تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نيّت خوب، برخاسته از سلامت درون است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804782673




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نباید با سلبی عمل کردن این تصور ایجاد شود که برخی حریم امن دارند


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: ماه محرم مزین است به نام مبارک سید و سالار شهیدان امام حسین (ع)، شخصیت بزرگواری که در عین مظلومیت به شهادت رسید ولی از راه راست و عدالت ورزی ذره ای فاصله نگرفت. ایشان با تکرار و تاکید به این مهم بر مزار پاک پیغمبر (س) تاکید می کنند و غایت نهایی هدف خود را برای مسلمین زنده نگه داشتن امر به معروف و نهی از منکر عنوان می نمایند و می فرمایند:"
 

»اَللّهُمَّ هذا قَبْرُ نَبِیِّکَ مُحَمَّد(صلى اللهعلیه وآله) وَ اَنَا ابْنُ بِنْتِ نَبِیِّکَ وَ قَدْ حَضَرَنِی مِنَ الاَمْرِ ما قَدْ عَلِمْتَ، اَللّهُمَّ اِنِّی اُحِبُّ الْمَعْرُوفَ وَ اُنْکِرُ الْمُنْکِرَ... »؛ (خداوندا! این قبر پیامبر تو محمّد(صلى الله علیه وآله) و من هم فرزند دختر او هستم، از آنچه براى من پیش آمده تو آگاهى، خداوندا! من معروف را دوست داشته و از منکر بیزارم(!
 

فرزند گرانقدر حضرت زهرا(س) با آنکه از موقعیت و شرایط خود آگاهی و اشراف کامل دارد برای حفظ کیان جامعه اسلامی بر امر به معروف و نهی از منکر تاکید می نماید تا توجه جامعه اسلامی به حفظ معروف و بی تفاوتی  به منکر که سم مهلک یک جامعه پویا و سالم است را گوش زد کند. ایشان در جای دیگر حجت را تمام کرده می فرمایند:
 

 »اِذا اُدِّیَتْ وَ اُقِیمَتْ، اِسْتَقامَتِ الْفَرایِضُ کُلُّها هَیِّنُها وَ صَعِبُها»؛ (هرگاه فریضه امر به معروف و نهى از منکر به درستى انجام شود و اقامه گردد، فرایض دیگر اعمّ از آسان و دشوار انجام خواهد شد.)
 

نفی منکر از نظر حضرت یکی از مصادیقی است که در تمامی عرصه های زندگی مسلمین راه گشاست و آن را محدود به زمان و مکان خاص نمی کند و تک تک افراد را مخاطب قرار می دهد.ایشان برای سهل و آسان شدن مشکلات روزمره زندگی، مردم را به رعایت امر به معروف و نهی از منکر سوق می دهند.  
 

اگر بخواهیم پیام قیام امام را در یک سخن خلاصه کنیم ، همان زودن جامعه از منکر و توجه به معروف هایی است که می تواند هر روزه در گوشه کنار ما رخ دهد.  یکی از مصادیق نهی منکر، عدم اشاعه و جلوگیری از عادی شدن آن در جامعه است، از همین رو نباید به نحوی عمل کنیم که تصور شود عمل به منکر امری عادی است و به روال تبدیل شده است.
 
لذا نهادینه شدن "نظارت اجتماعی"، بهترین میزان و بی طرف ترین در اجرای این موضوع است. نباید با بی تدبیری و سلبی عمل کردن در مواردی که با احساسات عمومی و باورهای آحاد جامعه ارتباط مستقیم پیدا می کند این تصور را در جامعه تقویت کنیم که اگر فساد و خلافی در جایی اتفاق می افتد برخی حریم امن دارند و فرد گوینده است که در خسران خواهد افتاد. خیر اینها آموزه ای نیست که نظام مقدس اسلامی در جامعه ترویج نماید و اگر خلافی صورت گرفته است حتما رسیدگی خواهد شد و صرف برخورد با رسانه ها که به حق مجریان صادق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه هستند، چنان در اذهان متبادر شود که مفسدین در حریم امن قرار دارند و ناظران اجتماعی توانی در برابر افشای منکر ندارد


۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن