تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):حد توکل چیست؟ حضرت فرمودند: اینکه با وجود خدا از هیچ کس نترسی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798575222




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترامپ برای تحقق اولویت‌هایش چاره‌ای جز مهار عربستان سعودی ندارد/ انتخابات آمریکا بر سیاست داخلی و خارجی کشورهای منطقه تاثیرگذار است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: ترامپ برای تحقق اولویت‌هایش چاره‌ای جز مهار عربستان سعودی ندارد/ انتخابات آمریکا بر سیاست داخلی و خارجی کشورهای منطقه تاثیرگذار است
معاون بین‌الملل حزب موتلفه درباره نامزدهای انتخاباتی آمریکا و تاثیر جریان پیروز در انتخابات ریاست جمهوری این کشور بر سیاست داخلی و خارجی کشورها توضیحاتی ارائه داد.



ترامپ برای تحقق اولویت‌هایش چاره‌ای جز مهار عربستان سعودی ندارد/ تعهد دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان به حفظ امنیت اسرائیل
مهدی صولی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون نگرش دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا به سیاست خارجی، اظهار داشت: شناخت وجوه تمایز میان نگرش‌ها و روش‌های این دو حزب در مواجه با چگونگی اِعمال سیاست خارجی آمریکا موجب خواهد شد تا بتوان چشم‌انداز معقول آینده‌نگرانه‌ای از سیاست‌های آتی آمریکا در صورت پیروزی نامزد هر یک از دو حزب ترسیم کرد.


معاون بین‌الملل حزب موتلفه ادامه داد: بازتاب ماهیت لیبرال دموکرات‌ها در سیاست داخلی آمریکا، چهره‌ای برخوردار از نسبی‌گرایی اخلاقی، حمایت از اجرای برنامه‌های اجتماعی ویژه طبقه فقیر و متوسط و تاکیدِ معطوف بر امنیت داخلی، کنترل اسلحه و همچنین حفظ محیط زیست را ترسیم کرده و در سیاست خارجی، به ظاهر گرایش کمتری بـرای مداخلـه نظامی در دیگر کشورها را نشان می‌دهد. 


وی با اشاره به اینکه نگرش انتقادی متقابل احزاب دموکرات‌ و جمهوری‌خواه نسبت به سیاست خارجی یکدیگر، همواره در سالیان اخیر گسترش یافته است، تصریح کرد: از یکسو دموکرات‌ها خود را حامی دیپلماسی فعال و اعمال قدرت با اجماع و رضایت بین‌المللی نشان می‌دهند و آشکارا از مواضع سیاست خارجی جمهوری‌خواهان در دوره‌های قبلی انتقاد کرده و بر این باورند که سیاست خارجی جمهوری‌خواهان موجب ارائه چهره‌ای نامناسب از آمریکا شده است.


صولی افزود: آنان افزایش مقاومت در برابر سیاست‌های آمریکایی حاصل از نگرش جمهوری‌خواهان به سیاست خارجی ایالات متحده را از مهم‌ترین علل گسترش تروریسم در جهان ارزیابی می‌کنند، در مقابل جمهوری‌خواهان، سیاست‌های حزب دموکرات در دوره اخیر را موجب فاصله گرفتن آمریکا از ایفای نقش رهبری ایالات متحده در روند جهانی توصیف می‌کنند. 


معاون بین‌الملل حزب موتلفه بیان داشت: در برابر آرمان‌گرایی لیبرالیستی دموکرات‌ها، سنت‌گرایی حزب جمهوری‌خواه نمایی از فردگرایی و مطلق‌گرایی اخلاقی، حفظ ارزش‌های سنتی، حمایت از اقتصاد بخش خصوصی در سیاست داخلی و تاکید بر امنیت در عرصه خارجی را شکل داده است که در صورت پیروزی این حزب در انتخابات، سیاست خارجی آمریکا را به سوی واقع‌گرایی و محافظه‌کاری بیشتر سوق خواهد داد. 


صولی با تاکید بر اینکه خاورمیانه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های سیاست خارجی هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه را تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: در این میان موضوع ایران و رژیم صهیونیستی در کنار مسئله تروریسم، داعش و سوریه به همراه شکل‌گیری سطح جدیدی از رقابت میان روسیه و آمریکا در این منطقه حیاتی، در زمره مهم‌ترین دغدغه‌های مشترک  هر دو حزب محسوب می‌شود.


وی با بیان اینکه بدیهی است هر دو حزب آمریکا متعهد به حفظ رژیم صهیونیستی در برابر دشمنان بالقوه آن هستند، ادامه داد: با پذیرش این متغیر، نحوه سنجش سیاست‌های آتی دو حزب در قبال کشورمان به راحتی قابل ارزیابی خواهد بود. 


صولی پیرامون تاثیر انتخابات آمریکا بر سیاست داخلی ما به ویژه در موضوع برجام، گفت: سند "سیاست اعلام‌شده حزب جمهوری‌خواه 2016" و نیز "سند راهبردی سیاست‌گذاری حزب دموکرات" در موضوع "برجام" دارای تفاوت هستند، اما بر اساس این سند، هر دو حزب آمریکایی خود را متعهد به حفظ امنیت اسرائیل می‌دانند. 


معاون بین‌الملل حزب موتلفه با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد در صورت پیروزی نامزد حزب دموکرات، وی موضعی جدی برای جبران اشتباهات فاحش گذشته آمریکا در قبال ایران نخواهد داشت، گفت: بر خلاف فضای تبلیغاتی رایج، در برخی حوزه‌ها همچون موضوع رژیم اشغالگر قدس، سوریه، تعارض با سعودی‌ها و یا مسئله حقوق بشر و برجام، برخی اختلافات بیش از گذشته تشدید خواهد شد.  


وی اظهار داشت: موفقیت نامزد جمهوری‌خواه به دلیل تشدید رقابت‌های بین‌المللی میان اتحادیه اروپایی، چین و مهم‌تر از همه رقابت‌های روزافزون روسیه با آمریکا و به خصوص جنگ‌های نیابتی میان آمریکا و روسیه در منطقه غرب آسیا، وضعیت متفاوتی میان فرصت و تهدید را فراروی جمهوری اسلامی قرار خواهد داد، چرا که سیاست خارجی منعطف، فعال و همچنین نقش‌آفرینی‌های گسترده منطقه‌ای کشورمان در سال‌های اخیر موجب شده است تا در سیاست‌های اعلامی قدرت‌های جهانی نسبت به جمهوری اسلامی ایران تغییر ایجاد شود.


صولی با بیان اینکه صرف ابراز مواضع احزاب و نامزدهای انتخاباتی آمریکا نمی‌تواند ترسیم کننده وضعیت قطعی میان ایران و آمریکا باشد، تصریح کرد: مسئله اول ترامپ در خاورمیانه مبارزه با تروریسم، حفظ ثبات و تقویت تغییرات دموکراتیک است و این به معنای اجرای بسته‌ای از سیاست‌های متناقض و دشوار است.


معاون بین‌الملل حزب موتلفه افزود: ترامپ برای تحقق این اولویت‌ها چاره‌ای جز مهار عربستان سعودی به عنوان بزرگ‌ترین برهم زننده ثبات و گسترش تروریسم در منطقه خاورمیانه ندارد، حال با توجه به همگرایی آشکار رژیم صهیونیستی و سعودی‌ها، میان این دو رژیم تروریسم پرور، باید دید که جمهوری‌خواهان کدام را برمی‌گزینند.


وی با تاکید بر اینکه هر انتخابی در این میان موجب تقویت بیش از پیش جمهوری اسلامی ایران خواهد شد، اظهار داشت: بدون تردید با توجه به قوت و ساخت درونی مستحکم نظام اسلامی، انتخابات آمریکا هیچ تاثیری بر سیاست داخلی و خارجی جمهوری اسلامی ایران نخواهد داشت، اما به طور حتم بر سیاست داخلی و خارجی دیگر کشورهای منطقه تاثیر گذار خواهد بود.


صولی خاطر نشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی، راهبرد حکیمانه" نه شرقی، نه غربی" سال‌هاست که موجب شده است تا موضوع جمهوری اسلامی ایران، در کانون رقابت‌های انتخاباتی بسیاری از کشورهای برجسته جهان قرار گیرد؛ موضوعی که نه می‌توان آن را نادیده گرفت و نه می‌توان به راحتی از آن عبور کرد. 





۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن