تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821063121




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تأکید پوتین بر آغاز روند حل و فصل مساله سوریه


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه خواستار آغاز فوری روند حل و فصل سیاسی بحران سوریه و تلاش بازیگران بین المللی برای این منظور شد.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری روسیه روز دوشنبه گفت که باید هر چه سریعتر روند حل و فصل مسالمت آمیز مسائل سوریه آغاز شود.
 

رسانه های روسی از جمله خبرگزاری ایتارتاس، اظهارات ولادیمیر پوتین در جمع خبرنگاران را که در پایان دیدارش با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در حاشیه کنگره جهانی انرژی در استانبول انجام گرفت، بطور گسترده بازتاب دادند.
 

پوتین با اشاره به مذاکره خود با همتای ترک در باره مساله سوریه گفت: معتقدیم که هر چه سریعتر باید روند حل و فصل سیاسی مساله سوریه اغاز شود. هر کس که خواهان صلح در سوریه است باید از این پیشنهاد حمایت کند.
 

وی با بیان این که روسیه و ترکیه خواهان پایان دادن فوری به خشونت و خونریزی در سوریه هستند، اظهار کرد: در مذاکرات امروز با رئیس جمهوری ترکیه، زمان زیادی را برای گفت و گو در باره مساله سوریه اختصاص دادیم.
 

پوتین خواستار برقراری کمک های انسانی به حلب و تلاش برای جلوگیری از حملات به این کاروان ها شد.
 

وی ادامه داد: با ترکیه در این مورد مواضع مشترک داریم و معتقدیم که باید تمام تلاش های ممکن برای ارسال کمک های انسانی به حلب بکار گرفته شود. مساله این است که امنیت این کاروان ها تامین شود.
 

کاروان کمک های انسانی سازمان ملل سه هفته پیش در حومه حلب مورد حمله قرار گرفت که بر اثر آن 19 کامیون از 31 کاروان منهدم شده و بیش از 20 نفر کشته شدند. پس از این حادثه سازمان ملل ارسال کمک های انسانی به حلب را متوقف کرد.
 

رئیس جمهوری روسیه گفت: شرکای امریکایی پیشنهاد کرده بودند که برای تامین امنیت کاروان های کمک های انسانی به حلب و جلوگیری از حملات به این کاروان ها، طرف های مناقشه شامل واحدهای ارتش سوریه و گروه های معارض مسلح از جاده کاستلو منتهی به این شهر فاصله بگیرند.
 

وی ادامه داد: شرکای امریکایی از اجرای این پیشنهاد خودداری می کنند. نمی توانند این کار را انجام دهند یا این که به دلایلی نمی خواهند این اقدام صورت گیرد.
پوتین گفت: امیدوارم این مساله یکی از موضوعات مورد بحث در مذاکرات روز شنبه آینده در سوییس باشد.
 

رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد: با رئیس جمهوری ترکیه توافق کردیم که تمام اقدامات لازم برای حمایت از پیشنهاد استفان دمیستورا نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در سوریه برای خروج گروه های مسلح از حلب که تمایلی برای تسلیم ندارند انجام دهیم تا خونریزی ها در این شهر پایان یابد.
 

روسیه در ماه های اخیر بارها از آمریکا برای تعلل و خودداری از جدا کردن معارضان سوری میانه رو از گروههای تروریستی ضدسوری انتقاد کرده است.
 

آمریکا براساس توافق ژنو با روسیه متعهد به جدا کردن گروههای مسلح موسوم به معارضان تحت الحمایه واشنگتن از تروریست ها به ویژه جبهه النصره، مبارزه مشترک با گروههای تروریستی، همکاری در کمک رسانی به ساکنان حلب و تسهیل در روند مذاکرات حل سیاسی بحران سوریه شده، ولی تاکنون اقدامی انجام نداده است.
 

رئیس جمهوری روسیه پیشتر نیز گفته بود: آمریکا با مشکلاتی (در سوریه) برخورد کرده است و بخش اصلی آن هم مربوط به این موضوع می شود که نمی تواند معارضان سوری را از عناصر تروریستی و نیمه تبهکار جدا کند.
 



۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن