تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تا زمانى كه مردم، امر به معروف و نهى از منكر نمايند و در كارهاى نيك و تقوا به ي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820206854




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درخواست از رییس قوه قضاییه درباره زندانیان امنیتی از تریبون مجلس


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



درخواست از رییس قوه قضاییه درباره زندانیان امنیتی از تریبون مجلس
روز نو : نماینده مردم تهران گفت:‌ گویی چنین تقسیم کار شده است که برخی از مقامات و نهادها به کار و فعالیت بپردازند و برخی در رفتار شبه اپوزیسیون به انتقاد، تحطئه و تخریب.
 
به گزارش روز نو، حجت الاسلام احمد مازنی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز گفت: اکنون مهمترین مسئله ما تعارضات و اختلافات حاکم بر فضای سیاسی کشور است. به نحوی که گویی چنین تقسیم کار شده است که برخی از مقامات و نهادها به کار و فعالیت بپردازند و برخی در رفتار شبه اپوزیسیون به انتقاد، تحطئه و تخریب. این رویه به ناامیدی و یاس جامعه و در نهایت به فروپاشی اجتماعی می انجامد.
 
وی اظهار کرد: ما نیاز به گفت و گو داریم. گفت و گو در جهت یکپارچگی در حاکمیت و نیل به منافع ملی و کارآمدی بیشتر نظام،‌ گفت و گو برای مقابله جدی با فساد سازکان یافته، فقر،‌ فاصله شدید طبقاتی، بحران لجام گسیخته بیکاری،‌ محیط زیست،‌ قاچاق کالا،‌ معضلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی،‌ تنش های موجود در روابط با قدرت های بین المللی و منطقه ای.
 
او ادامه داد: ما برای هماهنگی و همدلی بین اقوام و مذاهب ایرانی و انسجام ملی به گفت و گو نیاز داریم. برای هم افزایی بین حوزه های مختلف سرمایه ای و اجتماعی و برای جلوگیری از مخالفت های مدنی جوانان و نوجوانان نیاز به گفت و گو داریم.
 
مازنی سپس پیشنهادی را مطرح کرد: از آنجاکه مجلس مظهر حاکمیت ملی و محل حضور جناح های مختلف و اقوام و مذاهب گوناگون است،‌ پیشنهاد می کنم طرح گفت و گوی ملی در پارلمان را کلید بزنیم و از مجلس به سایر بخش های جامعه تسری بدهیم تا به جای تقابل از طریق تریبون ها با هم گفت و گو کنیم.
 
او مبانی این طرح را قانون اساسی، اندیشه های امام راحل و سیاست های مقام معظم رهبری عنوان و هدف آن را شناسایی موارد اختلاف و اشتراک نظر در نحوه اداره کشور از دیدگاه نحله های مختلف سیاسی و اجتماعی و کمک به حل مشکلات مردم و پیشرفت و تعالی نظام جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد.
 
وی گفت: در صورت موافقت هیات رئیسه و همراهی نمایندگان پیش نویس طرح را تقدیم خواهم کرد.
 
نماینده مردم تهران به ابلاغ سیاست های کلی انتخابات ازسوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره و از رئیس جمهور تقاضا کرد که در چارچوب این سیاست ها و بر اساس اصل انتفاع همگانی و پرهیز از تفسیرهای ناصواب هر چه سریع تر لایحه نظام جامع انتخابات را به مجلس ارائه دهند.
 
او ادامه داد: همچنین از رئیس جمهور انتظار داریم روند اصلاح و ترمیم کابینه را در جهت جوان سازی و تبدیل نیروهای پروژه ای به پروسه ای هر چه سریعتر به خصوص در بخش های اقتصادی آغاز کند.
 
مازنی درخواستی نیز از آملی لاریجانی داشت. او گفت:‌ از ریاست قوه قضائیه تقاضا می کنم با رافت اسلامی در جهت کاهش مشکلات زندانیان امنیتی نقشی تاریخی در جهت همگرایی و انسجام ملی ایفا کند.



منبع: خبرانلاین


تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن