واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: هزینه 4 هزار و 600 میلیارد ریالی مردم برای خرید بازی های رایانه ای قم- ایرنا - معاون فرهنگی بنیاد ملی بازی های رایانه ای کشور گفت: مردم ایران در سال گذشته 4 هزار و 600 میلیارد ریال برای خرید بازی های رایانه ای هزینه کردند.
به گزارش ایرنا، هادی اسکندری در چهارمین همایش آسیب های رایانه ای در تالار قدس مجتمع آموزش عالی امام (ره) قم با اعلام این خبر، اظهار کرد: 95 درصد از این هزینه صرف بازی های رایانه ای تولید خارج شده است.وی با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت بازی های رایانه ای در کشور طبق جدیترین پژوهش انجام شده از سوی این مرکز تعداد جمعیت«گیمنر» یا بازیکن بازی رایانه ای را بالغ بر 23 میلیون تن عنوان کرد، و افزود: 63 درصد از این تعداد را مردان و 23 درصد را زنان تشکیل می دهند، که آمار گیمنر های زن با توجه به گسترش تلفن های همراه هوشمند و در دسترس بودن آن نسبت به آمار بدست آمده در پژوهش های گذشته افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.وی با بیان اینکه 77 درصد بازیکنان بازی های رایانه ای با تلفن های همراه این بازی ها را انجام می دهند، اضافه کرد: بر خلاف تصورهای موجود گیمنرها دیگر کودک نیستند، بلکه 33 درصد از آنها در گروه سنی 12 تا 19 و 29 درصد نیز بین 20 تا 34 سال قرار دارند.وی میانگین سن گیمنرها در ایران را 21 سال ذکر کرد، و افزود: در مقایسه با تحقق صورت گرفته در 2 سال قبل تعداد گیمنرهای بزرگسال نیز افزایش پیدا کرده است.اسکندری همچنین با بیان اینکه هر گیمنر به طور متوسط 79 دقیقه از روز را به بازی اختصاص می هد، افزود: بیشتر گیمنرها در این تحقیق اولویت نخست تفریح های روزانه خود را به ترتیب تماشای تلویزیون، گوش دادن به موسیقی، رفتن به اماکن ورزشی و تفریحی پاساژ گردی و سفرهای داخل شهری، مطالعه کتاب و در نهایت بازی های رایانه ای عنوان کرده اند.معاون فرهنگی بنیاد بازی های رایانه ای، افزود: در پرسشی که از تعدادی از گیمنرها در خصوص چرایی تمایل آنها به بازی های رایانه ای به عمل آمده، بیشتر آنها به ترتیب سه عامل لذت داشتن، از تنهایی درآمدن و ارزان بودن نسبت به سایر تفریح های دیگر را از جمله علل پرداختن به این نوع سرگرمی عنوان کرده اند.وی با بیان اینکه 94 درصد از بازی هایی که در ایران تولید می شود، برای سنین زیر 12 سال مناسب هستند، افزود: در حالی که 91 درصد از والدین در کشور آمریکا نسبت به محتوای بازی رایانه ای فرزندشان حساسیت ویژه ای از خود نشان می دهند، متاسفانه این موضوع در کشور ما مورد غفلت واقع شده است.اسکندری همچنین با تاکید بر ضرورت توجه متولیان فرهنگ کشوربه بحث تولید محتوی در بازی های رایانه ای با پرهیز از هر گونه رویکرد منفعلانه، نقش شهر مقدس قم و بویژه حوزه های علمیه و نیروهای ارزشی جامعه را در این زمینه مهم دانست، و افزود: از آنجا که دولت باید در مورد مسائل کلان فرهنگی سیاست گذاری کند، ورود آن به عرصه ساخت و تولید بازی های رایانه ای چندان مفید به نظر نمی رسد، از این رو این کار باید بیشتر از طریق مجموعه ها و شرکت های متعلق به بخش خصوصی صورت گیرد. این مراسم به همت سازمان بسیج رسانه سپاه علی بن ابیطالب (ع)، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و دانشگاه امام حسین (ع) ترتیب یافته بود. 7403/ 6133/
21/05/1395
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایرنا]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]