تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب از فکر (در گناهان)، برتر از روزه شکم از طعام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804419135




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجرای پزشک خانواده در استان‌های پایلوت، موفق نبود


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: اکبررنجبرزاده درگفت وگو با خانه ملت، درخصوص ضرورت اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع برای کاهش هزینه های حوزه سلامت، گفت: نظام ارجاع و پزشک خانواده یکی ازراهکارهای کاهش هزینه ها و در دسترس قرارگرفتن بهترامکانات بهداشتی و درمانی برای خانواده ها است، بنابراین اجرای پزشک خانواده  و نظام ارجاع طرحی قابل دفاع و ضرورتی انکار ناپذیر است.

نماینده مردم اسدآباد درمجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گیرندگان خدمت با اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده مسیر درمانی را به درستی طی می کنند، افزود: به طورحتم نظام ارجاع و پزشک خانواده کاهش هزینه ها را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه طی سال های گذشته اعتبارات وزارت بهداشت و درمان افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: خوشبختانه به دلیل توجه دولت و مجلس به افزایش بودجه وزارت بهداشت، مسائل بهداشتی و درمانی جزء 3 اولویت اول کشور قرار دارد؛ اما انتظار می رود که با تزریق اعتبارات، هزینه های درمانی وبهداشتی کاهش پیدا کند.

رنجبرزاده با تاکید برمدیریت هزینه های بهداشتی و درمانی، گفت: به طورحتم برای کاهش هزینه ها، بیمه ها باید کارآمد و منابع آنها پایدار شود، همچنین سندسازی برای بیمه ها را منتفی کرد؛ یعنی بیمارستان ها در چارچوب راهنمایی بالینی اقدام به نسخه نویسی و تجویز دارو برای بیمار کنند، زیرا دربسیاری شرایط منابع تزریق می شود اما مشخص نیست که اعتبارات بنا به کدام دلیل و در چه بخشی هزینه شده است.

این نماینده مردم درمجلس دهم با اشاره به اینکه بی توجهی به پزشک خانواده و نظام ارجاع، هزینه های سلامت را طی سال های گذشته افزایش داده است، گفت: امیدواریم که با اجرای صحیح و کامل پزشک خانواده و نظام ارجاع درکل کشور بتوان هزینه ها را کاهش داد، البته درحال حاضر دربرخی استان ها و نقاط کشور نظام ارجاع و پزشک خانواده اجرایی می شود اما هیچ موفقیتی حاصل نشده زیرا جایگاه پزشک درحد یک درج مهر در دفترچه بیمه بیمار کاهش پیدا کرده است.

رنجبرزاده با انتقاد از بی توجهی به استقرار تیم پزشکی در شبکه های بهداشت و درمان دربرخی استان ها ، افزود: انتظار می رود که وزارت بهداشت و درمان با انسجام کامل به حل مشکلات موجود در حوزه بهداشت و درمان با هدف ارتقاء کیفیت درمان و کاهش هزینه ها توجه کنند.

عضو هیات رییس مجلس با بیان اینکه دربرنامه ششم توسعه به نظام ارجاع و پزشک خانواده توجه شده است، تصریح کرد: اما برای اجرای این طرح ها به منابع اعتباری بسیار و امکانات نیاز است که دولت باید به این موضوع توجه ویژه کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رییس مرکز پژوهش های مجلس درجلسه علنی چندی پیش مجلس درگزارشی بااشاره به راهبردها و اولویت‌های مجلس دهم ، گفت: هزینه ها در حوزه سلامت در طول 20 سال گذشته 71 برابرشده است که لازم است برای کاهش هزینه ها نظام ارجاع و استفاده از پزشک خانواده مورد توجه قرار گیرد.

۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن