تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که خدا را، آنگونه که سزاوار اوست، بندگى کند، خداوند بیش از آرزوها و کفایتش ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799459691




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چطور به کودکان شستن دست را آموزش دهیم؟


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: چطور به کودکان شستن دست را آموزش دهیم؟
بهتر است مادران دست‌های نوزاد‌شان را هم در این مواقع بشورند یا اگر فرزندشان به سنی رسیده که خود می‌تواند دست‌هایش را بشورد، شستن دست‌ها را در موقعیت‌های مختلف به او آموزش بدهند.


نی نی سایت- خیلی از شما و کودکان‌تان در طول روز بار‌ها وسایل مختلف را لمس می‌کنید یا اگر با وسایل تقلیه از جمله مترو، اتوبوس و تاکسی رفت و آمد می‌کنید، حتما با خیال راحت با دست‌تان میله‌ها و دستگیره‌ها را می‌گیرید.
 
در صورتی که همین تماس‌های روزانه که بی‌اهمیت به‌نظر می‌رسند ممکن است باعث انتقال بیماری‌های جدی به شما، فرزند‌تان و دیگران شود. به همین دلیل ما به ضرورت شستن دست‌‌ها پرداخته‌ایم.

بسیاری از بیماری‌های ویروسی به دلیل نشستن دست‌ها به شما و دیگران منتقل می‌شوند مخصوصا حالا که رفته رفته به فصل پاییز نزدیک می‌شویم و شاهد انواع سرماخوردگی‌ها و ویروس‌های مختلف خواهیم بود.
 
همچنین شستن دست‌ها برای خانم‌های باردار که در وضعیت خاصی هستند بسیار مهم است چون در صورتی که به بیماری‌های ویروسی مبتلا شوند مجبور می‌شوند روز‌های سختی را تا بهبود بیماری پشت سر بگذارند.

چه موقعی دست‌تان را بشویید؟

خانم‌های باردار و غیر باردار باید قبل از غذا درست کردن، بعد از رفتن به دستشویی، عوض کردن پوشک بچه، جا‌به‌جا کردن کیسه زباله و تماس دست با انواع سطوحی که گرد و خاک دارند یا آلوده هستند باید دست‌شان را بشورند. همچنین آنها باید بعد از حضور در اماکن عمومی و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو، اتوبوس و تاکسی و همچنین بعد از هر بار عطسه و سرفه دستان خود را خوب بشورند.
 
 
بهتر است مادران دست‌های نوزاد‌شان را هم در این مواقع بشورند یا اگر فرزندشان به سنی رسیده که خود می‌تواند دست‌هایش را بشورد، شستن دست‌ها را در موقعیت‌های مختلف به او آموزش بدهند.

بسیاری از بیماری‌های ویروسی خطرناک با رعایت نکردن کوچک‌ترین مسائل بهداشتی مانند همین نشستن دست‌ها اتفاق می‌افتند.

روش درست شستن دست‌ها

باید بدانید که برای شستن دست‌ها تنها استفاده از صابون یا مایع دستشویی کافی نیست و روش درست شستن بسیار مهم است. به همین دلیل برای شروع شستن دست‌ها ابتدا باید آنها را خیس و صابونی کنید سپس کف دست‌ها را به هم بمالید.
 
لای انگشتان را از قسمت پشت دست شسته و سپس ‏انگشتان را از رو‌به‌رو  بشورید. نوک انگشتان‌تان را در هم گره کنید و بعد از شستشوی آنها، شست‌ها را هم جداگانه و و دقیق بشورید. خطوط کف دست‌ها را با نوک انگشتان و دور مچ هر دو دست را خوب بشورید و دست‌ها‌ی‌تان را با یک دستمال تمیز خشک کنید. در نهایت با همان دستمال شیر آب را ببندید و آن را در سطل آشغال بیندازید.


نکاتی که باید در شستن دست‌ها رعایت کنید

1. بنابر یک باور اشتباه بسیاری از مردم تصور می‌کنند اگر از آب گرم برای شستن دست‌های‌شان استفاده کنند، جرم‌های دست‌شان از بین می‌رود. در صورتی که استفاده مداوم از آب گرم برای شستن دست‌ها باعث بالا رفتن حساسیت پوست و آسیب آن می‌شود. بنابر‌‌این برای شستن دست‌های‌تان تنها از آب گرم استفاده نکنید.

2. تحقیقات اخیر نشان داده‌اند که کارکرد صابون‌های آنتی‌باکتریال مانند صابون معمولی و آب است. همچنین صابون‌های آنتی‌باکتریال باعث بروز مشکلات تیروئیدی، حساسیت، اضافه وزن و تضعیف کارکردهای عضلانی بدن می‌شوند. پس بهتر است دور این صابون‌ها را خط قرمز بکشید!

3. برند‌های صابونی را انتخاب کنید که امتحان خود را پس داده‌اند البته اگر به آنها حساسیت نشان ندهید.

4. استفاده از ژل‌های ضد‌عفونی تنها در شرایط اضطراری که آب و صابون در دسترس ندارید مشکلی ندارد.

5. اگر از آن دسته از افرادی هستید که دست‌های‌تان را در یک چشم به هم زدن می‌شورید باید بگوییم که اشتباه می‌کنید. چون بعد از کف کردن دست‌ها تازه مراحل اصلی شستشو شروع می‌شود و شما باید به خوبی تمام سطح و کف دست، لای انگشتان و زیر ناخن‌های‌تان را بشورید.










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن