تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798566168




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرایند رسیدگی 10تا 15 روزه پرونده‌ها در شورای حل اختلاف/ ماهانه بیش از 3 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف بررسی می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: فرایند رسیدگی 10تا 15 روزه پرونده‌ها در شورای حل اختلاف/ ماهانه بیش از 3 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف بررسی می‌شود
رئیس شوراهای حل اختلاف استان تهران گفت: ماهانه حدود 3 هزار و 500 پرونده در این مراکز تشکیل می‌شود که رسیدگی به این حجم از پرونده‌ها کار بزرگی است.



فرایند رسیدگی 10تا 15 روزه پرونده‌ها در شورای حل اختلاف/ ماهانه بیش از 3 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف بررسی می‌شود
عباسعلی دریانی رئیس شوراهای حل اختلاف استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ساماندهی پرونده‌های شورای حل اختلاف و طولانی بودن زمان ارسال به شهرستان‌ها، اظهار داشت: شورای حل اختلاف بر اسلوب سهل ممتنع استوار است و آیین دادرسی خاص خود را دارد و قرار نیست که همانند دادگستری باشد چرا که در این صورت ما دیگر نیازی به وجود شوراهای حل اختلاف نداشتیم.


وی افزود: زمانی که شوراهای حل اختلاف راه اندازی و ابداع شد، بحث اصلی فرهنگسازی در راستای ایجاد صلح و سازش بین طرفین پرونده‌ها بود.


رئیس شوراهای حل اختلاف استان تهران گفت: هدف از ایجاد شوراهای حل اختلاف هدایت مردم به سوی ایجاد صلح و سازش با یکدیگر، کوتاه کردن فرایند دادرسی، رسیدگی فوری و خارج از نوبت پرونده ها و اطاله دادرسی است.


دریانی در ادامه تصریح کرد: هر نوع رسیدگی به پرونده‌ها مشکلات خاص خود را دارد و بر اساس قانون جدیدی که برای شوراهای حل اختلاف ابلاغ شده و چندین ماه است که اجرا می‌شود، رسیدگی به پرونده‌ها مطابق قانون آیین دادرسی مدنی برای تمام قضات الزامی تلقی شده است.


وی افزود: این به این معناست که اگر کسی دادخواستی را به شورای حل اختلاف داده است طی زمان 10 تا 15 روزه که تعیین وقت شده باید حتما ابلاغ شود.


رئیس شوراهای حل اختلاف استان تهران گفت: در این مدت ابلاغ‌ها از طریق پست انجام و به نقاط مورد نظر ارسال می‌شوند و بعد از آن باید ترتیبات رسیدگی را طی کنند.


دریانی در ادامه تصریح کرد: این طور نیست که برگه‌ای به دست اعضا داده شود و رأی صادر شود بلکه باید ترتیبات قضایی رعایت شود و طرفین پرونده در جلساتی که برگزار می‌شود به سازش دعوت شوند و پرونده در این صورت تمام می‌شود ولی اگر دو طرف با یکدیگر سازش نکنند، پرونده در 2 محور داخل و خارج از شورا بررسی خواهد شد.


وی افزود: اگر رسیدگی به پرونده ها به خارج از شورا مربوط باشد مبنای خاص خود را دارد و باید به محکمه برود ولی اگر مربوط به داخل شوراها باشد اجرای احکام شوراها آن را اجرا می‌کنند.


رئیس شوراهای حل اختلاف استان تهران گفت: رسیدگی به پرونده ها در داخل دارای یک ساختار قضایی کامل با یک جایگاه NGO مانندی است که افراد داوطلب آموزش می‌بینند و در جایگاه قضایی به پرونده‌ها رسیدگی می‌کنند و در نهایت فصل الختام و رأی با قاضی پرونده است.


دریانی در ادامه با اشاره به اینکه فرایند رسیدگی به پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف کوتاه است و برخی از مراجعان درخواست 2 تا 3 ماه وقت برای رسیدگی به پرونده شان را دارند، تصریح کرد: بعد از ارایه دادخواست از سوی مراجعان در شوراهای حل اختلاف، ترتیبات قضایی رعایت می‌شود و  ممکن است دلایل و مستنداتی اقامه و تبادل شود که همه این مراحل طی چند جلسه به طول بیانجامد.


وی افزود: با این تفاسیر مدت زمان  رسیدگی به پرونده‌ها در شوارهای حل اختلاف بین 10 تا 15 روز تعیین شده است که در برخی موارد یک یا هر دو طرف پرونده از شورای حل اختلاف برای رسیدگی به پرونده خود 2 تا 3 ماه وقت اضافه می‌خواهند.


رئیس شوراهای حل اختلاف استان تهران گفت: فرایند رسیدگی به پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف کوتاه است و تلاش داریم تا پرونده‌ها با رعایت ترتیبات قضایی بررسی شوند و با سازش طرفین خاتمه یابند.


دریانی با اشاره به اینکه روزانه بین 400 تا 800 نفر به مراکز شورای حل اختلاف مراجعه می‌کنند، تصریح کرد: ماهانه حدود 3 هزار و 500 پرونده در این مراکز تشکیل می‌شود که رسیدگی به این حجم از پرونده‌ها کار بزرگی است و انتظار می‌رود تا خدمات به نحو احسنت به شهروندان ارایه شود.







۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن