تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802726191




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اتحادیه اروپا به دنبال وضع تحریم جدید بر روسیه بر سر مسئله سوریه


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: یکی از مقامات آگاه آلمانی اعلام کرده است که آلمان به دنبال آن است که روسیه را به خاطر اقدامات تاین کشور در سوریه مورد تحریم اتحادیه اروپا قرار دهد. این موضوع نشان میدهد که اتحادیه اروپا به دنبال راه های جدیدی برای تحت فشار قرار دادن روسیه است تا مسیر مورد نظر غرب را در سوریه پیگیری کند. آن هم در برهه ای که ایالات متحده بعد از شکست آتش بس گزینه چندانی برای سوریه در دست ندارد.

به گزارش «تابناک» در حالی که حملات هوایی روسیه در حمایت از ارتش سوریه در حلب منجر به وارد آمدن تلفات سنگین بر نیروهای شورشیان شده، یک مقام آگاه خبر از آن میدهد که آنگلا مرکل صدر اعظم  آلمان به دنبال روش های جدید برای تحت فشار قرار دادن مسکو در سوریه است.

این در حالی است که کشورهای غربی علیرغم حمایت های خود از نیروهای تروریستی و شورشی، روسیه را متهم به نقض حقوق بشر و اقدام به حملات هوایی به برخی بیمارستان ها در حلب کرده اند.

در همین رابطه این مقام آگاه گفته است که یکی از راه کارهایی که آلمان برای این موضوع پیش کشیده است، اعمال تحریم های اقتصادی بیشتر از سوی اتحادیه اروپا بر روسیه است. دو سال قبل نیز آنگلا مرکل که پر نفوذ ترین رهبر سیاسی در اروپا است کشورهای عضو این اتحادیه را برای اعمال تحریم بر روسیه در پی حمله به اوکراین متحد کرد.



اتحادیه اروپا به دنبال وضع تحریم جدید بر روسیه بر سر مسئله سوریه


اما با این وجود در حال حاضر شرایط برای این اقدام مهیا نیست و تصمیم گیری برای این عمل در مراجل اولیه قرار دارد زیرا مشخص نیست که شرکا و متحدان آنگلا مرکل حتی در خود آلمان، یعنی جناح چپ میانه رو حزب سوسیل دموکرات از این طرح حمایت کنند. اما این امر نشان میدهد که اتحادیه اروپا که اکنون بیش از همه درگیر بحران پناهجویان است، به خاطر نشان دادن واکنش خود به روسیه میتواند به یک مسیر سخت گیرانه تر هدایت شود.

البته روز گذشته سخنگوی وزارت خارجه آلمان در پاسخ به سوالی در مورد احتمال تحریم روسیه گفته است: در حال حاضر من کسی را نمیشناسم که چه در برلین و یا خارج از آن چنین طرحی را ارائه کرده باشد. همچنین سخنگوی صدراعظم آلمان نیز در این باره سکوت کرده و تنها به بیانیه وزارت خارجه این کشور اشاره داده است.

اما گمانه زنی ها در مورد تحریم روسیه از سوی اتحادیه اروپا در حالی رخ میدهد که نیروهای اپوزیسیون در این اتحادیه به رهبری سیاستمداران خود انتقادات زیادی از سیاست های ضد روسی در این اتحادیه دارند و به دنبال بهبود روابط با روسیه هستند. از همین روی دیپلمات های اروپایی بر این باور هستند که در این اتحادیه در حال حاضر  حمایت اندکی برای تحریم روسیه وجود دارد.



اتحادیه اروپا به دنبال وضع تحریم جدید بر روسیه بر سر مسئله سوریه


این در حالی است که در ایالات متحده نیز هنوز در مورد تصمیم گیری برای مذاکره یا مقابله با روسیه یک خط و رویه ثابت وجود ندارد. برخی مقامات در واشنگتن بر این باور هستند که تحریم های بیشتر بر روی روسیه میتواند منجر به تغییر تاکتیک مسکو در سوریه شود. البته اگر این تحریم به هزینه اروپا باشد!

بعد از شکست مذاکرات بر سر آتش بس در سوریه جان کری از روسیه و نیروهای سوری خواست تا از آسمان حلب خارج شوند. اما با این حال هنوز جان کری به دنبال آن است که در واپسین روزهای حضور خود در وزارت امور خارجه آمریکا موضوع سوریه را از طریق دیپلماتیک دنبال کند.




۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن