تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مبادا جز حق، با تو اُنس بگيرد و جز باطل، از تو بهراسد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798509283




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ذوق سیف از نوشداروی لاگارد در پایان دولت یازدهم! | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: سیف اکنون با شیوه مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور و پیشگویی تبعات منفی نتیجه سیاست‌های سه سال گذشته را به همکاران خود گوشزد می‌کند.

به گزارش تراز ، روزنامه «جوان» در صفحه اقتصادی و در یادداشتی به قلم «مهران ابراهیمیان» نوشت:

سیف رئیس کل بانک مرکزی در کانال تلگرام خود مطلبی با عنوان «سه ضلع بهبود اوضاع» گذاشته که در آن به پیام اجلاس مشترک پاییزه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در واشنگتن اشاره کرده است.

این پیام با رویکردی نهادگرایی در سیاست‌های اقتصادی خانم لاگارد تأکید دارد: «همه مسئولیت بهبود اقتصادی بر دوش سیاست پولی نیست بلکه دو ضلع دیگر سیاست بودجه‌ای و اصلاحات ساختاری نیز وجود دارد. بدون آن دو عامل، سیاست پولی انبساطی نمی‌تواند رشدی را به همراه داشته باشد. دولت‌ها باید در مورد چگونگی هزینه کردن خود بیندیشند. در سیاست بودجه‌ای (fiscal policy) تنها رقم هزینه مهم نیست بلکه چگونگی مصرف بودجه نیز اهمیت دارد و علاوه بر آن باید به اصلاحات ساختاری نیز توجه کرد و بودجه دولت می‌تواند به این اصلاحات کمک کند. در سایه سازگاری میان این سه سیاست است که می‌توان به رشد اقتصادی پایدار و فراگیر دست یافت وگرنه خطوط اعتباری به تنهایی راه به جایی نمی‌برد.»

سیف در ادامه این پیام در کانال خود آورده است: «در عین حال صندوق بر این نظر است که اتکا به انبساط پولى و کم‌توجهى به اصلاحات ساختارى و بودجه مى‌تواند به تورم و آسیب وارد کردن به اعتماد فعالان اقتصادى دامن بزند که نتیجه نهایى آن کاهش بهره‌ورى و رشد اقتصادى خواهد بود.» به نظر نگارنده این جدی‌ترین پیامی است که از سوی تصمیم‌گیران بزرگ اقتصادی دولت یازدهم تاکنون انعکاس یافته است. نکته‌ای که سیف رئیس کل بانک مرکزی بر آن از قول خانم لاگارد به درستی تأکید دارد، ناظر بر دو نکته مهم است:

1- سیاست‌های اقتصادی صرفاً پولی و کاهش تورم از طریق حبس منابع در بانک‌ها و کاهش قدرت خرید در دولت یازدهم به نتیجه نرسیده، لذا سیف با این پیام ذوق زده شده و سعی داشته اثبات کند که اگر تحرکی در اقتصاد ایجاد نشده مقصر اصلی رئیس کل بانک مرکزی و حوزه مدیریتی وی نیست بلکه برای بهبود اوضاع نیاز به دو ضلع دیگر هم هست؛ حوزه‌هایی چون سیاست بودجه‌ای (fiscal policy) و چگونگی مصرف بودجه و اصلاحات ساختاری!

2- همچنین رئیس کل بانک مرکزی با این پیام به سایر اعضای کابینه دولت پیغام می‌دهد که شما هم باید کار جدی‌تری انجام دهید. شاید جدی‌ترین مخاطبان این پیام گذاشته شده روی کانل خصوصی سیف در تلگرام، آخوندی وزیر راه وشهرسازی و نیلی مشاور اقتصادی باشند که تقریباً تمام فعالیت‌ها و پیشنهادات خود را در حوزه سیاست‌های پولی به سیف رئیس کل بانک مرکزی و اقتصاد تحمیل کرده و اکنون در پایان عمر دولت نتیجه و خروجی محسوسی نداشته است.

به این ترتیب سیف اکنون با شیوه مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور و پیشگویی تبعات منفی نتیجه سیاست‌های سه سال گذشته را به همکاران خود گوشزد می‌کند. اقتصاددانان و تصمیم‌گیرانی که به شدت طی سه سال اخیر تحت تأثیر اقتصاد نئوکلاسیک اقتصاد را رها کردند تا بازارها خود را اصلاح کنند و تنها دستاوردی که مطرح می‌کنند کنترل تورم است. در واقع سیف به خوبی از زبان لاگارد هم به مشکلات اقتصادی کشور اشاره دارد و هم به همکارانش در کابینه یادآوری می‌کند که تورم و بی‌اعتمادی فعالان اقتصادی به دولت کار او نیست و اتخاذ سیاست‌های انبساطی پولی و افزایش دو برابری نقدینگی به کاهش بهره‌وری و رشد اقتصادی در دو سال آینده حتماً در قیاس امسال محقق خواهد شد و در شکل‌گیری این سرنوشت دیگران مسئول هستند چون او فقط در سیاست‌های پولی انبساطی نقش داشته است!


منبع: جوان

تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf





زمانبندی انتشار: 19 مهر 1395 - 11:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن