تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، تاج سوره‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819420497




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظریف: هیچ کشوری نمی‌تواند برای ایران شرط و شروط تعیین کند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: ظریف: هیچ کشوری نمی‌تواند برای ایران شرط و شروط تعیین کند
محمدجواد ظریف در حاشیه مراسم رونمایی کتاب «ابعاد ظریف مذاکرات» درباره نامه‌اش به فدریکا موگرینی گفت:‌ این نامه در خصوص نحوه اجرای برجام و انتقادهایی بود که همواره به اجرای آن داشتیم.
به گزارش نامه نیوز، وزیر خارجه ایران افزود: نیاز بود مطلبی را در این باره مکتوب بدهیم و بر اساس آن درخواست کنیم جلسه رسمی وزرای خارجه هفت کشور مذاکره کننده تشکیل شود. این نامه حدود یک ماه و نیم قبل نوشته و ارسال شد که در آن درخواست جلسه کردیم که این جلسه نیز در نیویورک برگزار شد.

این دیپلمات عالی‌رتبه با رد شرط اعلامی وزیر اقتصاد آلمان برای روابط با ایران تاکید کرد: هیچ کشوری نمی‌تواند برای ایران شرط و شروط تعیین کند. ‌ایران کشوری مستقل و دارای سیاست‌های مشخص است و کشورهای مختلف به سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران که سیاست‌هایی سازنده است، علم دارند. کشور ما، کشور اصلی مبارزه با تروریسم در منطقه است و از ۳۷ سال پیش تا کنون در برابر فشارهای ناروا ایستادگی کرده است. ایران در عین صلح‌طلبی در برابر داعش و تروریسم ایستادگی کرده است و بر این اساس داشتن ارتباط با جمهوری اسلامی ایران باید برای همه افتخار باشد.

او در پاسخ به سوالی در مورد پایبندی آمریکا به تعهداتش تاکید کرد: آمریکایی‌ها باید تبلیغات ضد ایرانی خود را متوقف و عملکرد منفی گذشته خود را در قبال ما جبران کنند. دولت آمریکا در اجرای تعهداتش نخواسته است به ویژه در زمان انتخابات هزینه سیاسی داخلی بپردازد.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: آمریکا دنیا را با تبلیغات علیه کشورمان در سال‌های تحریم بمباران کرد و از همکاری با ما ترساند که البته اینها مربوط به گذشته است. لازم است که آنان نه فقط این کارها را متوقف که باید آن را نیز جبران کنند و این تاکیدی است که همواره به آمریکا داشته‌ایم.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، ظریف گفت: سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر مقاومت و ایستادگی اما با زبان منطق و جدیت است که باید در این باره بیشتر تلاش و پیشرفت کنیم تا حقوق ملت استیفا شود.

او درباره مذاکرات اخیر با کانادا نیز گفت:‌ گفت‌وگوهای خوبی با وزیر امور خارجه این کشور داشتیم. جمهوری اسلامی ایران خواسته‌هایی دارد که باید درباره آن بیشتر صحبت کنیم.


منبع: ایسنا


۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن