تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نجات و رستگارى در سه چيز است: پايبندى به حق، دورى از باطل و سوار شدن بر مركب جدّيت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813057866




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علت کاهش ۳۰ هزار تومانی سکه


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
علت کاهش ۳۰ هزار تومانی سکه
علت کاهش ۳۰ هزار تومانی سکه رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر و سنگ های قیمتی، با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی تقاضا در دهه اول ماه محرم، تصریح کرد: تنها عاملی که می تواند ایران را در دنیا ماندگار کند، رسیدن به کشوری صنعتی و بهره گرفتن از نیروی انسانی و پیوند تولید و صنعت با نیروی انسانی به عنوان منابع تمام نشدنی است.


به گزارش فرهنگ نیوز، عباداله محمد ولی، در گفتگویی در تشریح دلایل کاهش ۳۰ هزار تومانی نرخ سکه در بازار،گفت: در ۲۰ روز گذشته هر اونس طلای جهانی ۱۳۴۰ دلار و هر سکه تمام بهار آزادی یک میلیون و ۱۲۰ هزار تومان بوده است.
 
رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر و سنگ های قیمتی، تصریح کرد: امروز هر اونس طلای جهانی حدود ۸۰ دلار کاهش یافته و به ۱۲۵۷ دلار رسیده است و براساس کاهش اونس جهانی طلا هر سکه تمام بهار آزادی هم ۴۰ هزار تومان کاهش یافته و به یک میلیون و ۸۳ هزار تومان رسیده است.
 
محمد ولی، افزود: در داخل کشور نرخ سکه و طلا براساس ارزش گذاری قیمت دلار در بازار آزاد مشخص می شود و تعادل بین عرضه و تقاضا و قیمت دلار در بازار آزاد باعث نوسان قیمت سکه و طلا خواهد شد.
 
وی،با بیان اینکه روند قیمت سکه و طلا را با توجه به اعلام شاخص های اقتصادی برخی از کشورها نزولی در کوتاه مدت ارزیابی می کردیم، ادامه داد: اعلام شاخص های اقتصادی منفی برخی از کشورها باعث تشدید کاهش قیمت اونس جهانی طلا شد، همچنین گمانه زنی ها در خصوص بازارهای جهانی کاهش چشمگیر سکه و طلا در بازار را به همراه داشت. 
 
اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر و سنگ های قیمتی، تصریح کرد: تقاضا برای مصرف سکه و طلا ۵۰ درصد در بازار ایران به دلیل ایام ماه محرم و تعطیلی تمام بازارهای کشور کاهش پیدا کرده است.
 
محمد ولی، اظهار داشت: به طورکلی کاهش حجم تقاضا و افزایش حجم عرضه در بازارهای جهانی و اعلام شاخص های اقتصادی منفی کشورهای آمریکا، انگلیس و ژاپن باعث کاهش قیمت طلا در بورس های جهانی شد و همچنین در کشور ما هم به دلیل ایام ماه محرم و تعطیلی تمام بازارهای کشور به صورت سراسری طی مدت ۱۰ روز باعث کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا شده است که از شنبه آینده با بازگشایی بازارها شاهد رونق بازار سکه و طلا خواهیم بود.
 
محمد ولی،افزود: قیمت سکه و طلا در بازار داخل تابع قیمت های جهانی است، اما کنترل نرخ دلار در بازار هم ابزاری برای کنترل نرخ سکه و طلا است که در این زمینه بانک مرکزی و تیم اقتصادی دولت با منطق و استدلال بازار را مدیریت می کنند.
 
رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر و سنگ های قیمتی، در پاسخ به این سوال که افزایش قیمت جهانی نفت در راستای اجرای طرح فریزنفتی و افزایش درآمدهای نفتی ایران با تولید بیشتر در پسابرجام چه تاثیری بر قیمت سکه و طلا در بازارهای جهانی و داخلی خواهد گذاشت؟ تصریح کرد: به طورحتم افزایش تولید نفت در پسابرجام باعث تقویت بیشتر درآمدهای نفتی دولت خواهد شد،اما آیا افزایش قیمت نفت می تواند نقشی در وضعیت بازار سکه و طلای کشور داشته باشد؟ در جواب باید گفت با توجه به اینکه قیمت سکه و طلا در بازار داخل تابع قیمت های جهانی است، بنابراین افزایش قیمت نفت فقط باعث افزایش درآمدهای دولت می شود.
 
صنعتی شدن عاملی برای ماندگاری در دنیا
 
محمد ولی،افزود: امروزه بیشتر کشورهای در حال توسعه سعی کرده اند که خود را از درآمدهای نفتی و سرمایه هایی مانند طلا و سکه جدا کنند و به سمت صنعتی شدن حرکت داشته باشند.  
 
وی، با بیان اینکه ذخایر نفت و طلا روزی به پایان می رسد،ادامه داد: تنها نیرو و منبعی که می تواند کشور را در دنیا ماندگار کند، رسیدن به کشوری صنعتی و بهره گرفتن از نیروی انسانی و پیوند تولید و صنعت با نیروی انسانی به عنوان منابع تمام نشدنی است.
 
رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر و سنگ های قیمتی، تصریح کرد: به طور حتم صنعتی شدن کشور باعث تحقق اقتصاد مقاومتی خواهد شد. 
 
محمد ولی، افزود: اگر روزانه ۶ میلیون بشکه نفت هم در کشور استخراج شود تا زمانی که نیروی بیکار در جامعه وجود دارد و واحدهای تولیدی با ظرفیت بسیار پایین فعالیت می کنند و کسب و کارهای کوچک و متوسط کم امید در بحث تولید هستند، باید فقط درخصوص واردات و مصرف گرایی فعالیت کنیم که این امر با سیاست های اقتصاد مقاومتی تناقض دارد.
 
ایران باید مصلح به سلاح تولید شود
 
رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر و سنگ های قیمتی،با بیان اینکه حرکت به سمت توسعه صنعت بسیار ضرورت دارد،گفت: معتقدم ققط صنعت است که باعث توسعه اقتصادی کشور در آینده و نقش پررنگ ایران در منطقه و قاره آسیا می شود.


منبع: بازار نیوز


95/7/19 - 11:17 - 2016-10-10 11:17:53





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن