تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821217185




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز مذاکرات روسیه، آمریکا و کشورهای منطقه در «لوزان»


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: مذاکرات صلح در لوزان سوییس در حالی آغاز شده است که تا پیش از این بسیاری از تحلیلگران امید چندانی به نتیجه دادن این مذاکرات نداشته و خوشبینی ها در مورد به نتیجه رسیدن این نشست در لوزان در راستای دستیابی به راه حلی فوری برای پایان دادن به خشونت ها در سوریه کمرنگ است.


به گزارش «تابناک» از دقایقی قبل مذاکرات روسیه و آمریکا به همراه کشورهای منطقه برای دستیابی به راه حلی برای آتش بس و پایان درگیری ها در سوریه آغاز شده.


از مهمترین محورهای این مذاکرات تلاش برای برقراری مجدد آتش بس در سوریه است و کشورهای حاضر در این مذاکرات تلاش های دیپلماتیک خود را برای پایان دادن به خشونت ها در سوریه که اکنون برای مدت 5 سال است که درگیر جنگ داخلی است، به کار میبندند.


در این مذاکرات علاوه بر جان کری و زیر امور خارجه آمریکا و سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، وزاری خارجه کشورهای ایران، اردن، ترکیه، مصر، قطر، عراق و عربستان سعودی نیز حضور دارند.


گفته میشود که قبل از برگزاری مذاکرات به شکل رسمی محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و سرگی لاوروف با یکدیگر در مورد مسائل پیش رو در مذاکرات، دیدار و گفتگو داشته اند. 


همچنین محمد جواد ظریف دقایقی پیش با ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق دیدار و گفتگو کرد. طرفین در این ملاقات در خصوص نشست بین المللی سوریه تبادل نظر و رایزنی کردند.


حضور ظریف در این مذاکرات در حالی است که در ابتدا ایران رغبت چندانی برای حضور در مذاکرات نداشت اما اصرار مسکو و حضور کشورهای عراق و مصر در این مذاکرات که منجر به برقراری توازن قوا در مذاکرات شد، در نهایت ظریف را عازم سوییس کرد. این اجلاس برای اولین بار برای بررسی کل بحرانهای منطقه (با تمرکز بر سوریه و یمن و داعش) برگزار میشود و متمرکز بر یک بحران خاص نیست.




۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن