تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ دعايى زودتر از دعايى كه انسان در غياب كسى مى كند، مستجاب نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798394194




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طنز؛ «استالین» معلم زبان انگلیسی ما


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: ماهنامه خط خطی - سیامک ظریفی: سال تحصیلی 57-58 کلاس اول دبیرستان بودم. یک ماه و نیم از انقلاب گذشته بود. دانش آموزان طرفدار گروه های مختلف در آنجا فعالیت داشتند و غیرسیاسی ترین دانش آموزان، از جمله اینجانب، هم الفبای سیاست را می دانستند.

تازه بعد از مدت ها تعطیلی مدارس در جریان انقلاب، بعد از عید نوروز داشت کلاس ها شکل می گرفت. آن روز، زبان انگلیسی داشتیم، ساعت موعود فرا رسید و دبیر زبان برای اولین بار وارد شد. همه برپا ایستادیم. معلم ریزاندام و مسن، اما چالاک و قبراق زبان، بدون تامل و فوت وقت، همان طور که سریع وارد کلاس شده بود، با همان سرعت به ته کلاس رفت و سه نفر از هیکل دارترین بچه ها را بلند کرد و بی هیچ دلیلی چنان سیلی هایی به گوششان نواخت که پارسال یکی از آن بچه ها را اتفاقی دیدم، می گفت که پس از گذشت قریب به چهار دهه هنوز گوشش سوت می کشد.
 
 
«استالین» معلم زبان انگلیسی ما


دبیر زبان با همان سرعت به جلوی کلاس آمد و فرمود: «نمی گذارم کسی در کلاس من حتی به برهم زدن نظم فکر کند، این گنده بک ها را چپ و راست کردم که بدانید با کسی شوخی ندارم. من یک دیکتاتورم! دیکتاتور به نفع اکثریت!»

صدای اکثریت بچه ها از گوشه و کنار کلاس بلند شد که با گفتن یا حضرت عباس و یا ابوالفضل به آنان متوسل شده بودند.

تا آخر زنگ صدای کسی درنیامد، همان اول به هدفش برای زهرچشم گرفتن از بچه ها رسیده بود. زنگ که خورد، بلافاصله شورای انقلاب کلاس تشکیل جلسه داد.

یکی گفت: «این زبان استعماری باید همچنین دبیری داشته باشد.»

دیگری با طعنه گفت: «طرفدار استالینه! آین می خواد دیکتاتوری پرولتاریای روس ها رو توی کلاس راه بندازه.»

یکی فریاد زد: «این خود استالینه. اگه تا آخر سال ما رو به جوخه های اعدام نسپره، حتما به اردوگاه های کار اجباری سیبری می فرسته.»

یکی از بچه ها نظر داد: «اگه استالین نبود، دنیا در چنگال فاشیسم و نازیسم و میلیتاریسم ناسیونال سوسیالیسم اسیر شده بود. شما رویزیونیست های اپورتونیست این چیزا رو نمی فهمید.»

انصافا این یکی را درست می گفت. هر وقت او حرف می زد، ما فقط هاج و واج همدیگر را نگاه می کردیم.

نهایتا، شورای انقلاب کلاس تصویب کرد که پس از سرنگونی دیکتاتوری شاه، مقابله با دیکتاتوری دبیر زبان مهم ترین اولویت مردم ستم کشیده خاورمیانه است. اما چگونه؟ چه کسی جرات داشت سر کلاس او جیک بزند؟ سه روز بعد، کلاس زبان داشتیم و قرار شد حداکثر تا پس فردا طرح های ضددیکتاتوری مان را ارائه دهیم.

طرح های مختلفی ارائه شد و نهایتا طرح من با اکثریت قاطع آرا به تصویب شورای انقلاب رسید و قرار شد خودم مجری طرح باشم. من با بچه های دیگر دو تفاوت اساسی داشتم. اول اینکه اصلا بچه شری نبودم. دوم اینکه اگر افکار شرارت آمیز به ذهنم خطور می کرد، آن را با چنان نبوغ خاصی انجام می دادم که به عقل جن هم نمی رسید.

یکی از بچه ها حاضر شد دستیارم شود. زنگ تفریح قبل از کلاس زبان که خورد، مثل فشنگ با دوستم از کلاس خارج شدیم و به دست شویی رفتیم. کلا پانزده دقیقه وقت داشتیم. هر کدام یک نایلکس در دست داشتیم. از آنجا که بیرون آمدیم مجموعا نزدیک بیست تا مگس در سایزهای مختلف گرفته بودیم. آنجا برای مگس ها یک جایی مثل آنتالیا بود. تفریحگاهشان بود. تعدادشان زیاد بود و به راحتی شکار شدند. آن ها را گزینش کردیم. ده تا مگس زبر و زرنگ را، که نه خیلی بزرگ باشند، نه خیلی کوچک، جدا کردیم. بقیه مرخص شدند. مراقب بودیم به مگس ها آسیب نرسد. بچه ها گوشه حیاط بزرگ مدرسه، جایی دور از چشم دیگران، جمع بودند.

روی نیمکت نشستیم و بقیه طرح آماده سازی را با دقت انجام دادیم. همه چیز طبق برنامه پیش رفت. زنگ خورد، وارد کلاس شدیم. دیکتاتور با غرور آمد. همه بلند شدیم. نشستیم. حاضر غیاب کرد. درس شروع شد و مشغول نوشتن روی تخته سیاه شد. ناگهان در کیسه ها را باز کردیم. چه لحظه غرورآفرینی!

باشکوه ترین فیلم های که از رهایی ملت های دربند نشان می دهند را دیده اید؟ کبوتران چگونه در آسمان آبی پر می گشایند؟ ما حس می کردیم تمام دوربین های دنیا دارند از رشادت ما برای آیندگان فیلم می گیرند. مگس های آزادی، در حالی که به پای هر کدام یک نخ سرخ رنگ ده سانتیمتری بسته شده بود، در کلاس به پرواز درآمدند. مگس ها دیده نمی شدند، تنها چیزی که دیده می شود نخ های پرنده ای بودند که با نبوغ ایرانی، نیروی جاذبه را به سخره گرفته بودند و از این سر کلاس به آن سر کلاس می رفتند.

یک باره کلاس از شدت خنده منفجر شد. دبیر زبان با عصبانیت برگشت، چشمش به نخ های پرنده که افتاد حیرت زده شد. یکی از نخ ها که بالای سرش در حرکت بود، پایین آمد. مگس را دید و بی اختیار خنده اش گرفت. بچه ها که خنده دبیر زبان را دیدند، شیر شدند و لوله های خودکار و ماش را بیرون آوردند و ضدهوایی ها به کار افتاد. کلاس حسابی به هم ریخت. آقای دبیر روی صندلی نشست و صورتش را گرفت و حالا نخند، کی بخند! دیکتاتوری سرنگون شد.





۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سرگرمی
uyt


پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن