تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817117008




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کیفیت بالای محصولات باغی چهارمحال و بختیاری/ مصرف کم سموم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: سالانه ۱۸۰ هزار تن محصول تولید می‌شود
کیفیت بالای محصولات باغی چهارمحال و بختیاری/ مصرف کم سموم

برداشت شلیل


شناسهٔ خبر: 3801538 - جمعه ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
استانها > چهارمحال و بختیاری

.jwplayer{ display: inline-block; } شهرکرد- وجود شرایط اقلیمی معتدل و سردسیر در چهارمحال و بختیاری مصرف سموم شیمیایی در باغ های این استان را کاهش داده است و از این رو محصولات باغی تولیدی ارگانیک هستند. خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: استان چهارمحال و بختیاری یکی از مهم‌ترین قطب‌های تولید محصولات باغی کشور به شمار می‌رود به‌طوری‌که هم‌اکنون در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی رتبه کشوری دارد. این استان در حال حاضر قطب تولید بادام است و بیشترین بادام کشور در این استان تولید می‌شود. این استان در تولید بادام، گردو، انگور، هلو و... در سطح کشور نمونه است و در تولید بسیاری از محصولات باغی پیشتاز است. شهرستان سامان هم یکی از قطب‌های کشاورزی و باغی در سطح چهارمحال و بختیاری است که بیشترین بادام و گردو و محصولات باغی استان در این شهرستان تولید می‌شود. استان چهارمحال و بختیاری در شرایط اقلیمی خاصی قرار دارد که این شرایط اقلیمی زمینه تولید محصولات باغی بسیار باکیفیت را در این استان فراهم کرده است. این استان در زمستان‌ها دارای آب‌وهوای بسیار سرد است که این مهم زمینه وجود آفات  در تابستان را بسیار کم می‌کند. کاهش آفات موجب مصرف کمتر سموم شیمیایی شده و این امر موجب تولید محصولات کشاورزی باکیفیت و ارگانیک می‌شود. کاهش شدید دما در زمستان موجب یخ زدن و از بین رفتن بسیاری از آفات در باغات میوه که در نقاط مختلف باغ پنهان شده  و در حال زمستان گذرانی هستند، می شودکارشناس ارشد کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در این خصوص اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری داری شرایط اقلیمی معتدل و سردسیر است. افشین مقدس عنوان کرد: این استان زمستان‌های بسیار سرد دارد که دما در برخی از روزهای زمستان به منفی ۲۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. این محقق بیان کرد: کاهش شدید دما در زمستان موجب یخ زدن و از بین رفتن بسیاری از آفات که در نقاط مختلف باغ‌ها پنهان‌شده‌اند و در حال زمستان گذرانی هستند، می‌شود.

وی ادامه داد: از بین رفتن آفات موجب کاهش تخم‌ریزی حشرات در بهار و درنتیجه کاهش آفات باغات میوه در تابستان می‌شود. این کارشناس بخش کشاورزی بیان کرد: کاهش آفات رابطه مستقیم با کاهش مصرف سموم توسط باغدار دارد که ازاین‌رو تولید محصولات باغی این استان جزو باکیفیت‌ترین محصولات تولیدی کشور است. وی ادامه داد: در نقاط گرمسیر میزان وجود حشرات و آفات بسیار زیاد است و ازاین‌رو باغداران برای مبارزه با آفات سموم شیمیایی بسیاری مصرف می‌کنند که این امر موجب کاهش کیفیت میوه می‌شود و در برخی مواقع نیز بانفوذ سموم به میوه، طعم میوه تغییر پیدا می‌کند. در  چهارمحال و بختیاری سالانه حدود ۷۳۱ هزارتن محصولات زراعی و ۱۸۰ هزارتن محصولات باغی تولید می شود، که بیشتر این محصولات جزو سالم ترین محصولات کشاورزی از نظر باقیمانده سموم و کودهای شیمیایی هستندرئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای تولید محصول سالم، کشاورزان و باغداران استان چهارمحال و بختیاری کمترین میزان سم را در مزارع استفاده می‌کنند. ذبیح‌الله غریب افزود: یکی از مهم‌ترین عواملی که در تهیه محصولات باغی سالم مؤثر است، چگونگی استفاده از کود و سم در مزارع است.  وی ادامه داد: کمترین میزان سم در تولید محصولات کشاورزی و باغی استان چهارمحال و بختیاری به کار می‌رود.  رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در این استان سالانه حدود ۷۳۱ هزار تن محصولات زراعی و ۱۸۰ هزار تن محصولات باغی تولید می‌شود، که بیشتر این محصولات جزو سالم‌ترین محصولات کشاورزی ازنظر باقیمانده سموم و کودهای شیمیایی هستند. وی ادامه داد: سرانه مصرف میزان ماده مؤثره سموم کشاورزی در این استان ۰.۲۵ لیتر در هکتار و در کشور ۰.۷ لیتر در هکتار است که این نسبت در دنیا ۱.۲ لیتر در هکتار است. ذبیح‌الله غریب در ادامه گفت: در سال زراعی ۹۵-۹۴ در سطح ۵۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی این استان مدیریت تلفیقی با آفات انجام‌گرفته است. ۱۵ هزار کد شناسه محصول سالم در چهارمحال و بختیاری صادر شد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در استان چهارمحال و بختیاری تاکنون ۱۵هزار و ۵۷۹ کد شناسه محصول سالم تهیه‌شده است.

وی تأکید کرد: اجرای طرح بیولوژیک و مواد غیر شیمیایی و بازدید و نظارت بر عملکرد ۶۰ کلینیک گیاه‌پزشکی و همچنین بازدید از مراکز فروش کودهای شیمیایی و برخورد با متخلفان ازجمله اقدامات این سازمان بوده است. کیفیت محصولات تولیدی باغی چهارمحال و بختیاری موجب شده است که قیمت این محصول بالاتر از نمونه‌های دیگر تولیدی باشد و درآمد باغداران این استان افزایش یابد. بازارپسندی بالای محصولات باغی این استان بیانگر کیفیت مطلوب محصولات تولیدی این استان است.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن