تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 9 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فاطمه پاره وجود من است، هر که او را بیازارد مرا آزار داده و هر که او را خوشحا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

وکیل اصفهان

لیست قیمت گوشی شیائومی

آیسان اسلامی

خرید تجهیزات صنعتی

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

اجاق گاز رومیزی

تور چین

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

تعمیرات مک بوک

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

خرید مبل تختخواب شو

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

دانلود رمان

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1793348889




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نظر آنجلیناجولی درباره داعش/ واکنش فیروزآبادی به رفتار هاشمی/ ادعای اصرار روحانی بر برگزاری کنسرت‌ها در مشهد/ پیشنهاد انحلال وزارت ارشاد/ وام ۸۰ میلیاردی برای آقایان خاص!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد. رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید. اعلام زمان حضور سردار سلیمانی در جمع اصلاح طلبان مجلس سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی یکشنبه آینده در این فراکسیون حضور می یابند.بهرام پارسایی افزود: موضوع این نشست، مباحث امنیتی است و در این زمینه گفت وگو خواهیم کرد.وی ادامه داد: اعضای فراکسیون امید مجلس با تمامی افرادی که در موضوعات سیاسی، امنیتی و اقتصادی تاثیرگذار هستند، گفت وگو خواهند داشت.نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اعضای فراکسیون امید مجلس همچنین به زودی با رییس جمهوری و اعضای هیات دولت جلسه خواهند داشت ولی هنوز زمان این جلسه مشخص نشده است. 

غیبت یادداشت های شریعتمداری در کیهان 22 روزه شد بدون تردید یکی از قدیمی ترین مدیران و سردبیران مطبوعاتی کشور که در چند سال اخیر به تحلیل‌ موضوعات استراتژیک داخلی و خارجی پرداخته، حسین شریعتمداری است. فردی که نوشته‌هایش، هم مخاطبان خاص دارد و هم عام. یادداشت ها و سرمقاله های شریعتمداری که معمولا پیرامون مطالب و اتفاقات خاص و بحرانی منتشر می‌شود اغلب با واکنش‌هایی مواجه می شود؛ سطح این واکنش‌ها گاه تا مقام های عالی کشور هم می‌رسد. اما حسین شریعتمداری چند هفته‌ای هست که قلم به دست نگرفته و وجیزه نویسی نکرده است؛ برخی معتقدند سکوت خبری وی از این جهت است که اتفاق و موضوع حاد و بحرانی در کشور در ابعاد داخلی و خارجی رخ نداده است تا مدیرمسئول کیهان را به واکنش وادارد.آخرین بار شنبه سوم مهرماه یعنی 22 روز پیش بود که مقاله ای با عنوان "کرایه از که می‌خواهید؟!" از شریعتمداری در روزنامه کیهان منتشر شد و از آن تاریخ به بعد مقاله یا یادداشتی از وی در روزنامه مزبور انتشار نیافته است. 

طرح استیضاح وزیر علوم کلید خورد حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح استیضاح محمد فرهادی وزیر علوم،‌تحقیقات و فناوری دقایقی پیش و با امضای 15 نفر از نمایندگان به هیات رئیسه مجلس تقدیم شد.وی افزود هیات رئیسه مجلس پس از تقدیم طرح استیضاح آن را به کمیسیون تخصصی، (کمیسیون آموزش و تحقیقات) ارجاع داد. 

نظر آنجلیناجولی درباره داعش آنجلینا جولی داستانی در رابطه با گروه تروریستی داعش در فیس‌بوک خود منتشر کرد که با واقعیت و ماهیت آنها کاملا منطبق است.آنجلینا جولی داستانی در رابطه با گروه تروریستی داعش روی فیس‌بوکش منتشر کرد که نشانه عقیده و دیدگاهش در مورد داعش است و سر و صدای زیادی در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی به پا کرد. این داستان را بخوانید: دیروز یک داعشی اتومبیل زوجی مسیحی را متوقف کرد. سرباز: شما مسلمان هستید؟ مرد مسیحی: آری سرباز: اگر واقعا اینطور است آیه‌ای از قرآن بخوان. مرد مسیحی آیه‌ای از انجیل می‌خواند و داعشی به آنها اجازه عبور می‌دهد. بعد از آنکه خطر رفع شد زن که نفس در سینه حبس کرده بود آرام می‌شود و از همسرش می‌پرسد چطور چنین ریسکی کرد؟! او مطمئن بود که اگر سرباز داعشی می‌فهمید دروغ گفته‌اند آنها را می کشت! مرد جواب داد مطمئن بودم این اتفاق نخواهد افتاد چون این مرد اگر قرآن خوانده بود هرگز دست به قتل و عام مردم بیگناه نمی‌زد! مرد بوسه‌ای بر پیشانی همسرش زد و گفت مطمئن باش داعشی‌ها هیچ ارتباطی با مسلمانان ندارند. 

آغاز فعالیت های تبلیغاتی برای ضرغامی پایگاه خبری تحلیلی قانون مدعی شد؛ حامیان عزت الله ضرغامی، رییس اسبق صدا وسیما در فضای مجازی آغاز به کار کردند. این جریان با به راه انداختن گروهی تلگرامی به حمایت از وی پرداختند. گفتنی است برخی منابع خبری در هفته های گذشته از احتمال کاندیداتوری رییس اسبق صدا وسیما برای انتخابات ریاست جمهوری خبر داده بودند. 

اقدام عجیب در مهمترين مجموعه ورزشی كشور! گذشته از اینكه لوكس‌ترین مجموعه ورزشی دولتی تبدیل به بزرگترین مركز رستوران و كافی‌شاپ تهران گردیده، اقدام جدید صورت گرفته در این باشگاه مورد تعجب اهالی ورزش قرار گرفته است.مجموعه ورزشی باشگاه انقلاب كه كاربری‌اش تغییر كرده و به مركز تجاری و غذایی تبدیل شده، اكنون با ایجاد مركز فروش داروهای ورزشی گامی دیگر در راستای اقدامات ضد ورزشی برداشته است.فروش داروهای ورزشی كه به گفته بسیاری پزشكان و كارشناسان ورزشی عامل ضد ورزشی محسوب می‌شود و بارها طبق اخبار مختلف در رسانه‌ها باعث مرگ، بیماری و حتی نقص عضو بسیاری ورزشكاران به خصوص ورزشكاران آماتور شده، مشخص نیست با چه هدفی مورد تأیید مسئولان باشگاه انقلاب قرار گرفته است.البته اینكه در این فروشگاه داروهای اصل و اورجینال یا حتی دارای مجوز واردات و بهداشت عرضه می‌شود نیز جای بسی تحقیق و تأمل دارد، چراكه مشاهده شده در بسیاری مراكز فروش داروهای ورزشی، داروهای غیر اصل و تقلبی و حتی مواد نیروزا به جای مكمل ورزشی به ورزشكاران آن هم به قیمت بسیار گزاف به مشتریان فروخته شده است.باید دید مسئولان وزارت ورزش و باشگاه انقلاب چه توجیهی برای فروش داروی ورزشی به جای توسعه ورزش سالم و درست در این مجموعه ورزشی دارند.انتخاب این خبر را منتشر کرده است. 

مرادی برای عذرخواهی راهی مالزی شد علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری کشورمان جهت ارائه توضیحاتی به مسئولان فدراسیون جهانی وزنه‌برداری راهی مالزی شد تا نامه رسمی عذرخواهی بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی را تحویل مسئولان فدراسیون جهانی دهد.روز گذشته بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی پس از درخواست فدراسیون جهانی وزنه‌برداری مبنی بر عذرخواهی رسمی سرمربی تیم ملی و قهرمان المپیک لندن با نوشتن نامه‌ای و امضا کردن آن رسما از فدراسیون جهانی عذرخواهی کردند و علی مرادی نیز این نامه را جهت جلوگیری از محرومیت احتمالی سرمربی و وزنه‌بردار سنگین‌وزن کشورمان به مالزی برد تا مذاکراتی با تاماش آیان رئیس فدراسیون جهانی داشته باشد. 

پرونده نرگس محمدی مجددا رسیدگی شود جمعی از نمایندگان مجلس دهم در مورد وضعیت نرگس محمدی به رییس دستگاه قضا نامه نوشتند و تقاضای نقض حکم و رسیدگی مجدد این فعال سیاسی را مطرح کردند.متن این نامه که به امضای نمایندگانی همچون علیرضا محجوب، علی مطهری، پروانه مافی، سیده‌فاطمه ذوالقدر، ناهید تاج‌الدین، سیده‌حمیده زرآبادی، پروانه سلحشوری، احمد مازنی، هاجر چنارانی، علیرضا رحیمی، فاطمه سعیدی، طیبه‌سیاوشی و شاه‌عنایتی، محمود صادقی و ... رسیده، است. 

سیدعلی خمینی امام جمعه می‌شود؟ «سیدعلی خمینی» علی‌رغم سن پایین، خیلی زود توانسته پله‌ها‌ی ترقی را در نوردد؛ پله‌ها‌یی که آخرینش رسیدن به جایگاه سخنرانی‌ها‌ی پیش از خطبه‌ها‌ی نمازجمعه آن هم در شهری مثل قم بوده است! سید علی خمینی در جمعه‌ای که گذشت سخنران پیش از خطبه‌ها‌ی نمازجمعه قم بود. گویا شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، به سید علی خمینی اعتماد دارد و از همین روی او را به عنوان یک سخنران در نمازجمعه انتخاب کرده است. این شورا که معمولا سخنرانان پیش از خطبه‌ها‌ی نمازجمعه را براساس مناسبت‌ها‌ برمی‌گزیند، با انتخاب سیدعلی خمینی در نخستین نمازجمعه بعد از عاشورا آن هم در شهر قم نشان داد که حساب ویژه‌ای روی «یادگار (یا به زعم برخی یادگار واقعی!) امام» باز کرده است و او را در حد یک سخنران قوی مذهبی سیاسی که کمتر حرف‌ها‌ی بودار و دردسرساز می‌زند، پذیرفته. حضور سید علی خمینی در این نقش معناهای دیگری هم می‌تواند داشته باشد؛ معناهایی مثل اینکه حساب او را از سیدحسن خمینی جدا کرده‌اند و ... . چه بخواهیم، چه نه، او مورد توجه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه است؛ شورایی که بی تردید، بی‌دلیل به کسی چراغ سبز نشان نمی‌دهد و این یعنی یک شانس دیگر! یک شانس مثل آنکه سیدعلی خمینی ممکن است در آینده نه چندان دور، حتی به عنوان یکی از خطیبان جمعه یکی از شهرها و شهرستان‌ها‌ انتخاب شود و چه بسا او به جرگه کسانی بپیوندد که امام جمعه موقت خوانده می‌شوند. روزنامه آفتاب یزد این خبر را منتشر کرد. 

نظر فیروزآبادی درباره هاشمی سرلشگر فیروزآبادی در گفت‌وگو با فارس درباره اقای هاشمی گفت: راجع به آقای هاشمی جمله آخری را عرض می‌کنم و آن اینکه بعد از وفات امام(ره) آقای هاشمی مسیری را طی کردند، آقای هاشمی زمانی رئیس جمهور بود و پس از آن نیز به عنوان یک عالم دینی و سیاست‌مدارِ معتقد به انقلاب اسلامی یک بینش و تشخیصی داشت. دین می‌گوید که در حکومت اسلامی و حکومت ولایی هرچه که حاکم اسلامی حکم کرد همان باید در جامعه جاری شود و حتی اگر مجتهدین دیگری هستند نمی‌توانند خلاف این حکم، عمل کنند، اما اشکال آقای هاشمی این است که به تشخیص خودش عمل می‌کند. آقای هاشمی به ولایتِ ولایت فقیه اعتقاد دارد، به شخص حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای عزیز هم اعتقاد دارد یعنی معتقد است که بهتر از آیت‌الله خامنه‌ای کسی برای رهبری نیست. معتقد است که حضرت آقای خامنه‌ای، ولی فقیه است، معتقد است که امام(ره) حکومت اسلامی را بر مبنای ولایت فقیه بنا گذاشته و قبول دارد، امّا آقای هاشمی در اداره جامعه آنچه را که باید بر اساس حکم ولایت فقیه عمل شود، براساس نظر خود نظر می‌دهد. 

ادعای اصرار روحانی بر برگزاری کنسرت‌ها در مشهد سید محمد حسینی، وزیر ارشاد دولت محمود احمدی‌نژاد، در خصوص موضع دولت نسبت به برگزاری کنسرت در دو شهر قم و مشهد گفت: بعید است آقای رئیس جمهور با وجود مراجع وعلما در قم اصراری به برگزاری کنسرت در این شهر داشته باشد اگر چه در مورد مشهد اصرار بر ادامه برگزاری کنسرت‌ها دارند. وی خاطر نشان کرد: اما درمورد قم با توجه به اینکه دولت اهتمام ویژه ای دارد تا مراجع را راضی نگه دارد و مرتب وزرا واعضای دولت به دیدار مراجع می روند و گزارش می دهند بعید این خطر پذیری را داشته باشند و بخواهند خواستار برگزاری کنسرت درقم بشوند و خلاف نظر مراجع کاری را انجام دهند. وی در خصوص چگونگی برگزاری کنسرت در شهرهای مشهد و قم در دوران صدارت خویش در وزارت ارشاد بیان داشت: در آن دوران برنامه خوانندگی بدون موسیقی در مشهد برگزار بود که معمولاَ اشعاری در مدح اهل بیت (ع) سروده می شد و علما هم حضورداشتند.میزان این خبر را منتشر کرد. 

پیشنهاد انحلال وزارت ارشاد الیاس حضرتی، با اشاره به موضوع استعفای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پیشنهادی خواستار انحلال این وزارتخانه شد و گفت: درحالی که تنها ۱۶% از بودجه فرهنگی کشور در اختیار وزارت ارشاد است، بزرگان و علما و زعما رسیدگی به تمامی مسائل، مصائب و مشکلات مربوط به فرهنگ و هنر را از این وزارتخانه طلب می‌کنند. پیشنهاد ما این است که این ۱۶% از بودجه کل نیز در اختیار دیگر نهاد‌ها و ارگان‌هایی که بودجه‌هایی به‌مراتب بیشتر از وزارت ارشاد دریافت می‌کنند، واگذار شود و مسئولیت امور نیز با خودشان باشد.ایلنا این خبر را منتشر کرد. 

چه کسی اجازه نداد طبقه هفتم پاساژ علاءالدین تخریب شود؟ عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران گفت: حکم نهایی پاساژ علاءالدین از سوی دادستانی صادر شده اما فرمانداری تهران تاکنون مانع از اجرای این حکم شده است. ابوالفضل قناعتی گفت: پس از کش وقوس های زیاد پیرامون موضوع تخریب اضافه بنای پاساژ علاءالدین از سوی دادستانی حکم قطعی در رابطه با تخریب این اضافه بنا از سوی شهرداری صادر شد. وی افزود: در رابطه با این قضیه علاوه بر شهرداری نیروی انتظامی نیز آمادگی خود را جهت همکاری با شهرداری برای اجرای حکم را اعلام کرده است. عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ممانعت فرمانداری از اجرای حکم تخریب اضافه بنای پاساژ علاءالدین اظهار کرد: روزی که قرار بود حکم تخریب توسط پیمانکار شهرداری در پاساژ علاءالدین اجرایی شود با ممانعت معاون فرماندار تهران جهت تخریب مواجه شدیم.میزان این خبر را منتشر کرد.  شکنجه زنان زندانی شده در مراسم عاشورا، توسط ارتش نیجریه طبق اخبار موثق رسیده از زندان های نیجریه، ارتش این کشور با جمع آوری چادر ها و مقنعه های زنان دستگیر شده، اقدام به شکستن دست ها و پاهای آنان میکند در حدی که امکان ایستادن و راه رفتن از این زنان عاشورایی صلب شده است، ارتش از آنان خواسته برگه هایی را امضا کنند که القا کننده عضویت آنان در بوکو حرام است و چون با مقاومت این بانوان عاشورایی مواجه میشود با شدید ترین شکل آنان را مورد شکنجه خود قرار داده است. همچنین ارتش با گرفتن فرزندان از مادران و عدم اجازه ملاقات مادران و خردسالانشان که بعضا نوزادان شیرخواره هم در میانشان هست، شدت عمل وحشیانه ای را رقم میزند . مهر این خبر را منتشر کرد. 

واکنش سردار جزایری به اظهارات اخیر جان کری معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: عقده‌گشایی وزیر خارجه آمریکا در مورد توان دفاعی جمهوری اسلامی، مشکل کاخ سفید را حل نمی کند. در ایران هیچکس به آمریکا اجازه نمی‌دهد بدعهدی هایش را با مسائل دفاعی و منافع مقاومت گره بزند. فارس این خبر را منتشر کرد. 

احمدی‌نژاد قسم خورده بود قالیباف را از هستی ساقط می‌کند سلیمی‌نمین گفت: احمدی‌نژاد هم قسم خورده بود، قالیباف را از هستی ساقط می‌کند، نتوانست یک مورد تخلف از او بگیرد. انگیزه رشد سیاسی لازمه ورود به عرصه انتخابات است. این که آقای قالیباف این انگیزه را دارد نه تنها نمی‌توان اشکالی به آن وارد دانست، بلکه خوب است که یکی از مدیران توانا که در عرصه‌های مختلف خوش درخشیده است، به فکر این باشد که روزی رییس دولت شود. قالیباف هم در نیروی انتظامی هم در شهرداری کارنامه‌ای توام با تحول را از خود به یادگار گذاشته و طبیعی است که نگاهی جدی به رییس‌جموری شدن داشته باشد. خوشبختانه همه آنهایی که اصلاح‌طلب یا طرفدار احمدی‌نژادند دنبال افشاگری علیه قالیباف هستند. هیچکدام تا این دقیقه که در حال گفت‌وگو هستیم، نتوانسته‌اند مصادیقی از تخلف قالیباف را برای مردم معرفی کنند که اگر چیزی بود، حتما آن را در بوق و کرنا می‌کردند. نسیم بیداری این خبر را منتشر کرد. 

ترامپ خواستار آزمایش دوپینگ از رقیب خود شد دونالدترامپ ضمن مطرح کردن این ادعا که «هیلاری کلینتون» دوپینگ می‌کند، تأکید کرد که قبل از برگزاری آخرین مناظره انتخاباتی باید از او و کلینتون آزمایش دوپینگ گرفته شود نامزد جمهوریخواه در استدلال این گفته های خود به قوای جسمانی کلینتون که بارها مورد تمسخر قرار داده بود، اشاره کرد و گفت که هیلاری در دومین مناظره انتخاباتی بسیار سرحال بود اما آخر مناظره به زور خودش را به خودرویش رساند. فارس این خبر را منتشر کرد. 

۳۰ عضو فراکسیون امید کاندیدای عضویت در شورای سیاست‌گذاری تابش نایب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت : موضوع عضویت فراکسیون امید در شورای عالی انتخاباتی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در مجمع عمومی فراکسیون امید بررسی خواهد شد. اگر اصل این موضوع به تأیید مجمع عمومی رسید نسبت به انتخاب سه عضو فراکسیون در این شورا در جلسه مجمع عمومی اقدام خواهد شد. تاکنون 30 نفر از اعضای فراکسیون امید کاندیدای عضویت در شورای عالی انتخاباتی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان هستند. ایسنا این خبر را منتشر کرد. 

پاسخ جنتی به شایعه رفتنش از وزارت ارشاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره رفتن و نرفتنش از وزارت ارشاد گفت: چند روز صبر کنید تا نتیجه مشخص شود.وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ۲۵ مهرماه با حضور در ستاد برگزاری انتخابات هیأت نظارت بر مطبوعات درباره شایعاتی که این روزها درباره رفتنش از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح است، اظهار کرد: چند روز صبر کنید تا نتیجه مشخص شود.علی جنتی که در پاسخ به ایسنا صحبت می‌کرد، ادامه داد: چند روز دیگر نتیجه مشخص می‌شود و من درباره این موضوع صحبت نمی‌کنم. 

برنامه اصولگراها برای انتخابات چیست؟ آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به سازوکار ائتلاف اصولگرایان تصریح کرد: برنامه ما اتحاد و همدلی همه نیروها و جریان‌های انقلابی است و ما برای رسیدن به این امر موظفیم اختلافات را کنار بگذاریم و بر روی مبانی و اصول وحدت کنیم. 

بدهی۹۱هزارمیلیاردی بانک‌هابه بانک‌مرکزی بانک مرکزی در جدیدترین آمارهای اقتصادی در بخش‌های پولی و بانکی، تراز پرداخت‌ها، مالی و بودجه و بازار سرمایه را منتشر کرد که بر اساس جداول منتشر شده در بخش «خلاصه دارایی‌ها و بدهی‌های سیستم بانکی»، مجموع دارایی خارجی بانک مرکزی در ۵ ماه اخیر کاهش داشته است. جدیدترین آمارهای اقتصادی در بخش پولی و بانکی، از افزایش ۱۲.۲ درصدی بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی طی یکسال اخیر و ۹.۸ درصدی حجم این بدهی‌ها نسبت به ۵ ماه گذشته حکایت دارد. بررسی جداول خلاصه دارایی‌ها و بدهی‌های سیستم بانکی همچنین حاکی از آن است که بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی ۹۱ هزار و ۸۴۰ میلیارد تومان است که در یک سال منتهی به مردادماه سال جاری ۱۲.۲ درصد و پنج ماهه اول امسال ۹.۸ درصد افزایش را تجربه کرده است. 

وام ۸۰میلیاردی برای آقایان خاص تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان منجر شد تا تحقیق‌وتفحص از این صندوق در صحن علنی مجلس مصوب شود، طبق گفته‌های جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بانک سرمایه وام ۸۰میلیارد تومانی با سود ۱.۵درصد به یک فرد ارائه کرده است اما به یک فرهنگی ۲میلیون تومان هم وام نمی‌دهند.تسنیم این خبر را منتشر کرده است. 

انتقاد صریح از شورای نگهبان و آیت‌الله یزدی از تریبون مجلس محمود صادقی در نطق اضطراری خود در جلسه علنی امروز مجلس، به چند بند از سیاست های ابلاغی اشاره و نکاتی را درباره آنها بیان کرد. یکی از بندها،‌ بند پانزدهم بود. صادقی گفت: در قوانین انتخاباتی از جمله در قانون انتخابات ریاست جمهوری به این موضوع توجه خوبی شده است. از جمله در ماده 93 قانون انتخابات می گوید در اجرای صحیح اصل 99 قانون اساسی و حفظ بی طرفی کامل، ناظرین شورای نگهبان موظف هستند در طول مسئولیت خود، بی طرفی کامل را حفظ نمایند و ابراز جانبداری از یک کاندیداها به هر طریقی از سوی ناظرین جرم محسوب می شود. در تبصره ذیل این ماده می گوید مجازات تخلف از ماده فوق، انفصال شش ماه تا یک سال از خدمات دولتی یا شش ماه تا یک سال زندان خواهد بود.وی ادامه داد: اما متاسفانه در برخی از انتخابات ها به ویژه در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری شاهد نقض آشکار بی طرفی از سوی برخی از اعضای شورای نگهبان بودیم. یکی از اعضای شورای نگهبان در کنار یکی از نامزدهای انتخاباتی به مصلی تهران می رود و حتی به جای او سخنرانی می کند.صادقی اظهار کرد:‌ یکی دیگر از ناظرین و در واقع از فقهای شورای نگهبان به عنوان دبیر جامعه مدرسین بیانیه رسمی می دهد و از یکی از کاندیداها حمایت صریح می کند. این ها از عوارض بروز فتنه است. اینها از عوامل اصلی غبارآلود شدن فضاست. با چنین اقداماتی بود که معترضین به انتخابات قانع نمی شدند. نمی توان با حذف و حصر، زندان و تبعید و برخوردهای خشونت آمیز معترضین را قانع کرد. بایستی جامعه را با اصلاح رویه ها و رفتارها اقناع کرد.هنوز از آن دوره جامعه ما اقناع نشده است و باید در جهت اجرای سیاست های ابلاغی به آن جریانات هم رسیدگی شود. خبرآنلاین این خبر را منتشر کرده است.

۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن