تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رمضان ماهى است كه ابتدايش رحمت است و ميانه‏اش مغفرت و پايانش آزادى از آتش جهنم. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817112904




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«سیستم حفاظت فعال» روی تانک ذوالفقار تست شد


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: اولین سیستم حفاظت فعال تماماً ایرانی طراحی و تولید شده و با موفقیت روی تانک ذوالفقار، تست شد.



به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری پیشرو در سطح منطقه و در جهان اسلام، موفق به طراحی و تولید «سیستم حفاظت فعال» برای نصب روی زره‌پوش‌ها، خودروهای زرهی و... شد. کار سیستم حفاظت فعال این است که توسط رادارهایی که دارند، موشک‌های ضدزرهی که به سوی تانک یا خودروی زرهی شلیک می‌شود را شناسایی و پس از تعیین مختصات دقیق، اطلاعات ثبت شده توسط رادار به سامانه سلاح منتقل شده و سامانه سلاح به دو صورت ایجاد دیواری از گلوله‌های کوچک ساچمه‌ای در مقابل موشک و نهایتا برخورد و انفجار موشک قبل از رسیدن به زره‌پوش و یا شلیک تک پرتابه‌های دفاعی به سوی موشک ضدزره، آن موشک را قبل از رسیدن به هدف منفجر می‌کند. این دستاورد بزرگ و بسیار مورد نیاز امروز نیروهای مسلح به خصوص نیروهای زمینی، تولید شده و نمونه راداری پالس داپلر آن روی تانک ذوالفقار نصب و توانسته موشک شلیک شده آر پی جی را قبل از رسیدن به تانک، منهدم کند. در صورت تولید انبوه این سیستم و نصب روی اکثر تانک‌های ارتش و سپاه، یقینا تانک‌ها و زره‌پوش‌های ایرانی در مقابل موشک‌های ضدزره هر دشمنی مصونیت بسیار بالایی یافته و می‌توان گفت که تانک‌های ارتش و سپاه در صورت تجهیز به این سیستم پیشرفته، تقریبا دیگر توسط موشک‌های ضدزره، غیرقابل انهدام می‌شوند. ابوطالبی یکی از مسئولان پروژه طراحی و تولید سیستم حفاظت فعال ایرانی در صنایع الکترونیک ایران با اشاره به این موضوع گفت: سیستم حفاظت فعال را ما کار کرده‌ایم و کار به این شکل است که اطلاعات هدف را گرفته و ردگیری می‌کنیم و سپس اطلاعات هدف (موشک ضدزره) که به سوی زره‌پوش در حال حرکت است را به سیستم سلاح تحویل می‌دهیم. وی افزود: سیستم سلاح در حفاظت فعال هم ممکن است براساس تشکیل «دیواره آتش» در مقابل هدف بوده و یا اینکه براساس «شلیک متقابل» باشد البته در بخش شناسایی و مختصات‌یابی هدف، برخی دوستان ما روی کشف و تِرک هدف، به صورت «اپتیکی و لیزری» نیز کار کرده‌اند. این مسئولان پروژه طراحی و تولید سیستم حفاظت فعال ایرانی تصریح کرد: در بخش راداری این سیستم، ما محصول را براساس «رادار پالس داپلر» تولید و تست کرده‌ایم و تست‌ها نیز موفقیت آمیز بوده‌اند. سیستم سلاح این سامانه نیز تولید شده و از نوع «دیواره آتش» است. ابوطالبی ادامه داد: این سامانه قابلیت نصب روی نفربرهای زرهی و تانک‌ها را دارد که ما آن را روی تانک ذوالفقار نصب و با موفقیت تست کرده‌ایم. این سیستم، طراحی کاملا داخلی دارد ولی در عین حال از روی نمونه‌های پیشرفته موجود در جهان نیز ایده‌برداری کرده‌ایم و این ایده‌برداری لزوما از یک سیستم خاص نبوده است بلکه چند سیستم را بررسی کرده و از ابتدا شروع به طراحی یک سیستم بومی کردیم.


وی خاطرنشان کرد: البته نمونه مهندسی سامانه حفاظت فعال براساس رادار آرایه فازی نیز تولید شده و تست‌های اولیه میدانی این سیستم نیز انجام شده و این سیستم در مسیر نهایی‌شدن قرار دارد. هر دو سیستمی که تولید شده یعنی سیستم حفاظت فعال با رادار پالس داپلر و سیستم حفاظت فعال با رادار آرایه فازی، 4 سامانه سلاح داشته و در واقع پوشش 360 درجه دارند. این مسئولان پروژه طراحی و تولید سیستم حفاظت فعال ایرانی تاکید کرد: در مورد سامانه سلاح سیستم حفاظت فعال آرایه فازی، این سامانه بسته به نوع هدف عمل می‌کند، مثلا در دفاع نقطه با شلیک ساچمه‌های کوچک و تشکیل یک دیواره با هدف برخورد می‌کند و همچنین در مورد شناورها نیز این سامانه قابل استفاده بوده و برای هدف‌هایی با RCS پایین (سطح مقطع راداری کم)، امکان استفاده از سایر موارد نیست و باید از دیواره آتش استفاده شود. ابوطالب در پایان اظهار داشت: پروژه تولید سیستم حفاظت فعال، زمان زیادی است که آغاز شده و احتمال این وجود دارد که روی تانک کرار نیز نصب شود اما بنده سیاست‌گذار این موضوع نیستم.




چهارشنبه 28 مهر 1395 ساعت 15:07





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن