تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 3 دی 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ساختمان پزشکان

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

قیمت و خرید تخت برقی پزشکی

کلینیک زخم تهران

خرید بیت کوین

خرید شب یلدا

پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان

کاشت ابرو طبیعی

پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا

پارتیشن شیشه ای

اقامت یونان

خرید غذای گربه

رزرو هتل خارجی

تولید کننده تخت زیبایی

مشاوره تخصصی تولید محتوا

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1843636500




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حکایت Xbox Scorpio، مقایسه با PS4 Pro، جنگ کنسولی، آینده گیمینگ و اهمیت رزولوشن 4K از زبان فیل اسپنسر


واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:

 مصاحبه اختصاصی وبسایت Gamespot با آقای فیل اسپنسر مدیر XBOX "فیل اسپنسر" (Phil Spencer) بیست و هشت سال پیش به شرکت مایکروسافت پیوست و هم‌اکنون تیم جهانی اکس‌باکس را رهبری می‌کند. در این 28 سال، اسپنسر شاهد انتشار اولین Xbox و Xbox 360 و Xbox One بوده و حال مایکروسافت را در عرضه جدیدترین سخت افزار گیمینگ خود با اسم رمز  Scorpio، همراهی و راهنمایی می‌کند. در همایش EB Expo استرالیا، توانستیم مصاحبه‌ای را با فیل اسپنسر ترتیب دهیم. در این گفت و گو، نظر اسپنسر را در مورد PS4 Pro ، برنامه هایشان برای Scorpio، معرفی رزولوشن 4k  بعنوان استاندارد جدید گیمینگ و ... پرسیدیم. در ادامه با ما همراه باشید. GameSpot: سونی اخیرا PS4 Pro را معرفی کرد. واکنش اولیه شما به آن چه بود؟ این کنسول جدید قرار است یک سال زودتر از Xbox Scorpio عرضه شود، آیا این بر روی برنامه‌های شما تاثیر گذاشته است؟ اسپنسر: به هیچ وجه تاثیری بر روی برنامه‌های ما نداشته. حدودا دو سال نیم قبل ما ایده بروز‌رسانی سخت افزار کنسول‌ها را بررسی کردیم و Xbox One S و  Scorpio نیز نتیجه آن هستند. ما در این سال، به ساخت چیزی فکر می‌کردیم که عملکرد بسیار چشمگیرتری داشته باشد، و می‌توانم بگویم PS4 Pro تقریبا چیزی است که شما در این سال می توانید به سراغ آن بروید، و تصمیم ما برآن شد تا کار متفاوت‌تری انجام دهیم. به همین جهت Scorpio و 4k  را بررسی کردیم و در این زمان من یک جهش بزرگ‌تر از لحاظ عملکرد سخت‌افزاری را در ذهن داشتم. ما می‌خواستیم بر روی چنین چیزی تمرکز کنیم. من رویداد معرفی PS4 Pro را مشاهده کردم، و نظرم این است که آنها کارشان را عالی انجام دادند. در مجموع نمایش 4k و HDR به صورت استریم اینترنتی سخت است. صادقانه بگویم دوست دارم شاهد چنین چیزی باشم و آنرا یاد بگیرم. چنین گرافیک و تکنیک هایی را باید دید تا به حقیقت وجوشان پی برد. می‌خواهم مطمئن شوم وقتی که مردم بازی‌ها را می‌بینند و می‌خواهند نمایش‌ها آنها را با 4k  و HDR تماشا کنند، و ما نیز توانایی ارائه این تجربه را داریم، در این شرایط باید ببینیم چطور می‌توانیم مطمئن شویم که مردم بهترین خروجی دستگاه‌ها را مشاهده می‌کنند. گاهی اوغات اینترنت و راه‌های استریم موجود توانایی پشتیبانی تمامی امکانات را ندارند. معرفی یک سخت افزار جدید همواره چالش برانگیز و خطرناک است. GameSpot: در همین رابطه وقتی اکس‌باکس برای اولین بار در مورد عرضه کنسول‌های ارتقا یافته صحبت کرد، تعدادی از مخاطبان نسبت به این موضوع واکنش منفی نشان دادند و آنرا زیر سوال بردند. حال که مشخص شده سونی هم همین رویکرد را پیش گرفته است، احساس شما چیست؟ اسپنسر: فکر می‌کنم این مهم است که ما همیشه در مورد حقیقت محصولاتمان صحبت می‌کنیم. اکنون ما Xbox One S را عرضه کرده‌ایم که در همه بازارها عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و این خوش‌آیند است. می‌دانم وقتی که Scorpio را بلافاصله بعد Xbox One S معرفی کردیم، افرادی انتقاد کردند به اینکه ما با اینکار زیر Xbox One S را خالی کرده‌ایم و این کنسول عملکرد خوبی نخواهد داشت و همه خریداران تا Scorpio صبر خواهند کرد. اما فکر می‌کنم تقریبا برعکس این اتفاق افتاد. ما در سراسر جهان شور و اشتیاق طرفدارها نسبت به Xbox One S را دیدیم. هر چند وقتی به آینده فکر می‌کنم، احساس می‌کنم در مورد Scorpio مردم هنوز در حال ارزیابی هستند نه بر اساس ویدیوهای ما یا مصاحبه‌های این چنین، بلکه با قرار دادن آن در دستان خود و گفتن این جمله که "این برای من ساخته شده. آیا ان کنسول می‌تواند تجربه من در بازی ها متحول کند؟" و این مسئولیت ما است. اینکه بتوانیم انتظارات را برآورده کرده و با بازی‌ها و سرویس‌هایی که می‌سازیم حتی فراتر رویم. انتقادها می‌آیند اما بر اساس حقیقت کار ما نیستند. در مورد Xbox One S به نظر می‌رسد مردم از درایو 4k  Ultra-HD، HDR، استریم 4k، بازی‌ها و دیگر امکاناتی که ما درون این کنسول قرار دادیم راضی باشند و در زمان کار بر روی Scorpio، این به ما انرژی و انگیزه بیشتری می‌دهد. یکی از خصوصیات گیمرها که من همیشه به آن احترام می‌گذارم، این است که آنها به طور مستقیم احساسشان را به شما می‌گویند. هم زمانی که محصول عرضه نشده و هم بعد از عرضه آن. بنابراین از این طریق من می‌دانم مردم در مورد محصولی که قرار است در آینده عرضه کنیم چه احساسی دارند. اما من به برنامه‌هایی که برای Scorpio ترسیم کرده‌ایم ایمان دارم، و وقتی به زمان عرضه Xbox One S و اتفاقاتی که ماه‌های قبل افتاد فکر می‌کنم، حتی بیشتر به برنامه هایمان امیدوارم می‌شوم.

GameSpot: ساخت Xbox Scorpio چگونه پیش می‌رود؟ در E3 شما اعلام کردید که به سازنده‌ها زمان می‌دهید تا با سخت افزار کنسول آشنا شوند. این چگونه پیش می‌رود؟ اسپنسر: بسیار عالی. در واقع در حال حاضر ما حتی از برنامه هایمان هم جلوتر هستیم. زمان زیادی در پیش است اما ما نسبت به آینده خوشبین هستیم. تیم‌ها سخت‌افزاری که مشغول ساخت آن هستیم را درک کرده‌اند. ما در E3 جزئیات سخت‌افزار پیشرفته این کنسول را معرفی کردیم. و این به سازنده‌ها زمان می‌دهد تا مطمئن شوند در عناوین خود این قدرت سخت‌افزاری را هدف قرار داده‌اند. خوش شانس هستیم که خیلی از تیم‌های داخلی و شرکای ما هم‌اکنون در حال ساخت بازی‌های خود بر روی PC هستند. بنابراین در این شرایط برای ما سخت نیست که بگوییم "خوب، این نسخه PC بازی ما است و بر روی Scorpio هم می‌توان انتظار همین کیفیت را داشت." این به سازنده‌ها اجازه می‌دهد تا مطمئن شوند ظرفیت و منابع لازم برای ارائه محصول دلخواه را در اختیار دارند. ما بر روی محصولی تمرکز کرده‌ایم که 4k واقعی را پشتیبانی می‌کند و هم اکنون خیلی از PC گیمرها به آن دسترسی دارند، به همین دلیل دیگر دستیابی به چیزی که ما از آنها (سازنده‌ها) بر روی این کنسول انتظار داریم، به دانش یا منابع جدیدی نیاز ندارد. من به محتوا و محصولاتی که قرار است بر روی این کنسول عرضه شود نیز کاملا اطمینان دارم. GameSpot: مدیر کل مایکروسافت خانم "شانون لوفتیس" (Shannon Loftis) اخیرا اعلام کرد که تمامی عناوین فرست پارتی اکس‌باکس، بر روی Scorpio با رزولوشن 4k واقعی اجرا می‌شوند. فکر می‌کنید عناوین ترد پارتی نیز چنین باشند؟ اسپنسر: هدف من این است که ابزار لازم را در اختیار سازنده‌ها قرار داده و اجازه دهم خودشان تصمیم بگیرند. این حتی در مورد بازی‌های فرست پارتی ما نیز صدق می‌کند، و شانون سرپرست بخش اعظمی از استدیوهای فرست پارتی ما است و من می‌دانم که او چشم‌انداز خاصی را برای بخش گیمینگ در نظر گرفته است، و من هم خوشحالم که او نظر خود را دارد و بر اساس آن چشم‌اندازی را برای تیم‌های زیر نظرش تعیین کرده است. حتی در زمان عرضه اولین Xbox برخی بر اجرای بازی‌ها بر روی رزولوشن های بالا اصرار می‌کردند و من فکر می‌کنم که یک بازی خوب را با گرافیک و نرخ فریم آن نمی‌سنجند. آگاه هستم که برخی می‌گویند 60 فریم، برترین نرخ فریم در بازی‌ها است. اما من در پاسخ می‌گویم، بیایید قدرت و ابزار لازم را در اختیار سازنده‌ها قرار دهیم تا قادر باشند به بهترین شکل به چشم‌اندازی که برای بازی خود تعیین کرده‌اند، دست پیدا کنند. در این خورد خودشان تصمیم درست را اتخاذ خواهند کرد. در مورد ترد پارتی‌ها نیز خیلی از بازی‌ها به دلیل اینکه بر روی PC عرضه می‌شوند در همین زمان هم از رزولوشن 4k پشتیبانی می‌کنند. و در مورد Scorpio و اینکه اجرای بازی بر روی این کنسول چگونه باشد نیز خود سازنده‌ها تصمیم‌گیری خواهند کرد. با اطمینان می‌توانم بگویم که اجرای بازی‌ها با رزولوشن 4k واقعی را بر روی این کنسول خواهم دید اما تاکید می‌کنم که تیم‌ها رویکرد‌های متفاوتی را پیش خواهند گرفت و این اتفاق خوبی است. نباید اجازه دهیم که صنعت بازی به حالتی که بوسیله چند عدد تعریف می‌شود، تغییر جهت دهد. آیا کسی هست که زمان تماشای یک نقاشی بپرسد چند رنگ در آن بکار رفته؟ حتی در استانداردهای فیلم‌برداری نیز انعطاف‌پذیری و حالت‌های هنری زیادی وجود دارد و ما باید اجازه دهیم تا این آزادی در صنعت بازی نیز وجود داشته باشد و سعی نکنیم با جمع دو عدد ارزش چیزی را تعیین کنیم.

GameSpot: شما Xbox Scorpio را قدرتمندترین کنسول ساخته شده و محصولی ویژه توصیف کردید. با این اوصاف، چه انتظاری می‌توانیم از قیمت این کنسول داشته باشیم؟ اسپنسر: ما هنوز قیمت را تعیین نکرده‌ایم. حدس می‌زنم که تا این لحظه فقط Xbox One S را معرفی و اعلام کردیم که قیمت آن در بازار 399 دلار است. می‌توانیم انتظار داشته باشیم که زمانی هر دو این محصول ها (Xbox One S و Scorpio) در بازار موجود شوند و از آنجا که اختلاف عملکرد چشم‌گیری میانشان وجود دارد، بدیهی است که قیمتشان نیز متفاوت باشد. اما من می‌خواهم مردم متوجه شوند که Scorpio قطعا یک کنسول ویژه است. بعنوان مثال، سعی نمی‌کنم یک PC قدرتمند را با هزاران دلار به شما بفروشم. ما قیمت مشتری‌پسند کنسول‌ها را در نظر داریم و قطعا هدف نیز در همین محدوده خواهد بود. اما این کنسول نسخه ویژه یک Xbox One است و وقتی به عرضه آن نزدیک‌تر شویم، بیشتر در موردش صحبت خواهیم کرد. اما مطمئنم که ما قادر هستیم محصولی را با قیمتی ارائه دهیم که گیمرها احساس کنند خریداری آن ارزش دارد. GameSpot: بعد از آنکه سونی PS4 Pro را معرفی کرد، کانال‌های رسانه‌ای اکس باکس این کنسول را بخاطر فقدان اجرا‌ کننده بلوری‌های 4k مورد انتقاد قرار دادند. آیا اینکار خلاف سیاست‌های ضد "جنگ‌های کنسولی" شما نبود؟ اسپنسر: نظرم در مورد این موضوع دوگانه است. ما یک اجرا کننده بلوری 4k و UltraHD در کنسول Xbox One S قرار داده‌ایم. فکر می‌کنم ما به ویژگی اشاره کردیم که در کنسول‌هایمان وجود دارد و فکر می‌کنیم یکی از امکانات مهم کنسول های جدید ما باشد. منظورم این است که ما بر وجود اجرا کننده دیسک‌های بلوری 4k تاکید کردیم و آنها اینکار را انجام ندادند. نمی‌گویم تصمیم آنها اشتباه بوده یا اینکه تصمیم ما درست، اما اگر کسی خواهان اجرا کننده دیسک های بلوری 4k و UltraHD باشد از آنجا که ما در کنسول خود این امکان را قرار داده‌ایم، پس سعی می‌کنیم بازیکنان را از این موضع را باخبر کنیم و اگر کسی بگویند این جنگ کنسول هاست، به نظرم اشتباه می‌کند. ما باید بتوانیم در مورد امکاناتی که درون کنسولمان است صحبت کنیم، اما در کنار این می‌خواهم به کارهایی که شرکت‌های دیگر انجام می‌دهند نیز احترام بگذارم. و فکر می‌کنم که از این مرز عبور نکرده‌ایم، اما همچنان که در این راه پیش می‌رویم، من باید مطمئن شوم که محترم باقی می‌مانیم. ثابت قدم، اما محترم نسبت به کاری که افراد دیگر انجام می‌دهند. اما هرگز نمی‌خواهم فردی ما را درون این باکس قرار دهد که "هی، شما یک امکان دارید اما به این خاطر که فرد دیگری آنرا ندارد، شما هم نباید در مورد آن صحبت کنید." این نوعی بی‌انصافی است و ممکن است به جنگ کنسول‌ها شبیه باشد. به این خاطر که من به آن اعتقاد ندارم. همیشه در قبال دوستانم در شرکت‌های کنسول ساز دیگر -نینتندو و سونی- جانب احترام را رعایت خواهم کرد. من دوستان زیادی در نینتندو و سونی دارم و هر دو این شرکت‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند تا بر اساس چشم‌اندازهای خود، ارائه دهنده بهترین محصول ممکن باشند و من به این احترام می‌گذارم. ما هم همینکار را انجام می‌دهیم. هرگز مرا در حال بددهانی به پلتفرم‌های دیگر نخواهید دید اما به تصمیمات و محصولات مان افتخار می‌کنم و فکر می‌کنم اجازه داشته باشم که در مورد آنها صحبت کنیم.

GameSpot: عنوان ReCore اولین بازی سرویس جدید Play Anywhere بود. تاکنون بازخوردها نسبت به Windows 10 گیمینگ چگونه بوده است؟ اسپنسر: واقعا فوق‌العاده بوده. مشخصا همانطور که خودتان گفتید، ReCore اولین و Forza Horizon 3 دومین عنوان پشتیبانی کننده از امکان Play Anywhere بودند. فکر می‌کنم افراد زیادی را دیده باشیم که بر روی هر دو پلتفرم این بازی‌ها را انجام می‌دادند. در عنوان Forza Horizon به لطف وجود بخش چندنفره بازیکنان قادر بودند با یکدیگر بازی کنند. ویژگی که با امکان Play Anywhere برای ReCore بوجود آمده بود نیز سازگاری فایل‌های سیو آن در دو پلتفرم بود و گیمرهای زیادی از این مزیت استفاده کردند. فکر می‌کنم این امکانات فوق العاده هستند. در حال حاضر به Forza Horizon 3 نگاه می‌کنم و مردمی را می‌بینم که بر روی دو پلتفرم مختلف بازی را تجربه می‌کنند و در یک زمان در سرویس Xbox Live با یکدیگر هم بازی می‌شوند. فکر می‌کنم در Gears of War 4 نیز افرادی را خواهید دید که حالت‌های همکاری را با در کنار یکدیگر بر روی هر دو پلتفرم تجربه کنند. احساس خوبی نسبت به امکانات برنامه Play Anywhere دارم و حس می‌کنم این به بازی‌هایی که دارم کمک خواهد کرد. GameSpot: صحبت از پلتفرم‌های چندگانه شد، نظر شما در مورد اینکه نینتندو برای گسترش حوزه فعالیت خود، سری Mario را به iPhone  آورده، چیست؟ می‌توان انتظار داشت که اکس‌باکس هم چنین کاری را انجام دهد؟ اسپنسر: خوب ما Minecraft را بر روی iOS و Android عرضه کردیم. البته درست است که وقتی ما این بازی را خریدیم بر روی پلتفرم‌های اشاره شده موجود بود اما ما آنرا گسترش دادیم و حتی زمانی که بازی در اختیارمان بود، آنرا برای Wii U عرضه کردیم. فکر می‌کنم عرضه بازی‌ها بر روی پلتفرم‌هایی که طرفدار دارند، بسیار منطقی است و به همین جهت من نینتندو را تحسین می‌کنم. ما Minecraft را بر روی Wii U عرضه کردیم و آنها نیز پوشش ماریو را Minecraft  اضافه کردند. همکاری با آنها در این بازی واقعا لذت بخش بود. محدودیت‌های تکنیکی در پلتفرم‌های خاصی وجود دارد که باعث می‌شوند نتوان همه بازی‌ها را بر روی آنها عرضه کرد، اما این ایده که من می‌توانم از طریق هر دستگاهی iOS ،Android ،Gear VR ،PC ، Xbox و هر چه که باشد، به حساب Xbox Live خود متصل شوم و از این طریق به بازی‌هایی که برای پلتفرمی که در اختیار دارم منطقی هستند دسترسی پیدا کنم. اگر قبلا بازی‌ای را خریداری کرده‌ام که بر روی دستگاه اجرا شده، در این زمان امکانات Play Anywhere  معنا پیدا می‌کند. فکر می‌کنم نینتندو قدم هوشمندانه‌ای برداشته است.

GameSpot: به نظر شما این ممکن است روزی شاهد عرضه عناوین اکس‌باکس بر روی دستگاه‌های موبایلی باشیم؟ اسپنسر: بله، همین الان هم این امکان به وجود آمده. ما Age of Empires را بر روی این پلتفرم‌ها عرضه کرده‌ایم و در این زمینه برنامه‌های بیشتر هم داریم. فکر می‌کنم Viva Pinata را هم بر روی DS عرضه کرده باشیم. خواهید دید که ما بر روی پلتفرم‌های دیگر نیز کارهایی انجام خواهیم داد. مانعی که در گذشته در این مسیر بر سر راه ما قرار داشت این بود که Xbox Live را بر روی پلتفرم‌های دیگر نداشتیم، این مانع در حال حاضر برداشته شده است. عرضه بازی‌ها بدون وجود Xbox Live بر روی پلتفرم‌های مختلف، مشابه آن است که ما بازی‌ها را در یک محیط خالی عرضه کنیم. به این معنا که آنها را عرضه می‌کنیم اما وقتی شما آنها را تجربه می‌کنید، دیگر به جمع دوستانتان یا دستاوردها و دیگر امکانات ویژه از این دست متصل نیستید. بنابراین حال که Xbox Live را بر روی iOS و Android عرضه کرده‌ایم، میلیون ها نفر را به این مجموعه اضافه کرده‌ایم و آنها را می‌بینیم که از طریق این پلتفرم‌ها به Xbox Live متصل شده‌اند و همین عامل به ما این پیام را می‌دهد که بر روی این پلتفرم‌ها کارهای بیشتری با بازی‌های خود انجام دهیم و انتظار دارم که این کار را انجام دهیم، و دلیل هم این است که می‌خواهیم بازی‌هایمان را جایی عرضه کنیم که مردم خواهان تجربه آنها هستند. امیدوار هستیم شما همراهان عزیز پردیسی از مطالعه این مصاحبه لذت برده باشید. نظر شما در مورد صحبت‌های آقای اسپنسر چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید! ترجمه: حمیدرضا الله‌یار



20 آبان 1395





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن