تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816004276




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واکنش ناجا به حذف نام خاوری از لیست اینترپل


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: واکنش ناجا به حذف نام خاوری از لیست اینترپل
حذف محمودرضا خاوری از لیست پلیس اینترپل باردیگر نام این متهم فراری پرونده 3 هزار میلیاردی را سرزبان‌ها انداخت.
نویسنده : جعفر تکبيري 


درست روز گذشته بود که رسانه‌هاي مختلف گزارش کردند که محمودرضا خاوري، مديرعامل اسبق بانک ملي و يکي از متهمان اصلي پرونده فساد 3 هزار ميليارد توماني که مهرماه سال 90 از کشور گريخته و به کشور کانادا رفته، ديگر تحت تعقيب پليس بين‌الملل قرار ندارد و نام او از ليست تعقيب اين نهاد بين‌المللي خارج شده است. خبري که تنها مستند آن سايت پليس بين‌الملل بود که ديگر نامي از خاوري در آن مشاهده نمي‌شد‌.

خروج نام اين متهم فساد اقتصادي از ليست تعقيب پليس بين‌المللي در حالي اتفاق افتاد که از سال 1390 و همزمان با اوج‌گيري پرونده فساد 3 هزار ميلياردي و مطرح شدن نام رئيس اسبق بانک ملي در اين پرونده، مقامات قضايي و انتظامي کشورمان تلاش‌هاي گسترده‌اي را در خصوص بازگرداندن خاوري به ايران انجام دادند، اما پليس کانادا هرگز حاضر به همکاري در اين خصوص نشد، تا اينکه گفته شد که خاوري با نام جعلي توانسته از کانادا بگريزد و به کشورهاي امريکاي مرکزي برود. موضوعي که در ادامه مورد تأييد اينترپل کانادا نيز قرار گرفت و اين نهاد مدعي شد خاوري به يکي از کشورهاي امريکاي جنوبي‌ يا حوزه کارائيب متواري شده است.
 
اين کشمکش‌ها در خصوص خاوري تا آنجا ادامه پيدا کرد که در ارديبهشت‌ سال‌جاري نيز نام خاوري از اعلان قرمز پليس بين‌الملل خارج شده است. موضوعي که سردار سعيد منتظرالمهدي، سخنگوي نيروي انتظامي نيز به آن واکنش نشان داد و در خصوص علت خروج از ليست اعلان قرمز گفت: معمولاً اعلان قرمز زماني صادر مي‌شود که مکان فرد متواري شناسايي نشده باشد ولي زماني که مشخص شده که وي در کجا قرار دارد، قطعاً اين اعلام معناي چنداني نخواهد داشت.
وي همچنين اضافه کرده بود که «البته اعلان قرمز براي آقاي خاوري براي تمام کشورهاي ديگر دنيا پابرجاست و در صورت ورود يا خروج وي به هر يک از 190 کشور همکار با اينترپل، وي سريعاً بازداشت خواهد شد.»

‌با اين حال سردار سعيد منتظر المهدي، سخنگوي ناجا روز گذشته در واكنش به اين خبر ضمن تكرار سخنان چندي قبل خود در اين خصوص گفت: اصولاً متهماني كه تحت تعقيب بوده و محل اقامتشان معلوم نيست از سوي سازمان اينترپل براي آنها اعلان قرمز صادر مي‌شود و همچنين مشخصات آنها روي پورتال عمومي سازمان اينترپل ثبت مي‌شود اما به محض اينكه محل اقامت آنها مشخص و بين پليس اينترپل دو كشور ارتباط برقرار شد، به طور خودكار نام اين افراد از روي پورتال عمومي برداشته مي‌شود. سخنگوي ناجا خاطرنشان كرد: اين به معني حذف نام متهم تحت تعقيب از ليست تعقيب سازمان اينترپل نيست. وي گفت: بنابرابن اعلان قرمز خاوري به قوت خود باقي است و از ليست اينترپل حذف نشده است و از نظر قانوني و حقوقي در سيستم‌هاي داخلي پليس اينترپل كه با يكديگر ارتباط دارند تحت تعقيب بودن ايشان پابرجاست‌.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن