بیشتری  به این مسائل وارد شوند.

وی حضور نمایندگان زن را در تمام کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی ضروری دانست و عنوان کرد: نمایندگان زن باید در تمام کمیسیون‌ها حضور فعال داشته باشند و هنگام طرح مسائل مختلف جامعه ظرافت‌هایی را پیرامون مسائل زنان لحاظ کنند. برای ما به عنوان فعالین حوزه زنان جای خوشحالی است که ورود زنان را به کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی بیشتر کنیم، انتظار می‌رود نقش زنان در تمام کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی پررنگ باشد.

رئیس مجمع مشورتی اصلاح‌طلبان خراسان رضوی یادآور شد: انتظار می‌رود در کمیسیون‌هایی که خلاء حضور زنان حس می‌شود مردان به خوبی مسائل آن حوزه و آنچه را که مربوط به زنان می‌شود برطرف کنند، تفکیک زن و مرد کار درستی نیست زیرا 18 نفر از زنان و تعداد کمی از مردان را به یک کمیسیون بردن و بار مسئولیت بیش از 50 درصد جامعه را بر دوش آنها گذاشتن کار چندانی را پیش نخواهد برد.

گندمی عنوان کرد: عده‌ای فکر می‌کنند با تشکیل کمیسیون اختصاصی برای زنان در مجلس می‌توانند اقدامات موثری انجام دهند و برای زنان  برنامه ریزی کنند اگر چهار سال گذشت و این عمل خروجی خوبی نداشت آن زمان می‌خواهند بگویند کمیسیون زنان کارآمد و موفق نبوده است؟

وی بر تشکیل فراکسیون زنان در مجلس تاکید کرد و گفت: ما با وجود مرکزیت میان زنان با هر نگاه متفاوت و سلایق مختلف سیاسی موافق هستیم. با تشکیل فراکسیون زنان مسائل مربوط به جامعه زنان را می‌توان اولویت‌بندی و برای تحقق این اولویت‌ها تلاش کنند.  تشکیل کمیسیون زنان برخلاف نگاه اصلاح طلبانه نسبت به جامعه زنان و نقش آنها در جامعه است.

رئیس مجمع مشورتی اصلاح‌طلبان خراسان رضوی افزود:  پس از پایان انتخابات  و مشخص شدن نمایندگان مخصوصا نمایندگان زن، گفت‌و گوهای زیادی پیرامون اینکه اولویت های فراکسیون زنان چه چیزی باشد و چه چیزهایی را در دستور کار خود قرار دهند صورت گرفت.  انتظارما از نمایندگان زن مجلس دهم این بود که فعالین حوزه زنان را درتمام کشور گرد هم جمع می‌کردند و سخنان فعالان را می‌شنیدند مسائل و مشکلات زنان استان‌های مختلف را جمع بندی می‌کردند و سپس یک تیم کارشناسی برنامه‌های مدونی را تدوین و اولویت‌ها را مشخص می کردند. 

وی گفت: ما به عنوان فعالین حوزه زنان انتظار نداریم که تمام مشکلات جامعه زنان در این  مجلس مطرح و مرتفع شوند و به تمام مطالبات آنان پاسخ داده شود، در واقع معتقدیم اگر تعداد کمی از مطالبات اصلی زنان در این مجلس مطرح شده و به آنها پرداخته شود کافی بوده و قطعا گام اساسی در رابطه با جامعه زنان برداشته خواهد شد. انتهای پیام


چهارشنبه / ۶ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۸:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن