تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هيچ باطلى نيست كه در برابر حق بايستد مگر آن كه حق بر باطل چيره مى شود و اين سخن خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798464983




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تغییر نگرش مدیریت شهری از حوزه سخت افزاری به حوزه نرم افزاری یک ضرورت است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: تغییر نگرش مدیریت شهری از حوزه سخت افزاری به حوزه نرم افزاری یک ضرورت است
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در بازدید از روند اجرایی پروژه های منطقه 17 تاکید کرد: شیفت ماموریت های مدیریت شهری از حوزه سخت افزاری به حوزه نرم افزاری باید نهادینه شود.


به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در ادامه بازدید های خود از مناطق شهر تهران به بازدید از روند اجرایی پروژه های منطقه 17 پرداخت و در جلسه ای با شورایاران و مسئولین مدیریت شهری این منطقه به بررسی مشکلات و چالش های منطقه پرداخت.


سالاری در این جلسه با اشاره به مشکل وجود خط راه آهن به عنوان یکی از مهم ترین معضلات جنوب شهر تهران اظهار داشت: در خصوص این موضوع جلسات متعددی در شورای شهر تهران برگزار شده است.


وی در ادامه بعد از حضور وزیر راه و مدیر عامل راه آهن در صحن علنی شورا ، جلسه ای با وزیر در خصوص رفع این مشکل تشکیل دادیم ، موضوع راه آهن مسئله ای است که تمامی ابعاد آن در اختیار شهرداری تهران نیست ، قرار شد برای پیگیری موضوع کمیته ای تشکیل شود.


سالاری افزود: تفاهم نامه ای نیز با دوستان در راه آهن نوشته شد اما آنطور که انتظار داشتیم پیش نرفت و نتیجه پیگیری ها این شد که مدیر عامل راه آهن در جلسه شورا حضور یافت و در آن جلسه مباحثی مطرح شد که اساسا حضور راه آهن بر اساس مطالعات تطبیقی سایر کشور های توسعه یافته این فرضیه که راه آهن باید از شهر ها خاج شود را یک تئوری اشتباه اعلام کردند. ما قبلا هم در مصاحبه ها اعلام کردیم که راه آهن باید از شهر خارج شود و در مبادی ورودی قرار بگیرد و نهایتا حمل ونقل ریلی (مترو) شهروندان را به ایستگاه های راه آهن یرساند اما بعد از توضیحات آقای سعید آقایی و مطالعاتی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که شاید خروج راه آهن از شهر کار درستی هم نباشد. اما برای رفع این مشکل پیگیر هستیم.


رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا اظهار داشت: مهم ترین ابزاری که می تواند این مشکلات را حل کند ایجاد دغدغه و نظارت اجتماعی و رسانه ای است که یکی از دستاورد های مهم شورای چهارم بوده است و توانسته با ارتقاء جایگاه نظارتی بسیاری از موضوعات را پیش ببرد.


وی در ادامه بافت فرسوده را یک تهدید ملی برای کشور و شهر تهران دانست و گفت: اکنون 3700 هکتار بافت فرسوده در شهر تهران داریم در کنار حدود 8000 بافت ناپایدار  یک حطر جدی برای  تهران است که با وجود اذعان مسئولان به این موضوع اما متاسفانه در حوزه عمل اقدام موثری انجام نشده چرا که یک حوزه نرم افزاری است.


سالاری افزود: از سوی دیگر در خصوص ارتقای کیفیت زندگی ،ما مشکلات زیادی داریم چرا که صرف پرداختن به موضوعات سخت افزاری، توسعه پایدار اتفاق نمی افتد یکی از مهم ترین دغدغه ها لزوم پرداخت به حوزه نرم افزاری است. امروزه در شهر ها و کلان شهر ها علی رغم اینکه جمعیت شهر ها در حال افزایش است نحوه مدیریت شهری می بایست متفاوت از گذشته باشد، اکنون دیگر نه تنها ایجاد بزرگراه های متعدد مشکل ترافیک را حل نمی کند بلکه به نوعی ایجاد ظرفیت برای افزایش خودرو ها در شهر است.


وی افزود: باید طی دهه های گذشته به جای پراداختن صرف به حوزه های سخت افزاری که البته آن نیز ضرورت اجتناب ناپذیربوده ، در حوزه های نرم افزاری نیز سرمایه گذاری می شد تا بر کیفیت زندگی مردم تاثیر قابل توجه داشته باشد اما متاسفانه چون فعالیت های عمرانی به عنوان رزومه قابل رویت برای مدیران محسوب می شود و فعالیت های نرم افزاری به چشم نمی آید بیشتر مورد توجه مدیران قرار می گیرد و این یک آفت است.


وی تاکید کرد: شیفت ماموریت های مدیریت شهری از حوزه سخت افزاری به حوزه نرم افزاری باید نهادینه شود.


سالاری در ادامه بیان کرد: اگر امروز زلزله ای رخ دهد که منطقه 17 نیز بین دو گسل شمالی و جنوبی و در بدترین موقعیت قرار دارد حتی امکان امداد رسانی نیز وجود ندارد چرا که اهتمام لازم برای ایمنی و امداد رسانی صورت نگرفته است. 


سالاری با گلایه از بودجه کم اعتبارات حوزه ماموریت های شهر سازی و معماری گفت : از 17 هزار و 700 میلیارد تومان بودجه شهرداری تهران سهم شهر سازی و معماری آنقدر کم است که صفر محسوب می گردد و این درد است که بودجه معاونت های دیگر تخصیص داده می شود با وجودی که نتیجه ای در ارتقاء کیفیت زندگی ندارد.




انتهای پيام/






۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن