تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدبخت‏ترين مردم پادشاهانند و خوشبخت‏ترين مردم كسى است كه با مردم بزرگوار معاشرت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802426566




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضرتی: تیم اقتصادی دولت باید ترمیم شود


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: روزنامه اعتماد به قلم الیاس حضرتی نوشت: پيش از اين و در جريان كشمكش‌هاي وزارت ارشاد پيشنهاد داده بودم اين وزارتخانه را منحل كنيد چرا كه تنها ١٦ درصد بودجه فرهنگي كشور در اختيار وزارت ارشاد است.
 
اكنون كه استعفاي علي جنتي و جدايي‌اش از كابينه حسن روحاني حتمي شده او پيشنهاد ديگري را مطرح مي‌كند و مي‌گويد: بنده امروز از همكارانم در مجلس خواستم تا در ايام بودجه و در برنامه ٥ ساله پيوست موسساتي كه از بودجه فرهنگي استفاده مي‌كنند را منتشر و اعلام كنند كه چه نهادها، ارگان‌ها و موسساتي بانام و بي‌نام از بودجه فرهنگي اين مملكت استفاده مي‌كنند و چه سهمي براي وزارت ارشاد است بايد سهم بودجه‌ها را درنظر بگيريم و متناسب با آنها انتظارات‌مان را از وزارت ارشاد تنظيم كنيم.به گزارش اعتماد آنلاين الياس حضرتي در حاشيه جلسه علني ديروز مجلس و در جمع خبرنگاران تاكيد كرد: دولت حداقل چهارماه پيش مي‌توانست تغييرات را انجام دهد.
 
اما ترميم كابينه ٤ ماه به تاخير افتاد، البته باز هم خوب است. نماينده مردم تهران تصريح كرد: علاوه بر اينها معتقديم اين ترميم و تغييرات بايد در سطح مديران و استانداران هم اتفاق بيفتد. متاسفم بگويم كه برخي مديران و استانداران به لحاظ كهولت سني آلزايمر گرفتند و قادر به اداره امورشان نيستند. حتما لازم است تجديدنظري در ادامه كار ايجاد شود و مردم بدانند كه دولت مصمم است كارها را جدي و با كادري كه توانايي ايجاد نشاط بيشتر در جامعه را دارد پيگيري كند. 
 
خبرنگاري در ادامه پرسيد كه آيا وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي بعدي محافظه‌كارانه‌تر عمل مي‌كند گفت: شما حتما مصاحبه بنده را ديده‌ايد كه پيشنهاد دادم وزارت ارشاد منحل شود. اين در واقع يك گلايه بود از وضعيت فرهنگ و وزراتخانه‌اي به نام ارشاد اسلامي در كشور چرا كه چالش موجود اختصاص به زمان و دوره آقاي جنتي ندارد و در ادوار مختلف وزراي ارشاد هميشه با چالش و مشكل مواجه بودند چه در زمان آقاي خاتمي كه ايشان مجبور به استعفا شد و چه در زمان آقاي مسجدجامعي و چه در زمان آقاي مهاجراني ما اين مشكلات را داشتيم و حتي در زماني كه وزرايي از اصولگرايان وزير فرهنگ بودند نيز اين مشكلات وجود داشت و آنها هم در درون خودشان با نهادها، شخصيت‌هاي مختلف و افراد تاثيرگذار اين مشكلات را داشتند.
 
علت داستان هم مشخص است و فكر مي‌كنم كه يك تصور و تحليل غلطي پيش آمده و همه فكر مي‌كنند كه تمام مشكلات كشور ريشه در حوزه فرهنگ دارد و تمام مسائل مربوط به فرهنگ را در حوزه و تصوير و چهره وزارت ارشاد مي‌بينند و تمامي حملات به آن سمت است در حالي كه ٨٤ درصد از بودجه فرهنگي كشور در نهادهاي غيردولتي ديگر صرف مي‌شود. حضرتي تصريح كرد: هيچ كسي از صدا و سيما نمي‌پرسد چرا وضعيت ناهنجاري فرهنگي اينگونه است و چرا مسائل پرورش و تعليم و مراوداتي كه مردم در حوزه اجتماعي دارند اينگونه شده است تنها همه يقه ارشاد را گرفته‌اند. يك سريالي كه از تلويزيون پخش مي‌شود و ٥٠ ميليون بيننده دارد اما كدام فيلم سينمايي، تئاتر و كدام كنسرت توانسته ٥٠ ميليون نفر تماشاگر جذب كند؟
 
سازمان تبليغات، دفتر تبليغات، حوزه‌هاي علميه، دبير خانه ائمه جمعه و صدها نهاد فرهنگي ديگر چه اقدامي مي‌كنند. نماينده مردم تهران در مجلس گفت: بنده امروز از همكارانم در مجلس خواستم تا در ايام بودجه و در برنامه ٥ ساله پيوست موسساتي كه از بودجه فرهنگي استفاده مي‌كنند را منتشر و اعلام كنند كه چه نهادها، ارگان‌ها و موسساتي بانام و بي‌نام از بودجه فرهنگي اين مملكت استفاده مي‌كنند و چه سهمي براي وزارت ارشاد است؛ بايد سهم بودجه‌ها را درنظر بگيريم و متناسب با آنها انتظارات‌مان را از وزارت ارشاد تنظيم كنيم. وي با تاكيد بر اينكه به دنبال انحلال وزارت فرهنگ و ارشاد نيستم، گفت: همه متوجه شدند كه پيام و مقصود كلام بنده چيست.
 
اينكه مشخص شود وزارت ارشاد اگر تنها مقصر داستان هست منحل شود؛ در حالي كه اينگونه نيست. حضرتي گفت: پيشنهاد من اين است كه پيوست نهادها و موسسات فرهنگي كه از بودجه فرهنگي استفاده مي‌كنند منتشر شود و اين را نيز مكتوب خواهم كرد. صدها مورد هستند كه از بودجه فرهنگي استفاده مي‌كنند و شما اسم آنها را هم نشنيده‌ايد و نمي‌شناسيد و آنها به كسي پاسخگو نيستند و كسي از آنها سوال نمي‌كند. حضرتي همچنين در خصوص سياست‌هاي ابلاغي رهبر معظم انقلاب ابراز اميدواري كرد همانطور كه در سياست‌هاي انتخاباتي آمده است.
 
نهادهاي نظامي نبايد هيچ گونه فعاليتي نداشته باشند، تمامي رسانه‌هاي مكتوب و رسانه‌هاي ديجيتالي، سايت‌هاي مختلف وبلاگ‌ها و هزاران سايتي كه وابسته به نهادهاي نظامي هستند هم در انتخابات، خود را كنار بكشند.  راي مردم تهران در ٧ اسفند، اكنون صداهاي متفاوتي را از خانه ملت به گوش مي‌رساند، صداهايي كه سال‌ها بود از بهارستان بلند نشده بود. الياس حضرتي در خصوص وضعيت نرگس محمدي، زنداني سياسي گفت: نگه داشتن خانمي به نام نرگس محمدي كه فرزندان و همسرش در خارج از ايران هستند و مريض است خيلي هنر نيست و هنر جمهوري اسلامي در برابر مخالفانش قوي‌تر از اينها به نظر مي‌رسد.
 
نامه دوستان و همكاران ما به قوه قضاييه بايد با دقت مورد بررسي قرار گيرد و اميدوار هستيم كه از رافت اسلامي استفاده كنند. وي با اشاره به وضعيت احسان مازندراني نيز گفت: او بيش از نيمي از زمان محكوميتش را طي كرده و مانند بقيه محكومين بايد آزاد شود و الان مرخصي است اما به نظر بنده بايد محكوميتش جزو بخشش رهبري قرار بگيرد. حضرتي در ادامه به وضعيت ياشار سلطاني، مديرمسوول سايت معماري‌نيوز كه به دليل انتشار گزارش املاك نجومي در زندان است اشاره كرد و گفت: به عنوان شخصي كه خودم اهل مطبوعات و رسانه هستم و براي بنده به عنوان كسي كه در مجلس حضور دارم هنوز اين موضوع حل نشده كه يك شخصي در سايت خودش آمده و افشاگري كرده و اصلا تخلف كرده بايد اين شخص را ببرند و توضيحاتي از او بخواهند و معمولا دادگاه رسانه بررسي مي‌كند. نه اينكه يك وثيقه سنگيني بگذارند و سپس وثيقه را تبديل به قرار كنند .




۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن